דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהפכה- השווק הרגיל מתחיל להעלם... 

מאת    [ 26/07/2008 ]

מילים במאמר: 2718   [ נצפה 3945 פעמים ]

כמה דגשים לפני שנכנס למידע. במהלך הכתיבה ביקרנו באתרים של החברות הגדולות ומצאנו המון חברות מדהימות שמובלות על ידי אנשי חזון וערכים גבוהים. רוב החברות האילו גם מעורבות בפרויקטים חברתיים ותרומה לקהילה. שימו לב, אתם עלולים להתאהב בתעשייה. דבר נוסף, שימו לב לפרספקטיבה של הזמן. שימו לב להיקפים של המכירות, של המפיצים, של המוצרים, שנוצרים ככל שהחברה בוגרת יותר, ותבינו לאן אנחנו הולכים, מה המגרש שאנחנו משחקים בו, וכמה אנחנו רק בהתחלה. בעצם, ההרצאה הזו לא עוסקת בשיווק רשתי בלבד, אלא בנכונות לשינוי. אפשר להדגים את זה עם הסיפור של W.T.Grant שבתחילת 1800 הקים את חנויות הכל-בו הראשונות. עד אז, כל מוצר כמו בשר, בגדים, נעלים, וכו' היה נמכר בחנויות ייעודיות. Grant היה הראשון שחשב על הרעיון לשלב את כולם בתור מחלקות בחנות מרכזית אחת. הציבור אהב את זה אבל בעלי החנויות הקטנות ספגו הפסדים ונלחמו בו גם רמה פוליטית. בשלב מסוים חנויות הכל-בו של גרנט הוצאו מחוץ לחוק בכל ארה"ב! אז איך יכול להיות שהיום יש קניונים בכל פינה? פשוט, כי כשיש שיטה חדשה טובה יותר – היא מנצחת.  אז נתחיל, כמה נתונים כללים על שיווק רשתי היום: מכירות של 100 מיליארד $ בעולם ו-30 מיליארד $ בארה"ב. קרוב ל- 60 מיליון מפיצים פעילים ברחבי העולם, פרוסים על מעל 100 מדינות. מעל 25 חברות רשומות בישראל[1]. הנה כמה דוגמאות של החברות המובילות:Mary Kay – קמה ב-1963. מכירות של מעל 2 מיליארד $. ביה"ס וורטון למנהל עסקים, המוביל בארה"ב, הגדיר את מארי קיי כאחת מ- 25 המנהיגים העסקיים המשפיעים ביותר ב-25 השנים האחרונות. החברה פתחה את הדלת לעצמאות כלכלית עבור נשים רבות בשנות השישים. Avon – מוכרת ב-135 מדינות, בעזרת למעלה מ-2.6 מליון מפיצות ומפיצים שמניבים הכנסה של 5 מיליארד $.חברות מסחריות ענקיות שעד עכשיו נמנעו מלגעת בתחום, מוכרות היום מוצרים בשיווק רשתי. IBM, למשל, מוכרת תוכניות הדרכה לאינטרנט באמצעות Big Planet שהיא חלק מ- Nu-skin. שתי החברות תומכות במשותף, בסיוע של רשתות מחשבים ותוכנה למרכז הלאומי של ארה"ב לאיתור ילדים נעדרים ומנוצלים.סיטיגרופ, חברת השירותים הפיננסיים הגדולה בעולם, מוכרת ביטוחים וקרנות נאמנות דרך חברת בת שנקראת Primerica בהיקף של 2 מיליארד $, 6 מיליון לקוחות בארה"ב וספרד, מעל 100 אלף מפיצים.מה נמכר בשיווק רשתי? כמעט הכל: מוצרי מזון וקוסמטיקה, שירותי עריכת דין, שירותים פיננסים וביטוחים, טלפוניה, כרטיסי טיסה, כרטיסים למשחקי כדורסל, מכוניות, מחשבים. איך הכל התחיל?באתר של ה-DSA (Direct Selling Association, שתעשיית השיווק הרשתי היא חלק ממנו) סקירת ההיסטוריה של המכירה הישירה מתחילה במצרים העתיקה. אנחנו לא נלך כל כך רחוק. לתופעה הזו אפשר להתייחס באופן יותר מודרני, כבר מסוף המאה ה-19 כשהחלוצים האמריקאיים והסוחרים הניידים במערב הפרוע התחילו להתאגד והקימו ארגוני מכירות. בשיטה הזו נמכרו מוצרים כמו רטבים וחמוצים של מר היינץ, וסירופ קוקה קולה למסעדות. בשנת 1890 קמה חברת California Perfume Company ותוך 16 שנים ב-1906 הגיעה לארגון מכירות של 10,000 איש שמכרו 117 מוצרים. שנים אח"כ החברה החליפה את השם שלה ל- [2]Avon. באותן שנים קמו חברות מכירה ישירה נוספות כמו Watkins ואחרות, שרבות מהן שילבו מאוחר יותר תוכנית תמלוגים רב שכבתית. יתרונם של אנשי המכירות במכירה הישירה היה שהם מכרו את המוצרים ישירות לצרכנים, מדלת לדלת, כך שהמוצרים הפכו לידועים היטב ונחשבו לאמינים, ולא הלכו לאיבוד בין שאר הפריטים על המדף בחנויות. שיטה זו התפשטה במהירות ותוך 20 שנים, מ-1900 עד 1920, מספר סוכני המכירות הכפיל את עצמו ועמד על 200,000 איש. בתחילת שנות השלושים, באמצע השפל הכלכלי הגדול בארה"ב קמה חברתStanley Home Products. החברה החלה לאפשר לאנשים לפתוח עסק עצמאי מהבית בהשקעה קטנה ולמכור מוצרים שכולם משתמשים בהם, בעיקר כלי ניקיון לבית. חלק מהסוכנים של החברה התחילו לקיים מפגשים במועדונים וארגוני כדי להגיע להרבה אנשים יותר מהר, במקום למכור רק מהבית. היקף המכירות של סוכנים אילו עלה והחברה אימצה מהר את הרעיון כדי למקסם מכירות, וכך נולד סגנון ה- party plan.ההיסטוריה של Stanley Home Products הפכה אותה לאחת החברות המשמעותיות גם בגלל שרבים מבכירי התעשייה בשנים שאחרי התחילו אצלה, כסוכני מכירות. בין אילו אפשר למנות את מארי קיי ממארי קיי קוסמטיקה, בראוני וייס שחבר לארל טאפר והקימו ביחד את טאפרוואר ב-1945. בכל מקרה, עד כאן, מדובר בעבודה לכל דבר בלי מינוף, בתוך המלכודת של זמן = כסף, כלומר, מכרת קיבלת, לא מכרת, לא קיבלת.  הגל הראשוןבשנות ה-20, נסע אדם בשם קרל רנבורג לסין, שם היה בעצמו נציג מכירות. באותה תקופה הקיסרות הסינית מתמוטטת ומתרחשת מלחמת אזרחים אכזרית למדי. סין הייתה בכאוס מוחלט. בשביל לשרוד את המחסור האדיר במזון, רנבורג למד להיות יצירתי והתחיל לבשל מרקים מצמחים, מעשב ואפילו ממסמרים חלודים – כדי לקבל ברזל. כשחזר לארה"ב פיתח סדרה שלמה של תוספי תזונה מצמחים ובשנת 1934 הקים את California Vitamins.במשך שנים California Vitamins עבדה בשיטה של מכירה ישירה. במהלך הזמן אנשי החברה שמו לב לשתי תופעות חשובות. האחת הייתה שמרבית המפיצים החדשים שהצטרפו לחברה היו בני משפחה וחברים קרובים של מפיצים קיימים, שפשוט רצו לקנות את המוצרים במחירים סיטונאיים. השנייה הייתה, שקל הרבה יותר לבנות ארגון של הרבה מפיצים שמוכרים קצת כל אחד, מאשר ארגון של מעט מפיצים סופרסטארים ענקיים.  לאור זאת ב- 1945 רנבורג החליף את שם החברה ל- Nutriliteוניסה משהו חדש - תוכנית תמלוגים של שתי שכבות. אם עד עכשיו ניתן היה רק לקנות במחיר סיטונאי ולמכור בקמעונאי, מעכשיו אפשר היה גם לגייס מפיצים משלך ולהרוויח עמלה על המכירות שלהם. זה עבד בערך ככה: אחרי שאספתם 25 לקוחות רגילים, נפתחה עבורכם אפשרות לגייס מפיצים נוספים ולקבל עמלה של 3% מהמכירות שלהם. למעשה, זו הפעם הראשונה בתחום שאפשר ליצור הכנסה פסיבית. ב- 1949 מצטרפים ל- Nutrilite שני מפיצים בשם Rich DeVoss ו- Jay Van Andel. דה-ווס ואנדל היו חברים מילדות, וכשהצטרפו לניוטריליט, מהר מאד הם הפכו להיות המפיצים המובילים בחברה. ב-1959 מתוך חזון גדול יותר, עזבו את Nutrilite והקימו את Amway, כשהם מפיצים מוצר אחד, Frisk, נוזל ניקוי כללי לבית שמתפרק בטבעיות בעזרת בקטריות. תוכנית התמלוגים כללה כבר שלושה דורות, ומפיצים התחילו להרוויח כבר "כסף גדול". Amway הצליחה כל כך עד שכעשור אח"כ דה-ווס ואנדל קנו את Nutrilite והפכו אותה לחלק מ- Amway.Amway עפה מתחת לרדאר בלי למשוך הרבה תשומת לב מ-1959 עד 1972 כשהמכירות השנתיות מגיעות להיקפים של 600 מיליון $ - אך ורק בארה"ב, היקפים ענקיים לאותה התקופה. וכרגיל, הצלחה מביאה חיקויים. בשלוש השנים שאח"כ הגיע גל אדיר של חיקויים לא לגיטימיים שרבים מהם נסגרו על ידי הרשויות כפירמידות לא חוקיות. ההתנהגות הזו עוררה את זעם הממסד והציבור שהפנו את כעסם ל-Amway  כחברה המובילה בתעשייה. בשנת 1975 ה- Federal Trade Commission הגיש תביעה נגד Amway והאשימה אותה בפירמידיות.   מה זאת אומרת? כולנו שמענו את השאלה הזאת: מה, זה פירמידה? שאלתם את עצמכם פעם מה זה באמת פירמידה?Federal Trade Commission בארה"ב מתייחס לעסק כפירמידה אם יש בו את המאפיינים הבאים. ראשית, עיקר ההכנסות של המפיצים נובע מגיוס של מפיצים חדשים – אנשים מגייסים אנשים, בלי שום קשר למוצר שנמכר לציבור. במקרים מסוימים חברות ישתמשו במוצר דמה כדי להסוות את הפירמידיות שלהן. במקרה כזה יש שני דברים שצריך לשים לב אליהם – 1) העמסת מוצרים, כלומר, להכריח את המפיצים לקנות הרבה יותר מוצרים ממה שהם מסוגלים לצרוך או למכור, והם פשוט אוגרים את המוצרים במרתף. 2) אין מכירה של מוצרים לציבור צרכנים שנמצא מחוץ לארגון המפיצים, לקוחות רגילים. הדיל הזה לא חוקי ברוב מדינות העולם ומוגדר כמעשה פלילי. כאן חשוב להתעכב כי זה אירוע מכונן של התעשיה. שריידר ממליץ בחום לקרוא את הפסיקה המלאה בעניין הזה. 121 עמודים באנגלית משפטית-כלכלית. פינוק אמיתי, אפשר למצוא באתר www.mlmlegal/amway.html.  Amway ההאשמות והפסיקה[3]בשלב הזה, Amway כבר מכרה יותר מ-150 מוצרים שייצרה בעצמה לבית, למכונית, ולטיפוח אישי כמו גם ויטמינים ותוספי תזונה. בנוסף לזה היא מכרה יותר מ-300 מוצרים עבור חברות אחרות, החל מבגדים, שעונים, מצלמות ועוד. יותר מ-300,000 מפיצים ברחבי ארה"ב.

המשפט נגד Amway התחיל ב-1975, ומאותו הרגע לא ניתן היה לצרף מפיצים נוסף. המכירות של Amway הגיעו ל-600,000,000 $ והגדילה נעצרה – אבל הלקח החשוב ביותר כאן הוא שהמכירות רק נעצרו ולא ירדו. מפיצים של החברה לא יכלו ולא רצו לצאת החוצה ולצרף אנשים חדשים, אבל הם ידעו כמה דברים בסיסיים: המוצרים של החברה טובים והם בעצמם נהנים מהם, והחברה שולחת כל חודש צ'ק עם כיסוי. מה שקרה הוא שהמפיצים הפסיקו לגייס אבל המשיכו להשתמש במוצרים. נאמנות מוצר שלא נראה בשום שיטה אחרת.

(המכירות של ערכות ההצטרפות הראשונות מובילות, אבל מגבה אותן צריכה שוטפת קבועה של מפיצים ותיקים. כך הפער שנוצר בין מכירת ערכות ההצטרפות למכירות הצריכה השוטפת נסגר והחברה כמעט ולא מאבדת מהיקף המכירות)המשפט נמשך עד שנת 1979 כשבסופו הפסיקה מגדירה ש-Amway אינה פירמדה וגם הולכת צעד נוסף קדימה ומתייחסת לשיווק הרשתי כדרך יעילה ולגיטימית להפצת מוצרים מהיצרן לצרכן. משמעות החלטה היא שמגרש המשחקים של השיווק הרשתי, שעד עכשיו היה מעורפל, קיבל גבולות מוגדרים בבירור. למעשה, הגבולות שהוצבו בפסיקה הזו משמשים היום בכל העולם כקווים מנחים.  מה הכללים שמבדילים בין שיווק רשתי לגיטימי לפירמידה לא חוקית:קודם כל, קיומו של מוצר מוחשי, אמיתי. דבר שני – הרבה מהפירמידות באותה תקופה וגם היום מבססות את הרווחים והתשלומים שהן נותנות על עמלות גיוס של מפיצים חדשים. הכלל השני אוסר לשלם עמלות על גיוס, אלא על מכירה של מוצרים – אז מה זה FS? זו עמלה עבור רכישה של ההזמנה הראשונית, ולא סתם עבור הצטרפות. תופעה נוספת של פירמידות היא דחיפה של מפיצים לקנות כמויות של מוצרים הרבה יותר ממה שהם משתמשים בעצמם או יכולים למכור. למעשה, קנייה שמטרתה אך ורק לייצר נפח, כשקופסאות המוצרים עומדות ומעלות אבק במחסן ללא שימוש. כאן נכנס לפעולה כלל ה-70% שאומר שכשאנחנו עושים הזמנה חדשה של מוצרים, צריך שלפחות 70% מההזמנה הקודמת כבר נמכרו או השתמשו בהם. מכאן גם החשיבות של חלוקת דוגמאות ושימוש אישי. היקף הרכישה החודשית המינימאלית מצביע הכלל הזה. אחד המרכיבים המשמעותיים מגדיר שהמוצרים של החברה חייבים להימכר לאנשים מחוץ לארגון המפיצים, כלומר לקוחות רגילים ולא חברי צוות. הכלל מגדיר שעל כל מפיץ של החברה, צריכים להיות בין 3 לעשרה לקוחות רגילים. ועקרון נוסף הוא שלכל מפיץ תהייה אפשרות להרוויח יותר ממי שצירף אותו.  בקיצור, אחרי הצבת הגבולות, השופט ממשיך להסביר למה השיטה הזו היא יעילה הן מבחינת החברה שמייצרת את המוצרים ורוצה להעביר אותם לצרכן, והן מבחינת המפיצים והיכולת שלהם להשתכר. כלומר, האצבע המאשימה שהופנתה לכיוון Amway הפכה לכלי שיווק תדמית אדיר עבור התעשייה כולה.  הגל השני – שנות השמונים – שלב ההתרחבותבעקבות ההחלטה החל הגל השני של השיווק הרשתי. תוך שנתיים בלבד יותר משני מליון איש הצטרפו לתעשייה בפעם הראשונה בארה"ב בלבד. הופיעו הרבה חברות חדשות, בינהן הרבלייף, נוסקין, סאן ריידר, ניו-וויס ועוד. Amway חוותה עקומת S נוספת והגיעה עד לשני מיליארד $ מכירות. במקביל, פריצת הדרך הטכנולוגית והופעת המחשבים אפשרה לנהל תוכניות תמלוגים מורכבות יותר ועמוקות יותר. הפעם מדובר על עומק של שישה דורות עם אחוזים יורדים או קובעים, ותופעה של break away (כאשר דור שלך מגיע לדרגה מסוימת הוא מתנתק מארגון המכירות שלך) – כלומר אין אינטרס לתמוך לעומק.    הגל השלישי – שנות התשעים – שיווק רשתי להמוניםהתפתחויות טכנולוגיות בתקשורת ובמחשבים פתחו את השיווק הרשתי להיקפים גדולים יותר בהרבה. מהפיכת התקשורת אפשרה להזמין מוצרים בטלפון ובמענים קוליים, והורידה את ההתעסקות הזו מהמפיצים. לשיטות העבודה נכנסו כלים של צד שלישי, וידאו, קלטות, שיחות ועידה בטלפון ושידורי טלוויזיה מיוחדים בלווין. מיליונים של אנשים התחילו לנהור לתעשייה, גם אנשים שמעולם לא שיערו לעצמם את זה. מספר המפיצים בארה"ב הכפיל את עצמו מ-93 ל-94 בלבד. גם כאן, עם ההצלחה המסחררת של השיווק הרשתי הלגיטימי, הגיע גל נוסף של תרמיות. מרבית ההונאות התבססו על האינטרנט, אימיילים וקבוצות דיון ברשת. השיא של זה הגיע בשנת 1997 באלבניה, כשקשת רחבה של הונאות בסגנון השקעות דמה בנקאיות בסגנון פירמידה, פעלה בהיקף של מעל מיליארד $ כלומר, 43% מכל התוצר הלאומי הגולמי של המדינה. אבל הצמיחה האדירה הגיעה עם גלישת השיווק הרשתי למדינות מחוץ לארה"ב. היא הייתה כל כך אינטנסיבית בתקופה מסוימת, עד שעלתה על כל הצמיחה של כל שאר הכלכלה האמריקאית ביחד. מדד אפליין של חברות שיווק רשתי שנסחרות בבורסה, עלה בהישגים שלו בשנת 1995 ביותר מ-80% מאשר מדדים מובילים כמו הדאו ג'ונס. בעקבות זאת, החל מאמצע שנות התשעים, גופים ממסדיים כמו הוול סטריט וחברות הערכה כלכליות כמו מריל לינץ' התחילו להתייחס לשיווק הרשתי בצורה חיובית יותר, כעסק לגיטימי לכל דבר. Success Magazine אפילו כינה את השיטה "גל העתיד".  הגל הרביעי – שיווק רשתי תופס מקום של כבוד ברחבי העולםמפיצים בחברות הגל הרביעי נהנים מגישה ישירה דרך האינטרנט לנתונים חיוניים בכל זמן. מאגר האנשים לעולם לא נגמר עם פתיחת שווקים חדשים בחו"ל והכנסה קבועה של קווי מוצרים חדשים. העסקים מגיעים בשיטת המפתחות בפנים – עם סיסטם מוכן להפעלה, וצ'קים גדולים יורדים עמוק יותר במבנה העסקי. כדי להבין את הגל הזה ואת מה שישמש את הבמה לגל הבא בשיווק רשתי, הגל החמישי, חשוב להבין שהתפתחות השיווק הרשתי כדרך העתיד נשענת על שתי מגמותהאחת מושכת אל השיטה את העסקים הגדולים והשנייה מושכת את המפיצים העצמאיים. העסקים הגדולים נמשכים לשיווק רשתי, פשוט כי זו שיטה יעילה יותר. היא חוסכת הרבה בהוצאות פרסום שכבר מאבד מהאפקטיביות שלו בגלל עומס המידע, עליות של עובדים, משכורות קבועות בלי קשר לתוצר, והרבה צרות נוספות. אבל בעיקר – חיסכון בעלויות ההפצה. פילזר מדגים שבשנות השישים, הדרך לעשות כסף הייתה למצוא דרכים לצמצם את עלויות הייצור. אז, אחת הדרכים המרכזיות הייתה לעבור לייצר מוצרים מפלסטיק. היום, עליות הייצור עומדת רק על 20% מהמחיר הקמעונאי. לעומת, עלות ההפצה של מוצרים מרכיבה כ-80% מהמחיר של כל פרטים. לכן, ההזדמנות הגדולה נמצאת במציאת דרכים להפצה זולה ויעילה יותר של מוצרים. נוסף על זה, רשת של מיליוני יחידות קטנות יכולה להגיב מהר יותר ובצורה תכליתית יותר על הנעשה בשוק, מאשר מנגנון בירוקרטי מסורבל. למשל, הכנסה של מוצר חדש, או פתיחת שוק חדש. במילים אחרות, בעלות על רשת היא נכס שערכו בעיני חברות מסחריות הולך ועולה. חברת Amway היא דוגמא מעולה לכך – מחזיקה כמה חברות בת שמייצרות מוצרים של קוסמטיקה (כמה חברות כאלו), תוספי תזונה וויטמינים, מוצרים לטיפוח הבית. סה"כ 3 מיליון מפיצים עצמאיים, 450 מוצרים של Amway שגם מוכרת מוצרים של חברות אחרות, למשל, מכוניות עבור ג'נרל מוטורס, קרייזלר ופורד, מכשירי חשמל בשביל הוט-פוינט ווירפול, שירותי שיחות חוץ ועוד. סה"כ בקטלוג 6,500 מוצרים. ומכירות של יותר מ-6 מיליארד $. המון. כלומר, רוב המוצרים שנעים על הרשת של Amway הם בכלל של חברות אחרות, שמשתמשות בשירותי ההפצה והשיווק הרב שכבתי לחסכון בעלויות. המפיצים העצמאיים נמשכים לשיטה הזו על רקע של מציאות כלכלית מאתגרת יותר ויותר. בשביל להבין את זה צריך להבין את התופעה הגדולה ביותר של המאה ה-20 - הגלובליזציה. העולם הופך להיות כפר קטן בעיקר בזכות ההוזלה המשמעותית בשווקי התקשורת והתחבורה – היכולת שלנו לתקשר ולהעביר מידע מהר וביעילות והיכולת של אנשים וסחורות לנוע ממקום למקום מהר וביעילות. מתוך ההתקדמות הטכנולוגית המהירה בשני התחומים האלו נובעות כמה תופעות חברתיות דרמטיות שמשפיעות על כולנו. משרות ומקומות עבודה כמו שאנחנו מכירים אותם היום, הולכים ונעלמים. יעידו על כך 900 עובדי בנק הפועלים ששנים נהנו מקביעות כעובדי מדינה ויום אחד אחרי ההפרטה איבדו את מקום עבודתם. יעידו על זה מאות פועלים שהמפעלים שלהם החליטו להעביר את הייצור לסין, להודו ו- sweat shops במזרח אסיה. ולא רק פועלים – חברות כלכליות ענקיות באירופה ובארה"ב מעבירות את כל מחלקות ניהול החשבונות שלהם להודו ומסתמכות על האינטרנט לתקשורת. וחברות שנשארות בבית, מעדיפות עובדים במשמרות או במשרה חלקית, כדי להימנע מתשלומי תנאים סוציאליים ואחרים. תוסיפו לזה אוטומציה ו- outsourcing ותקבלו את הציטוט של פילזר: "החברות הרווחיות ביותר הן החברות שביצעו את הצמצומים הגדולים ביותר בכח העבודה שלהן. והתהליך הזה יצבור תאוצה".מתוך זה נולדה תופעה שנקראת "המרוץ לתחתית": תמיד יהיה שם מישהו שיסכים לבצע את העבודה שאתה עושה בפחות כסף, רק בשביל שתהייה לו עבודה. ההשלכה של זה הרבה יותר עמוקה מסתם תחרות על שכר. מכיוון שחברות גדולות יכולות להעביר את המפעלים שלהן, אבל בני אדם מוגבלים יותר ביכולת פשוט לעבור למדינה אחרת, הפער בין העשירים והעניים בכל מדינה הולך וגדל בעקביות ובקצב מתגבר (על זה יש סשן נפרד). יותר ויותר אנשים נדרשים להשלמות הכנסה ואחת השיטות הנפוצות בהקשר הזה היא עסקים קטנים מהבית, עדיף כאלו שלא נדרשת להם הכשרה מוקדמת או השכלה מיוחדת. השיווק הרשתי יושב בדיוק בנקודת מפגש האינטרסים של שני הצדדים – החברות והמפיצים, ולכן אנחנו צפויים לראות בעשורים הקרובים יותר ויותר אנשים וחברות שפונים לתעשיית השיווק הרשתי. חברות כמו Amway שמוכרות מוצרים רבים עבור יצרים אחרים יהפכו להיות נכס אדיר כרשתות הפצה שיצרנים יתחרו עליהן.

אז איך יראה העתיד? שיווק רשתי הולך ותופס מקום מרכזי בהעברת מוצרים מהיצרן לצרכן. אבל אנשי חזון טוענים שהמהפכה היא הרבה יותר מכלכלית. השיטה הזו הולכת לתפוס מקום מרכזי גם בדרך שבה הילדים שלנו ילמדו והדרך שבה אנחנו מארגנים את הקהילה שלנו. שיווק רשתי יהיה מעורב בכל היבט בחיים האישיים, העסקיים והקהילתיים שלנו, כך שבפעם הבאה שאתם מסתכלים על שקיות הג'ל הקטנות והחמודות, ראו אותן בהקשר העצום של התעשייה שאנחנו חלק ממנה, ושל העשורים הקרובים, שמביאים בשורה חדשה לגמרי

 

נכתב על ידי נעם רחמים ומורן אנקורי 

תודה לשותפיי היקרים 

מתוך הנכונת שלי להקשיב אני אדם ענק יותר 

 תודה

 

שלכם מיקי מאיר אדמוני 
       
.
שלכם באהבה ענקית

Diamond Meir Miki Admony



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב