המטרה בעיצוב אתרים היא לקדם תקשורת בין משתמש לתוכן.
עיצוב לאינטרנט משמעותו לעצב בצורה שבה אנשים באמת משתמשים ברשת ולא בצורה שאנחנו חושבים שהם צריכים לעשות זאת.
אנשים ניגשים לאתרים בצורה שונה לגמרי ממה שאנחנו, המעצבים, חושבים.
- הם מרפרפים בין העמודים לדלות רמזים במקום לקרוא
- הם מקבלים התרשמות ראשונית לפני שהם נכנסים לעומקו של התוכן
- הם לא מסתכלים על התמונה הכוללת
- הם מונעים ע"י המטרות שלהם ולא שלנו
מעצבים צריכים הכישורים המתאימים על מנת להצליח בסביבה זו
- עלינו להשיג את התובנות הטובות ביותר לגבי מטרות המשתמשים כך שנוכל לעזור להם להשיג אותן.
- עלינו להיות ברורים בכוונת העיצוב שלנו ולרכוש משמעת על מנת להתמיד בזה
- עלינו לשאוף לפשטות ללא פשרות - אם ישנו אלמנט המוסיף מורכבות אך אינו מוסיף ערך עלינו לשנותו.
דרך מצויינת להתייחס לעיצוב אתר היא ללכת אחרי 3 כללים:
- צמצום
- שימוש חוזר
- מיחזור
צמצום
עצב פשוט. נקיון ופשטות בעיצוב עוזרים למשתמש להגיע מהר יותר לתוכן הרצוי לו.
האתר יטען מהר יותר, יהיה ידידותי יותר למנועי חיפוש וקל לניווט.
בכלל, גם מבחינת עיצוב ובנייה, מהיר וקל יותר לעצב פשוט. בהמשך יהיה קל יותר לעצב מחדש את אותו אתר, חוסך מקום בשרת, קל לתחזוקה, קל להתאים אותו לדפדפנים שונים.
לא קל לעצב פשוט ונקי כמו שזה נשמע ודרוש לעיתים הרבה אומץ לכך, חזון ברור וכישורים. זה נעשה קל יותר ככל שעושים זאת יותר.
- זכור את המטרות (שלך ושל הלקוח!).
- סוף מעשה במחשבה תחילה! תכנן מראש מה אתה רוצה, רשום את הנקודות שיובילו אותך וחזור אליהן מפעם לפעם
שימוש חוזר
אם בעיה נפתרה כבר בעבר, והפתרון מתאים לפרוייקט שלך - השתמש בו!
כמובן שאין הכוונה בלהעתיק עבודות של מעצבים אחרים. אפשר לקבל השראה, פתרונות ורעיונות ואז לתת פתרון מחודש משלך.
למשל:
- מבנה אתר
- סכמות צבעים
- סגנון כפתורים
- סגנון אייקונים
- מסרים שיווקיים
- מנגנון ניווט
- מבנה טפסים
- אפקטים גרפיים
מיחזור
לעולם אל תזרוק שום דבר. עיצובים או אלמנטים עיצוביים שיצרת ושלא עבדו במקרה אחד יכולים בקלות להצליח במקום שני. ייתכן וחלקים מעיצובים קודמים יהוו פתרונות מצויינים לחלקים בפרויקטים אחרים.
שתף אחרים בפתרונותיך..
בהצלחה
עיצוב לאינטרנט משמעותו לעצב בצורה שבה אנשים באמת משתמשים ברשת ולא בצורה שאנחנו חושבים שהם צריכים לעשות זאת.
אנשים ניגשים לאתרים בצורה שונה לגמרי ממה שאנחנו, המעצבים, חושבים.
- הם מרפרפים בין העמודים לדלות רמזים במקום לקרוא
- הם מקבלים התרשמות ראשונית לפני שהם נכנסים לעומקו של התוכן
- הם לא מסתכלים על התמונה הכוללת
- הם מונעים ע"י המטרות שלהם ולא שלנו
מעצבים צריכים הכישורים המתאימים על מנת להצליח בסביבה זו
- עלינו להשיג את התובנות הטובות ביותר לגבי מטרות המשתמשים כך שנוכל לעזור להם להשיג אותן.
- עלינו להיות ברורים בכוונת העיצוב שלנו ולרכוש משמעת על מנת להתמיד בזה
- עלינו לשאוף לפשטות ללא פשרות - אם ישנו אלמנט המוסיף מורכבות אך אינו מוסיף ערך עלינו לשנותו.
דרך מצויינת להתייחס לעיצוב אתר היא ללכת אחרי 3 כללים:
- צמצום
- שימוש חוזר
- מיחזור
צמצום
עצב פשוט. נקיון ופשטות בעיצוב עוזרים למשתמש להגיע מהר יותר לתוכן הרצוי לו.
האתר יטען מהר יותר, יהיה ידידותי יותר למנועי חיפוש וקל לניווט.
בכלל, גם מבחינת עיצוב ובנייה, מהיר וקל יותר לעצב פשוט. בהמשך יהיה קל יותר לעצב מחדש את אותו אתר, חוסך מקום בשרת, קל לתחזוקה, קל להתאים אותו לדפדפנים שונים.
לא קל לעצב פשוט ונקי כמו שזה נשמע ודרוש לעיתים הרבה אומץ לכך, חזון ברור וכישורים. זה נעשה קל יותר ככל שעושים זאת יותר.
- זכור את המטרות (שלך ושל הלקוח!).
- סוף מעשה במחשבה תחילה! תכנן מראש מה אתה רוצה, רשום את הנקודות שיובילו אותך וחזור אליהן מפעם לפעם
שימוש חוזר
אם בעיה נפתרה כבר בעבר, והפתרון מתאים לפרוייקט שלך - השתמש בו!
כמובן שאין הכוונה בלהעתיק עבודות של מעצבים אחרים. אפשר לקבל השראה, פתרונות ורעיונות ואז לתת פתרון מחודש משלך.
למשל:
- מבנה אתר
- סכמות צבעים
- סגנון כפתורים
- סגנון אייקונים
- מסרים שיווקיים
- מנגנון ניווט
- מבנה טפסים
- אפקטים גרפיים
מיחזור
לעולם אל תזרוק שום דבר. עיצובים או אלמנטים עיצוביים שיצרת ושלא עבדו במקרה אחד יכולים בקלות להצליח במקום שני. ייתכן וחלקים מעיצובים קודמים יהוו פתרונות מצויינים לחלקים בפרויקטים אחרים.
שתף אחרים בפתרונותיך..
בהצלחה