כהמשך למה שכתבנו במאמר הקודם בעניין דיבור לאברים, במאמר זה נביא עוד כמה נקודות אור בעניין.
א.
הנה נפש האדם מתפשטת בכל גופו של האדם, וכוח הגוף מונע מכוח הנפש, והתגלות הנפש היא בדיבור כפי שכבר בארנו במאמרים הקודמים. נמצא בעצם שעל ידי הדיבור האדם מגלה את גופו, לכן על ידי דיבור לאברים הוא מגלה את נפשו אשר שם, ויכול לנתבה ולתקנה בשלמות כרצונו וכפי שהיא צריכה להיות על ידי הדיבור.
ב.
כשאדם חוטא ועושה דבר לא טוב באחד מאבריו אזי החטא נחקק כאותיות בעצמותיו, למשל כשאדם חטא בידיו בעניין של גנבה אזי נחקק בעצמותיו במובן הרוחני, אותיות גנבה והשייך לה, ועכשיו שעל ידי שאדם מדבר בפיו לאיבריו ומוציא את אשר חקוק בהם בפיו בדיבורים, ושאומר להם את הטוב שהם צריכים לעשות במקום אותם מעשים לא טובים, נמצא שהוא הופך את האותיות החקוקות ומצורפות ללא טוב, הופכם ומצרפם לטוב.
ג.
אומר הפסוק "מבשרי אחזה אלוקה", בשביל לגלות את האלוקות ולהשרותה ולהמליכה על גופנו ואברנו, נעשה זאת על ידי דיבורינו לאברינו.
ד.
כשם שחיבור בין איש אל רעהו נעשה על ידי דיבור, כך חיבור עם עצמנו ונפשנו ואברנו נעשה על ידי דיבור.
ו.
וכשם "שדברי חכמים בנחת נשמעים" כך נשמיע דברינו לאברינו בנחת והם יהיו ממושמעים.
ז.
וכן בשביל לזכות לרפואה של הנפש והגוף, נעשה דיבור לאברים ואז נזכה, כפי שבארנו במאמר הקודם.
וזהו סוד המלה רפואה שהיא אותיות רפא-וה. שהריפוי לנפש והגוף נעשה על ידי וה, שו' סוד הדיבור וה' סוד ההתגלות, שעל ידי הדיבור מגלים את הטוב שבנו ומוציאים אותו מהכוח אל הפועל ואז זוכים לרפואה שלמה רפואת הנפש ורפואת הגוף.
ח.
וכן עיקר עבודה הרוחנית של האדם זה להביא להרמוניה שלמה בין הנפש אל הגוף, שזה זוכים לעשות ביעילות על ידי דיבור לאיברים.
ט.
אומר הפסוק בתהילים "ליבי ובשרי ירננו אל אל חי", הלב והבשר שרים ומרננים? כן על ידי שאנחנו מדברים דיבור לאברים בהתמדה ובהקשבה לאברינו אז מדיבור לאברים נעשה דיבור האברים, ואז שירת הנפש החבויה פנימה באברינו יוצאת החוצה ומתגלה בשיא יופייה.
ויש עוד הרבה מה לבאר בזה העניין כי הוא עמוק עמוק מי ימצאנו, וכאן נגענו בכמה נקודות בעלמא, לכן מי שרוצה הרחבה בעניין כפי ענייניו, יוכל לפנות אלי בדואר האלקטרוני המצוין מטה.
א.
הנה נפש האדם מתפשטת בכל גופו של האדם, וכוח הגוף מונע מכוח הנפש, והתגלות הנפש היא בדיבור כפי שכבר בארנו במאמרים הקודמים. נמצא בעצם שעל ידי הדיבור האדם מגלה את גופו, לכן על ידי דיבור לאברים הוא מגלה את נפשו אשר שם, ויכול לנתבה ולתקנה בשלמות כרצונו וכפי שהיא צריכה להיות על ידי הדיבור.
ב.
כשאדם חוטא ועושה דבר לא טוב באחד מאבריו אזי החטא נחקק כאותיות בעצמותיו, למשל כשאדם חטא בידיו בעניין של גנבה אזי נחקק בעצמותיו במובן הרוחני, אותיות גנבה והשייך לה, ועכשיו שעל ידי שאדם מדבר בפיו לאיבריו ומוציא את אשר חקוק בהם בפיו בדיבורים, ושאומר להם את הטוב שהם צריכים לעשות במקום אותם מעשים לא טובים, נמצא שהוא הופך את האותיות החקוקות ומצורפות ללא טוב, הופכם ומצרפם לטוב.
ג.
אומר הפסוק "מבשרי אחזה אלוקה", בשביל לגלות את האלוקות ולהשרותה ולהמליכה על גופנו ואברנו, נעשה זאת על ידי דיבורינו לאברינו.
ד.
כשם שחיבור בין איש אל רעהו נעשה על ידי דיבור, כך חיבור עם עצמנו ונפשנו ואברנו נעשה על ידי דיבור.
ו.
וכשם "שדברי חכמים בנחת נשמעים" כך נשמיע דברינו לאברינו בנחת והם יהיו ממושמעים.
ז.
וכן בשביל לזכות לרפואה של הנפש והגוף, נעשה דיבור לאברים ואז נזכה, כפי שבארנו במאמר הקודם.
וזהו סוד המלה רפואה שהיא אותיות רפא-וה. שהריפוי לנפש והגוף נעשה על ידי וה, שו' סוד הדיבור וה' סוד ההתגלות, שעל ידי הדיבור מגלים את הטוב שבנו ומוציאים אותו מהכוח אל הפועל ואז זוכים לרפואה שלמה רפואת הנפש ורפואת הגוף.
ח.
וכן עיקר עבודה הרוחנית של האדם זה להביא להרמוניה שלמה בין הנפש אל הגוף, שזה זוכים לעשות ביעילות על ידי דיבור לאיברים.
ט.
אומר הפסוק בתהילים "ליבי ובשרי ירננו אל אל חי", הלב והבשר שרים ומרננים? כן על ידי שאנחנו מדברים דיבור לאברים בהתמדה ובהקשבה לאברינו אז מדיבור לאברים נעשה דיבור האברים, ואז שירת הנפש החבויה פנימה באברינו יוצאת החוצה ומתגלה בשיא יופייה.
ויש עוד הרבה מה לבאר בזה העניין כי הוא עמוק עמוק מי ימצאנו, וכאן נגענו בכמה נקודות בעלמא, לכן מי שרוצה הרחבה בעניין כפי ענייניו, יוכל לפנות אלי בדואר האלקטרוני המצוין מטה.
כותב המאמר מתמחה ברוחניות ובמדיטציה יהודית ובנפש האדם.
ניתן לפנות אליי בשאלות ובהדרכה רוחנית.
ובהערות והארות ותגובות על מאמריי.
בדואר אלקטרוני:n_wisdom@nana10.co.il
ניתן לפנות אליי בשאלות ובהדרכה רוחנית.
ובהערות והארות ותגובות על מאמריי.
בדואר אלקטרוני:n_wisdom@nana10.co.il