חדשנות ולבישות ירוקה
כאשר אנו צופים בתצוגת אופנה תשומת הלב נתונה תכופות להיבט האסתטי והחדשני יותר מאשר בדיקה עד כמה המותג לביש ועונה לצורך ולטעם האישי.
--------------------------------------------------------------------------------
לוקח זמן עד שקו העיצוב משפיע על השוק כדגם לחיקוי והשראה.
בין גורמי ההתקבלות כגון הלוק הרענן, מידת האלגנטיות, יפי התוצר והגימור,
נמנים גם הנוחות,
ההתאמה לרוח
התקופה
ונעימות חומרי הבדים המשתתפים בעיצוב.
--------------------------------------------------------------------------------
כיום, הנוחות מותנית ביחסו של המעצב לרכיב האקולוגי כערך מוסף לרמת איכותו של הלבוש.
הפלסטיק שחדר לכל תעשיית ההלבשה ואביזרים המיוצרים מן החי כגון הפרווה והעור מתקבלים בהסתייגות.
זולים או יפים ככל שיהיו.
מעגל המחזור בתחום האופנה פשוט יחסית, הן מבחינת החומרים הנבחרים והן בחידוש הבגד עצמו על ידי צביעה תואמת או עיבוד המאובזר במותגים מוכנים מראש,
בסגנון ה""ready made. אופנת הלבוש היא ירוקה מעצם נגישותה למחזור.
--------------------------------------------------------------------------------
בתהליך הייצור של הנייר,
למשל,
מתברר כי הבד המתכלה והתלבושת המתכלה - משמשים כחומר גלם ממוחזר כך האופנה המתחלפת מעצם הגדרתה (לפי שינויי הטעם) יכולה לעבור תהליכי מחזור "פנימי" במעגלי השוק של הלבוש.
אם נחשוב על לבישות הבגד נגלה כי פריט מקבל ערך מוסף אם אינו כולל התבלות או תוחלת חיים קצרה.
למרבה המזל המודעות למחזור האופנה חלה כבר בפלחים הולכים ומתרחבים בין היצרנים והצרכנים כאחד, המגלים יחס חדש לחומר ממנו עשוי הבגד בטווח ראיה רחוק. לבישות המבוססת על חומרים טבעיים, צבעים מהטבע וסיגול נכון לתנאי האקלים, משדרת נעימות הן בזיקה לאיכות הסביבה והן במגע עם הגוף.
--------------------------------------------------------------------------------
מחוץ לעולם האופנה (בו כבר הוסרו הפרוות מן המדף לאחר תעמולה אינטנסיבית)
איפה ניתן להגביר בתוך חיי היומיום את הערנות לאופנה ירוקה -
--------------------------------------------------------------------------------
אפשר להצביע על כמה דרכים ליישום הרעיון :
1.מנקודת מבט של צרכן / צרכנית חלון הראווה כשמו כן הוא: חלון הראווה יכול לשקף את התפישההאקולוגית של היוצר והמעצב כשם שהוא משקף סגנון אופנתי. פיזור אלמנטים מן הטבע - חלוקי אבנים, שיבולים, בדים ממוחזרים בין פריטי התצוגה, מרמז על אופי החנות ויחסה ללבישות מודעת.
2. תצוגת אופנה "אינטימית" בתוך תחומי החנות, בתדירות קבועה (למשל אחת לשבוע), יכולה לקדם את העניין במחזור באמצעות שילוב פרזנטציה מעניינת של תהליך המחזור של הבד והמחשת החומרים שהשתתפו בעיצוב הבגד המדוגמן.
3. בצורה דומה, הצבת עמדת וידיאו המשקפת מופע מסוג זה מהווה עוד פיתרון חדשני בתנאי מרחב פחות יוקרתיים.
4. הפעלת הקונים בבחירת החומר שממנו עשוי הבגד בצד טיפוח הטעם האסתטי האישי. זאת באמצעות קטלוג תמונות מוגדל, המפרט את אחוזי הסיבים ( כותנה, פלסטיק, כל מוצרי הפוליאסטר) וכדומה, ובמיוחד הוזלת העלות ביחס ישר לערך האקולוגי - יכולים לשנות באופן יסודי את הרגלי הקניה הפאסיביים.
5. המארז האקולוגי תופס חלק חשוב באווירה החדשנית, המעניק לאירוע הרכישה את ה"טאצ'" המוגמר. מארז המעוצב בצורות פיגורטיביות הלקוחות מן הצורות בטבע, בייחוד בזיקה לחומר ממנו עשויים השמלה, התכשיט, האקססוריז, מוסיף עוד ממד מעניין לחווית ההתחברות לבגד.
ומה על הפן האסתטי, על הלהיטות אחר האופנה החדשנית על שלל מותגיה - - יש לשער שהברירה והסינון המודע יהוו אתגר יצירתי אך רענן לצוותי המעצבים בכל רמה, ממעצבי צמרת ועד העמלים על פס הייצור. בתקופה האקטואלית שבה "אופנת האקו" מכתיבה את המלה האחרונה, התקבלות המוצר מותנית בהרמוניה בין הגורם האישי לסביבתי.
כאשר אנו צופים בתצוגת אופנה תשומת הלב נתונה תכופות להיבט האסתטי והחדשני יותר מאשר בדיקה עד כמה המותג לביש ועונה לצורך ולטעם האישי.
--------------------------------------------------------------------------------
לוקח זמן עד שקו העיצוב משפיע על השוק כדגם לחיקוי והשראה.
בין גורמי ההתקבלות כגון הלוק הרענן, מידת האלגנטיות, יפי התוצר והגימור,
נמנים גם הנוחות,
ההתאמה לרוח
התקופה
ונעימות חומרי הבדים המשתתפים בעיצוב.
--------------------------------------------------------------------------------
כיום, הנוחות מותנית ביחסו של המעצב לרכיב האקולוגי כערך מוסף לרמת איכותו של הלבוש.
הפלסטיק שחדר לכל תעשיית ההלבשה ואביזרים המיוצרים מן החי כגון הפרווה והעור מתקבלים בהסתייגות.
זולים או יפים ככל שיהיו.
מעגל המחזור בתחום האופנה פשוט יחסית, הן מבחינת החומרים הנבחרים והן בחידוש הבגד עצמו על ידי צביעה תואמת או עיבוד המאובזר במותגים מוכנים מראש,
בסגנון ה""ready made. אופנת הלבוש היא ירוקה מעצם נגישותה למחזור.
--------------------------------------------------------------------------------
בתהליך הייצור של הנייר,
למשל,
מתברר כי הבד המתכלה והתלבושת המתכלה - משמשים כחומר גלם ממוחזר כך האופנה המתחלפת מעצם הגדרתה (לפי שינויי הטעם) יכולה לעבור תהליכי מחזור "פנימי" במעגלי השוק של הלבוש.
אם נחשוב על לבישות הבגד נגלה כי פריט מקבל ערך מוסף אם אינו כולל התבלות או תוחלת חיים קצרה.
למרבה המזל המודעות למחזור האופנה חלה כבר בפלחים הולכים ומתרחבים בין היצרנים והצרכנים כאחד, המגלים יחס חדש לחומר ממנו עשוי הבגד בטווח ראיה רחוק. לבישות המבוססת על חומרים טבעיים, צבעים מהטבע וסיגול נכון לתנאי האקלים, משדרת נעימות הן בזיקה לאיכות הסביבה והן במגע עם הגוף.
--------------------------------------------------------------------------------
מחוץ לעולם האופנה (בו כבר הוסרו הפרוות מן המדף לאחר תעמולה אינטנסיבית)
איפה ניתן להגביר בתוך חיי היומיום את הערנות לאופנה ירוקה -
--------------------------------------------------------------------------------
אפשר להצביע על כמה דרכים ליישום הרעיון :
1.מנקודת מבט של צרכן / צרכנית חלון הראווה כשמו כן הוא: חלון הראווה יכול לשקף את התפישההאקולוגית של היוצר והמעצב כשם שהוא משקף סגנון אופנתי. פיזור אלמנטים מן הטבע - חלוקי אבנים, שיבולים, בדים ממוחזרים בין פריטי התצוגה, מרמז על אופי החנות ויחסה ללבישות מודעת.
2. תצוגת אופנה "אינטימית" בתוך תחומי החנות, בתדירות קבועה (למשל אחת לשבוע), יכולה לקדם את העניין במחזור באמצעות שילוב פרזנטציה מעניינת של תהליך המחזור של הבד והמחשת החומרים שהשתתפו בעיצוב הבגד המדוגמן.
3. בצורה דומה, הצבת עמדת וידיאו המשקפת מופע מסוג זה מהווה עוד פיתרון חדשני בתנאי מרחב פחות יוקרתיים.
4. הפעלת הקונים בבחירת החומר שממנו עשוי הבגד בצד טיפוח הטעם האסתטי האישי. זאת באמצעות קטלוג תמונות מוגדל, המפרט את אחוזי הסיבים ( כותנה, פלסטיק, כל מוצרי הפוליאסטר) וכדומה, ובמיוחד הוזלת העלות ביחס ישר לערך האקולוגי - יכולים לשנות באופן יסודי את הרגלי הקניה הפאסיביים.
5. המארז האקולוגי תופס חלק חשוב באווירה החדשנית, המעניק לאירוע הרכישה את ה"טאצ'" המוגמר. מארז המעוצב בצורות פיגורטיביות הלקוחות מן הצורות בטבע, בייחוד בזיקה לחומר ממנו עשויים השמלה, התכשיט, האקססוריז, מוסיף עוד ממד מעניין לחווית ההתחברות לבגד.
ומה על הפן האסתטי, על הלהיטות אחר האופנה החדשנית על שלל מותגיה - - יש לשער שהברירה והסינון המודע יהוו אתגר יצירתי אך רענן לצוותי המעצבים בכל רמה, ממעצבי צמרת ועד העמלים על פס הייצור. בתקופה האקטואלית שבה "אופנת האקו" מכתיבה את המלה האחרונה, התקבלות המוצר מותנית בהרמוניה בין הגורם האישי לסביבתי.
עובדת ביבמ במחלקת שיווק , לומדת לתואר שני באוניבסיטה העברית