כתב יד ושפת הגוף
השילוב בין גרפולוגיה ובין שפת גוף הוא שילוב מרתק.
בכל הספרות המקצועית מתוארת הגרפולוגיה כשפת הנפש, מספיק לראות את כותרת הספר של יגאל ורדי "כתב היד כראי נפש "[1] והמיוחד הוא שגם שפת הגוף מתוארת כשפת הנפש, זאת ניתן לראות בספרות המקצועית הקשורה לשפת הגוף, כמו למשל בספרם של גבריאל ונילי רם גברים ונשים מעבר למילים [2].
בשני התורות הגישה שצריך מספר פרמטרים הן גרפולוגים והן סימנים בתקשורת הלא מילולית כדי להגיע למסקנה .
אם כך אנסה לבחון את ההקבלה בין שניהם
נתחיל לדבר על גודל הכתב , כתב יד גדול מסמל אגוצנטריות, ככול שאדם טופס יותר מרחב או שטח על פני הדף גודל הכתב מראה על נוכחות. ובשפת הגוף אם ניקח אדם אשר מרחיב החזה שלו, את הכתפיים ההרגלים מפוסקות , בשפת הגוף זה מראה נוכחות, האדם רוצה להרשים.
מצבי רוחי מתבטא בגרפולוגיה בחוסר יציבות בכתב, פרמטרים כגון, שורה גלית, אותיות נופלות, לחץ משתנה
בשפת הגוף אנחנו יכולים לראות אדם ומיד לשאול " פניך לא נראות כתמול שלשום" או למה אתה נראה שפוף ,או " אתה נלהב" יד נאבחן את מצב רוחי דרך העמידה הבעות הפנים וכו.
תפקיד מאוד חשוב יש בתקשורת הבין אישית למרחק, גם במרחק הבין אישי בין אדם אחד לשני. אדוארד הול הגדיר את המונח "פרוקסימיקס" [3]אלה הם 4 אזורים המצינים את המרחב האישי שלנו, מ 0-0.5 מטר זהו מרחב אינטימי שבו אנחנו יכולים לגעת באנשים, דבר שאנחנו מתירים רק לאנשים שקרובים לנו אישית. ובגרפולוגיה לפי אודם רווחים בין האותיות ( קבוצת הרוחב הגראפי) שקולים למצית רוחבה של האות עגולת הגוף [4] אשר מסמלת את סוג הטמפו של הכותב , רגועה אימפולסיוי או עצורה, אך גם בעיני רבים מקרב הגרפולוגים מסמלת את המשפחה, את הקשר ואל האנשים שהם יותר קרובים אלינו.
( כמובן עם סימוכין נוספים כגון ,צפיפות כתב ילדותי, פרסונה , רחב, גדול, צפיפות וכו)
מרחק בין אישי של 0.5 - מטר 1.2 מאפשר ללחוץ ידיים , בין 1.2- עד 3 מסמל אזור חברתי יום יומי ומעל 3 מזוהה עם אזור ציבורי
ובכתב יד רווח בין אותיות - רווח תקין נע בין 1.5- 2 אותיות בממוצע ( עמ160 אדם האדם וכתב ידו), פירש הפרמטר מדבר על המרחק שאדם אותן לאדם אחר ועד כמה הוא צריך את המרחק הזה.
בגרפולוגיה ככל שיותר אותיות יכנסו בין מילה אחת לראותה והרחב יהיה גדול יותר במקרים בכתיבה איטית נוכל לדבר על אדם אשר " תופס מרחק" ככל שהמרחק יותר קטן אנו נדבר על אדם שזקור לקשר עם אנשים נוספים.
כדי ליצור יחודיות בתדמית שלנו אנו נכניס פרטי לבוש שונים ומגוונים, זאת יכולה להיות עניבה עם ציור יוצא דופן, תיק גדול, טלפון נייד חדשני, מחשב אישי נייד קטן, תספורת או צבע שנראה למרחק. גם בכתב היד אנו יכולים לראות כיצד אנשים מסלסלים אותיות , מגדילים מעשירים אותם דבר המבטא את היחודיות שלהם .
זהו פרסום ראשוני וניסיון לבדוק את היחס או החפיפה שבין כתב היד לשפת הגוף.
זהו פרסום ראשוני שלי שבה לענות על השאלה מה בין גרפולוגיה לשפת גוף.
המאמר השני שלי ידבר על רושם ראשוני שבין החתימה לרושם ראשוני לפי שפת הגוף.
על מאמרים נוספים שהתפרסמו בדרך האושר ניתן להקיש כאן
על האבחון הגרפולוגי שהתפרסם בNRG של אליאור חן לחץ/י כאן
--------------------------------------------------------------------------------
1 - יגאל ורדי "כתב היד כראי הנפש" עורך דב איענולד הוצאת משכל 1981
2 - רעם.ג ו ר.נילי "גברים ונשים מעבר למילים" - עמ 16 הוצאת משכל 2001
3- ג.ר. וונריט "שפת הגוף" עמ 56 הוצאה אור עם
4- י.אדם "האדם וכתב ידו" עמ 148 מוסד ביאליק דביר 1981
השילוב בין גרפולוגיה ובין שפת גוף הוא שילוב מרתק.
בכל הספרות המקצועית מתוארת הגרפולוגיה כשפת הנפש, מספיק לראות את כותרת הספר של יגאל ורדי "כתב היד כראי נפש "[1] והמיוחד הוא שגם שפת הגוף מתוארת כשפת הנפש, זאת ניתן לראות בספרות המקצועית הקשורה לשפת הגוף, כמו למשל בספרם של גבריאל ונילי רם גברים ונשים מעבר למילים [2].
בשני התורות הגישה שצריך מספר פרמטרים הן גרפולוגים והן סימנים בתקשורת הלא מילולית כדי להגיע למסקנה .
אם כך אנסה לבחון את ההקבלה בין שניהם
נתחיל לדבר על גודל הכתב , כתב יד גדול מסמל אגוצנטריות, ככול שאדם טופס יותר מרחב או שטח על פני הדף גודל הכתב מראה על נוכחות. ובשפת הגוף אם ניקח אדם אשר מרחיב החזה שלו, את הכתפיים ההרגלים מפוסקות , בשפת הגוף זה מראה נוכחות, האדם רוצה להרשים.
מצבי רוחי מתבטא בגרפולוגיה בחוסר יציבות בכתב, פרמטרים כגון, שורה גלית, אותיות נופלות, לחץ משתנה
בשפת הגוף אנחנו יכולים לראות אדם ומיד לשאול " פניך לא נראות כתמול שלשום" או למה אתה נראה שפוף ,או " אתה נלהב" יד נאבחן את מצב רוחי דרך העמידה הבעות הפנים וכו.
תפקיד מאוד חשוב יש בתקשורת הבין אישית למרחק, גם במרחק הבין אישי בין אדם אחד לשני. אדוארד הול הגדיר את המונח "פרוקסימיקס" [3]אלה הם 4 אזורים המצינים את המרחב האישי שלנו, מ 0-0.5 מטר זהו מרחב אינטימי שבו אנחנו יכולים לגעת באנשים, דבר שאנחנו מתירים רק לאנשים שקרובים לנו אישית. ובגרפולוגיה לפי אודם רווחים בין האותיות ( קבוצת הרוחב הגראפי) שקולים למצית רוחבה של האות עגולת הגוף [4] אשר מסמלת את סוג הטמפו של הכותב , רגועה אימפולסיוי או עצורה, אך גם בעיני רבים מקרב הגרפולוגים מסמלת את המשפחה, את הקשר ואל האנשים שהם יותר קרובים אלינו.
( כמובן עם סימוכין נוספים כגון ,צפיפות כתב ילדותי, פרסונה , רחב, גדול, צפיפות וכו)
מרחק בין אישי של 0.5 - מטר 1.2 מאפשר ללחוץ ידיים , בין 1.2- עד 3 מסמל אזור חברתי יום יומי ומעל 3 מזוהה עם אזור ציבורי
ובכתב יד רווח בין אותיות - רווח תקין נע בין 1.5- 2 אותיות בממוצע ( עמ160 אדם האדם וכתב ידו), פירש הפרמטר מדבר על המרחק שאדם אותן לאדם אחר ועד כמה הוא צריך את המרחק הזה.
בגרפולוגיה ככל שיותר אותיות יכנסו בין מילה אחת לראותה והרחב יהיה גדול יותר במקרים בכתיבה איטית נוכל לדבר על אדם אשר " תופס מרחק" ככל שהמרחק יותר קטן אנו נדבר על אדם שזקור לקשר עם אנשים נוספים.
כדי ליצור יחודיות בתדמית שלנו אנו נכניס פרטי לבוש שונים ומגוונים, זאת יכולה להיות עניבה עם ציור יוצא דופן, תיק גדול, טלפון נייד חדשני, מחשב אישי נייד קטן, תספורת או צבע שנראה למרחק. גם בכתב היד אנו יכולים לראות כיצד אנשים מסלסלים אותיות , מגדילים מעשירים אותם דבר המבטא את היחודיות שלהם .
זהו פרסום ראשוני וניסיון לבדוק את היחס או החפיפה שבין כתב היד לשפת הגוף.
זהו פרסום ראשוני שלי שבה לענות על השאלה מה בין גרפולוגיה לשפת גוף.
המאמר השני שלי ידבר על רושם ראשוני שבין החתימה לרושם ראשוני לפי שפת הגוף.
על מאמרים נוספים שהתפרסמו בדרך האושר ניתן להקיש כאן
על האבחון הגרפולוגי שהתפרסם בNRG של אליאור חן לחץ/י כאן
--------------------------------------------------------------------------------
1 - יגאל ורדי "כתב היד כראי הנפש" עורך דב איענולד הוצאת משכל 1981
2 - רעם.ג ו ר.נילי "גברים ונשים מעבר למילים" - עמ 16 הוצאת משכל 2001
3- ג.ר. וונריט "שפת הגוף" עמ 56 הוצאה אור עם
4- י.אדם "האדם וכתב ידו" עמ 148 מוסד ביאליק דביר 1981
יובל בן בסט מרצה לגפרולוגיה ולשפת גוף בוגר מכון נפתלי לגרפולוגיה. בעל תואר ראשון במדעי החברה כתובת האתר http://www.graphologia.net
טלפון 03-5590868 נייד 050-5711160
טלפון 03-5590868 נייד 050-5711160