מהו "הסוד" הזה שכולם מדברים עליו?
הסרט והספר "הסוד" הפכו לתופעה בינלאומית, שעוררו עניין אדיר בכל העולם. הם זכו לסיקור תקשורתי בינלאומי חסר תקדים בעיתונים הגדולים ובתכניות הטלוויזיה המרכזיות. מעל 100 מליון איש בעולם כבר צפו בסרט ומליונים קראו את הספר. הספר יצא לאור בעברית ונמכר בארץ בעשרות אלפי עותקים.
על פי "הסוד", אנו מושכים אלינו את התוצאות בחיינו באמצעות המחשבות שלנו. כל מחשבה שנחזיק בראשנו, בסופו של דבר תהפוך ותממש במציאות הפיזית שלנו. המדע כיום, רק מתחיל לגלות כיצד המחשבה שלנו באמת פועלת ומה ההשפעה העצומה שיש לכח המחשבה על המציאות בחיינו.
כיצד אנו חושבים?
יש 2 חלקים בשכל שלנו שחשוב להכירם: השכל המודע והשכל התת מודע. בשכל המודע שלנו אנו חושבים. אנו יכולים לבחור את המחשבות שלנו. כל מחשבה שנבחר לקבל, תעבור לתת המודע שלנו ותמצא את ביטוייה כרגש. תת המודע שלנו מקבל אוטומטית כל מחשבה שנעביר אליו. הוא אינו יודע להבחין בין מציאות לדמיון. הרגשות שלנו הן למעשה תאור של המחשבות שיש לנו בתת המודע. הרגשות הן אלו שגורמות לנו לפעול. מתוך הפעולות שאנו עושים, מגיעות התוצאות.
התוצאות הפיסיות בחיינו הן פועל יוצא של המחשבות שלנו. על מנת לשנות את התוצאות הפיסיות שלנו, אין זה מספיק שנשנה את הפעולות (הפיסיות) שלנו. עלינו לשנות את המחשבות שלנו.
רוב האנשים אינם חושבים!
חשוב להבחין בין פעילות מחשבתית המתקיימת אצל כולנו לבין חשיבה מודעת ומעמיקה. מרבית האנשים אינם חושבים בצורה עמוקה ומודעת. אפשר לראות זאת על פי מה שהם עושים. אם אנשים היו חושבים חשיבה מודעת על מה שהם עושים, בחלק גדול מהמקרים הם היו פשוט פועלים אחרת.
יישום "הסוד" בעסקים
בעוד שהרבה מאד אנשים בארץ החלו ליישם את עקרונות "הסוד" בחייהם, המימוש בעולם העסקי הוא עדיין חדש יחסית.
כיצד אם כן יכולים מנהלים בארגונים ובחברות להפיק ערך מהשימוש בעקרונות "הסוד" ומה נדרש מהם על מנת להפוך למנהלים טובים ואפקטיביים יותר?
אם מנהל רוצה לנהל עסק מצליח, הוא חייב להתחיל להבין אנשים. אם נוציא את האנשים מהעסק, אין לנו עסק - יש מבנה עם ציוד, אבל אין עסק!
ולכן, המנהל חייב להבין כיצד האנשים פועלים. לגלות מה הם רוצים ולהראות להם איך להשיג זאת על ידי כך שיעבדו בעסק שלו. אם מנהל אינו יודע מה האדם שעובד עבורו רוצה בחייו, הוא לא יצליח להכניס בו מוטיבציה. מנהל חייב לעזור לאנשים להגדיר לעצמם יעדים ואז לעזור להם להשיגם. ואם היעדים של העובד אינם במתאם ליעדי הארגון, אזי הוא עובד בארגון הלא נכון.
כדי לפתח אנשים, על המנהל להבין מהם "אנשים", כיצד השכל פועל, כיצד המחשבה פועלת, מהי מערכת היחסים שבין השכל והמחשבה, ומהו הקשר לתוצאות שהם מקבלים בחייהם. כאשר הוא יבין זאת, הוא יוכל לנהל אנשים בצורה אפקטיבית יותר.
כיצד זה יכול להשפיע על מנהלים ועל הארגון?
מנהלים רבים נתונים ללחצים במשך כל יום העבודה ומכל הכיוונים - המנהלים שלהם, הכפיפים, העמיתים, ספקים, לקוחות... בכל הכאוס הזה, חשוב להיות מסוגלים למקד את המחשבות שלנו. ולמקד אותן בכיוון התוצאות הרצויות. כאשר אנו נותנים לנסיבות, לאנשים ולארועים חיצוניים להשפיע על המחשבה שלנו - אנו מאבדים את המיקוד של המחשבה ולמעשה אנו בעצם מאבדים שליטה על התוצאות הרצויות לנו.
מנהל מכירות בחברה תעשייתית נמצא רוב השבוע מחוץ למשרד בפגישות ומצגות מכירה עסקיות. לאחר שנחשף ל"סוד" ולעקרונות הפעולה על פיו, הוא מספר כי התוצאות של פגישות המכירה שלו השתפרו בצורה דרמטית. "ב-90% מהפגישות אני סוגר עסקה" הוא אומר, "לפני כל פגישה, אני יושב מספק דקות ברכב ומקדיש זמן לחשיבה ממוקדת ומדוייקת על מהלך הפגישה, מה התוצאה שאני מעוניין בה, וזה פשוט קורה".
מנהל אשר מבין כיצד פועלת המחשבה, ומהו הכח הטמון בשכל וביכולות האינטלקטואליות שלו, יוכל להפוך את תת מודע לנגיש יותר, להשפיע עליו, וכך גם לקבל החלטות באופן מודע וממוקד. מנהל שיצליח לרכוש את הכלים הללו, יוכל להעביר את היכולת הזו גם לעובדיו.
מנהלים וארגונים בכל העולם אשר למדו להשתמש ביכולות האלו לעומק, שיפרו את התוצאות העסקיות והאישיות שלהם בצורה דרמטית. הנכם מוזמנים לקרוא עוד על "הסוד" בעסקים, בראיון מיוחד שערכתי עם בוב פרוקטור עבור מגזין "סטטוס" - "לעבוד עם הסוד".
ערן בעל תואר שני במנהל עסקים ונסיון עסקי רב. ערן הוכשר על ידי בוב פרוקטור (מהספר "הסוד").
להרצאה המפורסמת של ערן "יצירת חיי שפע ועושר": http://www.prosperity.co.il
לשיחות אימון אישי בחינם בקרו באתר: http://www.out-standing.co.il או התקשרו 1700-50-50-79