סיפורי השמאי מהשטח.. - חברים יקרים, להלן סיפור אמיתי על מבוטח אשר רכבו ניזוק מתאונה ע"י צד ג'.
סיפור מעניין מאוד ואמיתי – מומלץ לקרוא בעיון רב. !!!
לפני מס' ימים קיבלתי טלפון מלקוח אשר הגיע אלי דרך אתר אינטרנט שלנו, והוא מספר לי את בסיפור הבא... תוך שהאדם מאוד כועס וממורמר על סוכן הביטוח, על שמאי הרכב, ועל שופט בית המשפט.. ומבקש ממני לנסות לעזור לו.
להלן סיפור המבוטח: לפני חודשיים בשעת לילה מאוחרת כשעמדתי ברמזור אדום, הגיח מאחרי רכב שכור ונכנס ברכבי מסוג מזדה מודל 2007 מאחור". - עצרנו בצד, החלפנו פרטים וכל אחד הלך לדרכו תוך שאני גורר את הרכב לחניה מקום מגורי. - בבוקר מוקדם התקשרתי לסוכן הביטוח שלי ודיווחתי על התאונה תוך שאני מוסר לסוכן הביטוח שלי את הפרטים של צד ג' לרבות שמה של חברת ההשכרה. - לאחר כשעה חזר אלי הסוכן ביטוח שלי וטען בפני כי הוא שוחח עם חברת ההשכרה וכי הם מודעים על התאונה שאירעה אתמול על ידי אחד הרכבים שלהם וכי חברת ההשכרה שולחת את השמאי שלהם בכדי לבדוק את הנזק לרבות הודאה כי הם אחראים לתאונה ויסדרו לו את הרכב במוסכי הסדר שלהם. - שמאי הבית של חברת ההשכרה וטען כי הנזק אינו רציני וכי הוא מזמין גרר ולוקח את הרכב למוסך הסדר של חברת ההשכרה אשר יטפלו בתיקון התאונה. - המשיך וטען המבוטח כי לא קיבלתי רכב חלופי בזמן תיקון הרכב במוסך הסדר של חברת ההשכרה. ( נזכיר כי ברכב התגלה פגיעה בשילדה נפגעה והיה צורך להחליף גם את הפח האחורי).
בקיצור, הרכב תוקן במוסך ההסדר ושמאי הבית אשר החליט לתת לי רק 2.5% מערך הרכב כירידת ערך, אני לתומי לא הסכמתי המשיך לטעון המבוטח, והחלטתי להילחם... הגעתי עימם לבית המשפט",... - החלטת השופט הייתה חד משמעית והסתמכה על חוות דעת היחידה של שמאי הבית בחברת השכרה..לכן גם הפסדתי את הוצאות המשפט. -
עד כאן הייתה תמצית דבריו של המבוטח אשר נפגע להלן הערותיי למקרה ביטוח, לרבות זכויות המבוטח בעת קרות המקרה.
א. מכוון שהלקוח לא ידע את זכויותיו כמו רבים אחרים, האמין בעל הרכב הנפגע בסוכן הביטוח שלו אשר לא רצה לטפל בתביעה צד ג' והפנה את הטיפול לחברת ההשכרה, - לדעתינו מחובתו של סוכן הביטוח לטפל בכל מקרה ביטוח לרבות תביעה צד ג'.
ב. סוכן הביטוח זכה לתגמול הולם בעת חידוש הפוליסה, חיזר אחר הלקוח, שיכנע והתקשר ללקוחותיו שיחדשו את הביטוח אצלו, אז מה עכשיו לאחר שסוכן הביטוח קיבל את העמלה בגין חידוש הפוליסה רוצה לעשות לעצמו חיים קלים ?
ג. בתביעה צד ג' ובכל מקרה ביטוח זכותו של כל מבוטח לבחור שמאי רכב אוביקטיבי ו/או לתקן את רכבו בכל מוסך מורשה משרד התחבורה ולא במוסכי הסדר כאלו ואחרים כפי שממליצים כולם.
הטעות החלה.. עם סוכן הביטוח אשר הפנה את הטיפול לחברת ההשכרה ולא המליץ למבוטח את זכויותיו, טיפול של שמאי הבית של חברת ההשכרה הינו לקוי לחלוטין - מפני שכל השמאים אשר פרנסתם תלויה בחברת השכרה, ו/או כל חברת ביטוח אחרת.. ישמרו על האינטרנס של שולחם, ולא יגרום לה נזק כספי יחשב לשמאי טוב .. תוך שהם החברות מתגמלות את אותו שמאי בעבודות נוספות....
ד. על פי סיפורו של בעל הרכב ותאור הנזק הבנתי כי שילדת הרכב נפגעה, תוך החלפת פח אחורי וביצוע תיקון פח כאלו ואחרים לרבות עבודות צבע לא מקוריות.. מבלי לראות את הרכב וע"פ תאור המבוטח הבנתי כי אחוז ירידת ערך אשר נתן שמאי הבית של חברת ההשכרה הינו זעום מאוד וכי השערה שלנו בגין פגיעה בשילדה, פגיעה בפח אחורי, פגיעה ברצפת תא מטען, צביעה לא מקורית של החלפים שנפגעו הינה: ירידת ערך בשיעור של כ..שני ספרות מערך הרכב. - * שעור ירידת ערך כמצוין הינו בגדר השערה בלבד ואינו מחייב אותנו מבלי לראות את הרכב בפועל.* - - טיפול במוסך הסדר חברה כשהתביעה צד ג' הינה החלטה לקוייה .. מפני שאותו מוסך מתפרנס בעיקר מעבודה ואינו מעוניין להחליף חלפים רבים אשר הרווח בהם הינו מזערי.. מה גם שישנם חברות ביטוח השכרה וליסיינג אשר מספקים את החלפים למוסכי ההסדר שלהם.
ה. להגיע לבית המשפט ללא חוות דעת של שמאי אחר הינה טעות חמורה !!! ועל כן השופט הסתמך על חוות דעת שמאי הבית של חברת ההשכרה אשר הניחו בפניו בעת הדיון המשפטי.
סיכום: אנו רואים השתלשלות המקרה מתחילתו ועד סופו, הכל התחיל והסתיים בסוכן הביטוח אשר לא המליץ בפני המבוטח את זכויותיו, נוסיף כי אי ידיעת המבוטח בבחירת שמאי רכב הינה טעות יסודית, מה עוד שהרכב תוקן במוסך הסדר של חברת ההשכרה במקרה שלנו בתביעה צד ג' - עוד טעות חמורה. - מכאן אנו מבקשים ללמוד מהסיפור העצוב של אותו בעל רכב אשר נפגע כספית ורגשית... ראוי לציין כי הרכב של המבוטח חדש יחסית וניזוק בצורה קשה .. במידה וירצה למכור את הרכב, יפחיתו מערכו את הליקוי בשילדה לרבות פגיעה בכל החלפים שניזוקו בתאונה בשיעור של 40% מערכו של הרכב.. - העבירו מסר זה לכל החברים , הקרובים והמשפחה .. אשר ילמדו וישכילו מהסיפור המר של חברינו אשר נפגע כספית, רגשית, תוך שלא ניצל את זכויותיו מהארוע שבנדון.
תודה על שיתוף פעולה, בברכת נסיעה טובה ובטוחה
חיים שריקי – שמאי רכב http://www.car-10.com 054-6800905
נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת, בכבוד רב, חיים שריקי - שמאי רכב ורכוש 054-6800905 http://www.car-10.com www.car-10.co.il כתוב לנו href="http://mce_host/car-10@012.net.il car-10@012.net.il">"> car-10@012.net.il -