ביקורת: כל העולם במה, ערב חדש משירי אנדריו לויד-וובר (בכורה, בית צבי, תיאטרון רמת גן)
מאת חיים נוי
המלחין הבריטי סר אנדריו לויד וובר מוכר בישראל בעיקר בזכות כמה מחזות זמר שהפכו לנכס צאן ברזל בשטח המיוזיקלס ורבים נוהרים לחזות בהם בכל עת שהם מגיעים לווסט אנד או שמסתפקים בבית צבי ברמת גן.
לויד וובר לא היה אהוב במיוחד על המבקרים הבריטים וחלק ממחזותיו נקטלו ואולם מי שצחק כל הדרך אל הבנק ובדרך אל התהילה היה כמובן המלחין הבלתי נלאה שהציג לא אחת כמה מחזות זמר במקביל על הבמה הבריטית (וגם בברודווי ועוד מקומות בעולם). קאטס שבר שיאים והוצג שנים רבות ופנטום האופרה עדיין ממשיך על אותה במה בלונדון. רבים הכוכבים שחייבים לוובר את תפקיד חייהם ואת תהילתם, כמו שרה ברייטמן וכמה מכוכבי פנטום האופרה. אולם, חוץ מהמיוזיקלס הנודעים ונוסיף לכך גם את אוויטה ויוסף וכתונת הפסים המשגעת, היו לוובר עוד מיוזיקלס ובהם שירים נפלאים שלא נחשפו לקהל הישראלי.
בערב חדש משיריו, ליקט וביים שוקי וגנר אסופה מרהיבה של שירים מוכרים ופחות מוכרים והמופע שעלה בתיאטרון רמת גן גורם הרבה נחת לאוהבי המלחין.
בין היתר, מושמעים, אולי לראשונה, ביצועים מתוך שדרות סן סט שבו הופיעה במקור הבריטי פטי לה פון , האמריקנית, והמשיכו וביצעו בערב המחווה למלחין ביום הולדתו ה-50 קירי טה קנאווה, מגדולות זמרות האופרה בימינו ושחקנית הקולנוע גלן גלוס. עוד שני מיוזיקלס השופעים שירים ענוגים היו שרוק אל האוויר ואספקטים של אהבה. בראשון הופיעה בלונדון לוטי מיור, שהייתה ילדת פלא בריטית, ובשני- מייקל בול, שהפך לאחד מחשובי השחקנים-זמרים בבימת המיוזיקל האנגלי.
סטרלייט אקספרס הביא סגנון חדש ובו רקדו ושרו השחקנים כשהם על סקייטבורדס בכל רחבי האולם בלונדון. באותו מחזמר התפרסם הזמר ריי של , למרות שבמקור שר את השיר הידוע על האור בקצה המנהרה זמר הבס הנודע לון סטון.
במופע של בית צבי הופיעה נבחרת מוצלחת של בוגרי השנה השלישית וקורוס נהדר של תלמידי השנים הראשונות. למרבה הצער, לא הוכנה תכניה ובה שמות המשתתפים, כך שאני נאלץ לאזכר כמה מהם מתוך ידע אישי.
ניצן אשל הדגימה קול נפלא וצלול והצליחה להעפיל למרומי האוקטאבות במידה מעוררת הערצה. אניטל אלבחר הוכיחה שהיא אחת הזמרות המוצלחות של השכבה עם קול עמוק וקטיפתי. אור אילן הקסימה בביצוע נפלא מתוך שרוק אל האוויר. יש לה קול נהדר והופעה נלבבת. אלינור פלקסמן ולירון מזרחי הן זמרות מעולות ויש לצרף אליהן את קרן מור-מרום שהיא גם זמרת טובה ורקדנית מצוינת. ג'סיקה אוזן הוכיחה שוב שהיא זמרת בעלת קול נעים ויפה. נעה גדל התמודדה בהצלחה עם השיר המרכזי של שדרות סן סט.
מבין הזמרים יש לשבח את ניר שיבר בעל הקול החזק והנעים ואדיר מור שהגיש שירים בקול קטיפתי וחם. תדהר יששכר ואמיר הלל חזרו והוכיחו כי הם זמרים מוצלחים ובעלי נוכחות בימתית.
מי שאוהב את אשף המיוזיקלס הבריטי, קיבל תמורה מלאה. הקהל זמזם , לא אחת, את השירים הידועים ושאינם ידועים ולמרבה הפלא הוא היה ברובו מורכב מצעירים ובני גיל הביניים, בניגוד לבני גיל הזהב שמגיעים למופעים הללו בבית צבי, בדרך כלל. עוז מורג הכין כוריאוגרפיה מוצלחת ,כדרכו .חבל רק שהמופע ירוץ שבוע ימים.
חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA (ולשעבר עתי"ם)
מאת חיים נוי
המלחין הבריטי סר אנדריו לויד וובר מוכר בישראל בעיקר בזכות כמה מחזות זמר שהפכו לנכס צאן ברזל בשטח המיוזיקלס ורבים נוהרים לחזות בהם בכל עת שהם מגיעים לווסט אנד או שמסתפקים בבית צבי ברמת גן.
לויד וובר לא היה אהוב במיוחד על המבקרים הבריטים וחלק ממחזותיו נקטלו ואולם מי שצחק כל הדרך אל הבנק ובדרך אל התהילה היה כמובן המלחין הבלתי נלאה שהציג לא אחת כמה מחזות זמר במקביל על הבמה הבריטית (וגם בברודווי ועוד מקומות בעולם). קאטס שבר שיאים והוצג שנים רבות ופנטום האופרה עדיין ממשיך על אותה במה בלונדון. רבים הכוכבים שחייבים לוובר את תפקיד חייהם ואת תהילתם, כמו שרה ברייטמן וכמה מכוכבי פנטום האופרה. אולם, חוץ מהמיוזיקלס הנודעים ונוסיף לכך גם את אוויטה ויוסף וכתונת הפסים המשגעת, היו לוובר עוד מיוזיקלס ובהם שירים נפלאים שלא נחשפו לקהל הישראלי.
בערב חדש משיריו, ליקט וביים שוקי וגנר אסופה מרהיבה של שירים מוכרים ופחות מוכרים והמופע שעלה בתיאטרון רמת גן גורם הרבה נחת לאוהבי המלחין.
בין היתר, מושמעים, אולי לראשונה, ביצועים מתוך שדרות סן סט שבו הופיעה במקור הבריטי פטי לה פון , האמריקנית, והמשיכו וביצעו בערב המחווה למלחין ביום הולדתו ה-50 קירי טה קנאווה, מגדולות זמרות האופרה בימינו ושחקנית הקולנוע גלן גלוס. עוד שני מיוזיקלס השופעים שירים ענוגים היו שרוק אל האוויר ואספקטים של אהבה. בראשון הופיעה בלונדון לוטי מיור, שהייתה ילדת פלא בריטית, ובשני- מייקל בול, שהפך לאחד מחשובי השחקנים-זמרים בבימת המיוזיקל האנגלי.
סטרלייט אקספרס הביא סגנון חדש ובו רקדו ושרו השחקנים כשהם על סקייטבורדס בכל רחבי האולם בלונדון. באותו מחזמר התפרסם הזמר ריי של , למרות שבמקור שר את השיר הידוע על האור בקצה המנהרה זמר הבס הנודע לון סטון.
במופע של בית צבי הופיעה נבחרת מוצלחת של בוגרי השנה השלישית וקורוס נהדר של תלמידי השנים הראשונות. למרבה הצער, לא הוכנה תכניה ובה שמות המשתתפים, כך שאני נאלץ לאזכר כמה מהם מתוך ידע אישי.
ניצן אשל הדגימה קול נפלא וצלול והצליחה להעפיל למרומי האוקטאבות במידה מעוררת הערצה. אניטל אלבחר הוכיחה שהיא אחת הזמרות המוצלחות של השכבה עם קול עמוק וקטיפתי. אור אילן הקסימה בביצוע נפלא מתוך שרוק אל האוויר. יש לה קול נהדר והופעה נלבבת. אלינור פלקסמן ולירון מזרחי הן זמרות מעולות ויש לצרף אליהן את קרן מור-מרום שהיא גם זמרת טובה ורקדנית מצוינת. ג'סיקה אוזן הוכיחה שוב שהיא זמרת בעלת קול נעים ויפה. נעה גדל התמודדה בהצלחה עם השיר המרכזי של שדרות סן סט.
מבין הזמרים יש לשבח את ניר שיבר בעל הקול החזק והנעים ואדיר מור שהגיש שירים בקול קטיפתי וחם. תדהר יששכר ואמיר הלל חזרו והוכיחו כי הם זמרים מוצלחים ובעלי נוכחות בימתית.
מי שאוהב את אשף המיוזיקלס הבריטי, קיבל תמורה מלאה. הקהל זמזם , לא אחת, את השירים הידועים ושאינם ידועים ולמרבה הפלא הוא היה ברובו מורכב מצעירים ובני גיל הביניים, בניגוד לבני גיל הזהב שמגיעים למופעים הללו בבית צבי, בדרך כלל. עוז מורג הכין כוריאוגרפיה מוצלחת ,כדרכו .חבל רק שהמופע ירוץ שבוע ימים.
חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA (ולשעבר עתי"ם)