דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התרשלות בטיפול המבטחת 

מאת    [ 28/07/2008 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 2671 פעמים ]

משאיתו של ברוך יצחקי הייתה מעורבת בתאונת דרכים בה ניזוק רכבו של יצחק זיו.

יצחקי הודיע על התאונה לסוכן הביטוח של מבטחת רכבו, חברת הביטוח עילית. יצחקי הוסיף כי לדעתו זיו אשם בתאונה.

בהתבסס על הודעה זו דחתה עילית את דרישתו של זיו לפיצויים.

חלפו שנתיים. יצחקי קיבל מלשכת ההוצאה לפועל התראה בה נדרש לפרוע פסק דין שזיו קיבל נגדו בהעדר הגנה.

יצחקי העביר את המסמכים לסוכן הביטוח. זה הבטיחו נאמנה כי עילית תטפל בביטול פסק הדין.

חלפה עוד שנה. במשרדו של יצחקי הופיעו נציגי ההוצאה לפועל וביצעו עיקולים.

יצחקי כבר לא סמך יותר על עילית והגיש בעצמו בקשה לביטול פסק הדין. אלא שהבקשה נדחתה מחמת שיהוי. יצחקי נאלץ לשלם לזיו מכיסו את סכום פסק הדין.

חלפו עוד ארבע שנים. יצחקי הגיש תביעה נגד עילית להשבת הסכום אותו שילם לזיו וכן פיצוי על הנזקים שנגרמו לו כתוצאה מביצוע העיקולים. תביעתו זו הוגשה יום לפני שחלפו שבע שנים מיום התאונה.

טענת עילית הייתה כי התביעה נגדה התיישנה, והעניין התגלגל והגיע עד להכרעתו של השופט שמואל ברלינר, מבית המשפט המחוזי בחיפה.

השופט מזכיר כי תקופת ההתיישנות ביחס לתביעת ביטוח היא מקוצרת ועומדת לפי סעיף 31 לחוק חוזה הביטוח, התשמ"א-1981,על שלוש שנים בלבד. אולם, "בביטוח אחריות" - קובע סעיף 70 לחוק הביטוח סייג - "התביעה לתגמולי ביטוח אינה מתיישנת כל עוד לא התיישנה תביעת הצד השלישי נגד המבוטח".

היום בו התיישנה תביעת הצד השלישי, לדעת השופט, הוא היום בו נדחתה הבקשה שהגיש יצחקי לביטול פסק הדין. אז מוצתה תביעתו של זיו כלפי יצחקי. מיום זה ואילך אין עוד להחיל את הסייג שבסעיף 70 לחוק, ומתחיל מרוץ ההתיישנות של סעיף 31 לחוק הביטוח.

ההגיון הוא בכך שסעיף 70 מגן על המבוטח כל עוד הוא חשוף לתביעת הצד השלישי נגדו. והנה, ביום בו נדחתה הבקשה לביטול פסק הדין, כבר אין בנמצא תביעה כזאת. מיום זה, עמדו ליצחקי שלוש שנים להגיש את תביעתו נגד עילית.

מאחר ותביעתו של יצחקי הוגשה רק כארבע שנים לאחר היום הקובע, פוסק השופט ברלינר, התביעה לתגמולי ביטוח התיישנה.

יחד עם זאת, ער השופט לכך כי אין מדובר כאן רק בתביעה לתגמולי ביטוח. תביעתו של יצחקי מבוססת גם על רשלנותה של עילית במילוי התחייבויותיה כלפיו. רשלנות שבאה לידי ביטוי באי הטיפול בביטול פסק הדין, כהבטחת סוכן הביטוח.

במצב דברים זה, מתלבט השופט אם ראוי להחיל את טענת ההתיישנות גם על עילת הרשלנות.

בסופו של דבר הוא מוצא לכך פתרון ומחייב את עילית לפצות את יצחקי בסך של כ45- אחוז מהסכום ששולם על יד יצחקי לזיו. השופט מודה כי הגיע לסכום זה על דרך האומדן.

מסמך 209
משרד עו"ד חיים קליר מתמחה בייצוג והופעה בבתי המשפט, במשפטי ביטוח ונזיקין. לפרטים נוספים ראה באתר המשרד http://www.kalir.co.il
המשרד ממוקם בבית שרבט, רחוב קויפמן 4 ת.ד. 50092 תל אביב 61500.
טלפון: 03-5176626, פקס: 03-5177078.
סלולארי: 054-4400005
למשרד סניפים במודיעין: 08-9714884
ובחיפה: 04-8524531



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב