בדרך כלל, כשמדברים על פנג שואי, נוהגים לציין את חשיבות הצבעים, הכיוונים ומיקום הריהוט בתכנון זרימת הצ'י ההרמונית במבנה.
במאמר זה אני רוצה להפנות את אור הזרקורים דווקא אל הקשר של המבנה עם סביבתו החיצונית. כלומר - פתחי המבנה, הדלתות והחלונות.
בעבר, היה מקובל לבנות בתים עם חלונות קטנים יחסית. רק הסלון קיבל חלון רחב וגדול, במיוחד אם הבית פנה אל נוף מרהיב. בחדרים הנותרים הסתפקו לרוב, בחלון בודד וקטן.
בשנים האחרונות השתנתה האופנה האדריכלית וניתן לראות יותר ויותר מבנים עם פתחים רבים וגדולים לכל כיוון של המבנה.
לפתחים של המבנה יש חשיבות עליונה בפנג שואי.
ראשית, לגודל הפתחים וריכוזם יש חלק מכריע בקביעת חזית הבית, ממנה תיגזר כל המפה האנרגטית של הבית.
חזית הפנג שואי של הבית, אינה בהכרח ממוקמת בצד שבו נמצאת דלת הכניסה לבית.
אחד השיקולים בבחירת חזית הבית הוא כמות האור הנכנסת אל המבנה.
בבתי דירות ישנים, קל מאוד לקבוע את החזית. צד הסלון של הדירה הוא הצד שמכניס הכי הרבה אור לבית ולכן הוא מוגדר כחזית.
בבתים החדשים, ובמיוחד בבתי קרקע, אנו נתקלים לעתים בקושי רב בקביעת חזית הבית, שכן הפתחים הגדולים נמצאים ביותר מאשר כיוון אחד.
במצב כזה, קביעת החזית אינה חד משמעית ונכונות ניתוח הפנג שואי של כל המבנה מוטל בספק.
בנוסף לקביעת מיקום החזית, לפתחים של המבנה ישנה משמעות נוספת.
דרך החלונות נכנסת האנרגיה (כוכבים מעופפים), הצ'י, שאותו אנו רוצים להזרים בהרמוניה ברחבי הבית.
ישנם כוכבים מעופפים שביכולתם להביא להצלחה רבה בקריירה או בלימודים. מן הסתם, נרצה שאנרגיה זו תכנס לביתנו באופן חופשי ובכמויות רבות.
כמה מצער אם דווקא בכיוון הזה ישנו קיר שחוסם או רק חלון קטן של חדר שירותים.
מצד שני, ישנם כוכבים מעופפים בעלי השפעה רעה על סביבתם. אין ספק שנעדיף שהם לא יכנסו לבית.
כאן הבעיה היא פחות חמורה. אם דווקא בכיוון של האנרגיה השלילית הזו ממוקם חלון רחב ידיים, ניתן לתלות וילון עבה כדי לחסום או לצמצם את כניסת הכוכב המעופף לבית. נוכל גם להשתמש בצבע של הוילון כדי להחליש את השפעת האנרגיה השלילית.
ומה לגבי דלתות? דלת כניסה ודלתות החדרים?
גם לדלתות במבנה ישנה חשיבות רבה. דרך הדלתות אנו עוברים ומעבירים איתנו את האנרגיות השונות. ניתן לומר שאנו בעצמנו יוצרים זרימת צ'י בבית.
האם הזרימה הזו פועלת לטובתנו? תלוי במיקום הדלת ביחס למרכז החדר ובמסלול ההליכה שלנו במבנה. האם אנו עוברים מאזור עם אנרגיה חיובית, או מביאים איתנו אנרגיה שלילית אל החדר?
ישנם מבנים שכל "תיקון הפנג שואי" שהם צריכים הוא מסלול הליכה שונה בין חלקי המבנה.
ומה לגבי החוק הידוע האוסר שינה בין דלת לחלון? האם יש בו צדק?
כן ולא.
כאשר המיטה נמצאת בתווך בין הדלת והחלון, האדם הישן בה נמצא במרכזה של סערה אנרגטית. כדי להבין את התחושה, דמיינו לכם שאתם שוכבים על שולחן פינג פונג באמצע משחק. לא ממש שקט ושלווה, נכון?
אפשר, אם כן, להבין מדוע "פתרון הקסם" של תליית קריסטל בין הדלת לחלון, לא ממש עוזר.
פשוט, סגרו את התריס, הוילון, או הדלת בזמן השינה. זה כמו לקשור את ידו של אחד משחקני הפינג פונג. המשחק נגמר.
לסיכום, פתחי המבנה הם הקשר בין המבנה לסביבה שבה הוא נמצא. לגודל הפתחים, מספרם, צורתם ומיקומם יש השפעה מכרעת על התנהלות הצ'י במבנה ועל טיב הפנג שואי שלו.
במאמר זה אני רוצה להפנות את אור הזרקורים דווקא אל הקשר של המבנה עם סביבתו החיצונית. כלומר - פתחי המבנה, הדלתות והחלונות.
בעבר, היה מקובל לבנות בתים עם חלונות קטנים יחסית. רק הסלון קיבל חלון רחב וגדול, במיוחד אם הבית פנה אל נוף מרהיב. בחדרים הנותרים הסתפקו לרוב, בחלון בודד וקטן.
בשנים האחרונות השתנתה האופנה האדריכלית וניתן לראות יותר ויותר מבנים עם פתחים רבים וגדולים לכל כיוון של המבנה.
לפתחים של המבנה יש חשיבות עליונה בפנג שואי.
ראשית, לגודל הפתחים וריכוזם יש חלק מכריע בקביעת חזית הבית, ממנה תיגזר כל המפה האנרגטית של הבית.
חזית הפנג שואי של הבית, אינה בהכרח ממוקמת בצד שבו נמצאת דלת הכניסה לבית.
אחד השיקולים בבחירת חזית הבית הוא כמות האור הנכנסת אל המבנה.
בבתי דירות ישנים, קל מאוד לקבוע את החזית. צד הסלון של הדירה הוא הצד שמכניס הכי הרבה אור לבית ולכן הוא מוגדר כחזית.
בבתים החדשים, ובמיוחד בבתי קרקע, אנו נתקלים לעתים בקושי רב בקביעת חזית הבית, שכן הפתחים הגדולים נמצאים ביותר מאשר כיוון אחד.
במצב כזה, קביעת החזית אינה חד משמעית ונכונות ניתוח הפנג שואי של כל המבנה מוטל בספק.
בנוסף לקביעת מיקום החזית, לפתחים של המבנה ישנה משמעות נוספת.
דרך החלונות נכנסת האנרגיה (כוכבים מעופפים), הצ'י, שאותו אנו רוצים להזרים בהרמוניה ברחבי הבית.
ישנם כוכבים מעופפים שביכולתם להביא להצלחה רבה בקריירה או בלימודים. מן הסתם, נרצה שאנרגיה זו תכנס לביתנו באופן חופשי ובכמויות רבות.
כמה מצער אם דווקא בכיוון הזה ישנו קיר שחוסם או רק חלון קטן של חדר שירותים.
מצד שני, ישנם כוכבים מעופפים בעלי השפעה רעה על סביבתם. אין ספק שנעדיף שהם לא יכנסו לבית.
כאן הבעיה היא פחות חמורה. אם דווקא בכיוון של האנרגיה השלילית הזו ממוקם חלון רחב ידיים, ניתן לתלות וילון עבה כדי לחסום או לצמצם את כניסת הכוכב המעופף לבית. נוכל גם להשתמש בצבע של הוילון כדי להחליש את השפעת האנרגיה השלילית.
ומה לגבי דלתות? דלת כניסה ודלתות החדרים?
גם לדלתות במבנה ישנה חשיבות רבה. דרך הדלתות אנו עוברים ומעבירים איתנו את האנרגיות השונות. ניתן לומר שאנו בעצמנו יוצרים זרימת צ'י בבית.
האם הזרימה הזו פועלת לטובתנו? תלוי במיקום הדלת ביחס למרכז החדר ובמסלול ההליכה שלנו במבנה. האם אנו עוברים מאזור עם אנרגיה חיובית, או מביאים איתנו אנרגיה שלילית אל החדר?
ישנם מבנים שכל "תיקון הפנג שואי" שהם צריכים הוא מסלול הליכה שונה בין חלקי המבנה.
ומה לגבי החוק הידוע האוסר שינה בין דלת לחלון? האם יש בו צדק?
כן ולא.
כאשר המיטה נמצאת בתווך בין הדלת והחלון, האדם הישן בה נמצא במרכזה של סערה אנרגטית. כדי להבין את התחושה, דמיינו לכם שאתם שוכבים על שולחן פינג פונג באמצע משחק. לא ממש שקט ושלווה, נכון?
אפשר, אם כן, להבין מדוע "פתרון הקסם" של תליית קריסטל בין הדלת לחלון, לא ממש עוזר.
פשוט, סגרו את התריס, הוילון, או הדלת בזמן השינה. זה כמו לקשור את ידו של אחד משחקני הפינג פונג. המשחק נגמר.
לסיכום, פתחי המבנה הם הקשר בין המבנה לסביבה שבה הוא נמצא. לגודל הפתחים, מספרם, צורתם ומיקומם יש השפעה מכרעת על התנהלות הצ'י במבנה ועל טיב הפנג שואי שלו.
גליה לביא היא יועצת פנג שואי, אשר התמחתה אצל Master Joseph Yu, מבכירי המאסטרים לפנג שואי בעולם. גליה הקימה את "דרך הפנג שואי" ? המספק יעוץ פנג שואי בארץ ובעולם, בשיתוף אדריכלים ומעצבי פנים.
אתר ? http://www.dfengshui.co.il
כתובת מייל ? galia@dfengshui.co.il
אתר ? http://www.dfengshui.co.il
כתובת מייל ? galia@dfengshui.co.il