כיצד ניתן להסביר את הקשר המיוחד הנקשר בין ילדים לבעלי חיים - ראשית, אהבתו של בעל החיים לילד אינה תלויה בדבר. חיה אהובה שניתן ללטף ולחבק עשויה להרגיע ילד עצוב, עייף או מתוסכל. אין צורך לשוחח איתה ,להסביר או להתנצל. שנית ילדים שמתרגלים מערכות יחסים עם בעלי חיים,לומדים להיות חברתיים,מתחשבים והוגנים כלפי אחרים. אלו מערכות יחסים ללא מטענים רגשיים מהעבר שעלולים להשפיע על הקשר. ילדים כאלו לומדים לתקשר טוב יותר עם הזולת ולבנות את הביטחון העצמי שלהם. ילד שגדל עם בעלי חיים בבית, בדרך כלל, יפחד פחות מבעלי חיים אחרים מחוץ לבית. ושלישית- בעל חיים בבית הוא חבר למשחק ולאינטראקציה כמו עוד בן משפחה. הקשר המיוחד הזה יכול להיבנות כבר כשהילד הוא תינוק. נוכחות של בעל חיים בסביבה מגרה אותו להפנות מבט,להרים את הראש ,להושיט יד ובהמשך לזחול אחרי בעל החיים. תינוק ימלמל אל בעל החיים ובכך ילמד לדבר גם בעזרתו. הורה יכול להיעזר בבעל החיים על מנת לגמול את הפעוט מחיתולים, על ידי הדגמה כיצד עושה בעל החיים את צרכיו. הורה יכול לחנך את הפעוט לגבולות בכך שלא יאפשר הצקה לחיות משום שזה לא נעים להן ולהשליך מכך על היחס המתבקש לבני אדם. בעזרת התגובות של בעל החיים אליו יוכל הילד ללמוד להבחין בינו לבין האחר, בין רצונותיו שלו לבין קיומם של רצונות וצרכים אחרים משלו,אצל בעלי החיים או אצל כל אחד אחר.
לובודה רות