יעוץ ותכנון אקוסטי לאולפנים,דיפיוזרים,ספוגים צמר סלעים ועוד..מחירים אטרקטיבים
אולפני הקול החדש 089365379
מכשור
מחשב המשמש כמכונת הקלטה:
מחשב חזק שיכול להכיל פרויקטים גדולים,כלומר מעבד הכי מהיר שיש ,לוח אם איכותי שלא ישתמש ביותר מידיי זיכרון [RAM],הארד דיסק מובנה גדול מספיק להכיל פרויקטים גדולים,כרטיס מסך טוב,גם כן ליצור חיסכון ב RAM והכי חשוב לא לחסוך בזיכרון,לפחות גיגה ram הכי מהיר שיש.
כרטיס קול:
הדבר החשוב ביותר בבחירת כרטיס קול הוא הממירים.הכרטיס מבצע פעולת המרה מאנלוגי לדיגיטל ATD ודיגיטל לאנלוגי DTA .כלומר שני הממירים חייבים להיות באיכות מקסימאלית ובעלי יכולת המרה גבוהה ל24 bit ומעלה.
מיקסר:
המרכיב החשוב בבחירת מיקסר הוא הpreamp {מגברון מסכם}.הוא הגורם המקשר בין הכרטיס קול למיקרופון.ללא preamp לא נוכל להקליט.
מיקרופונים:
חשוב לציין שלכל כלי נגינה יש את המיקרופון המתאים מבחינת אופי הצליל.
כאשר בוחרים מיקרופון לאולפן צריך לבדוק את הצורך המדויק של האולפן.לדוגמה :
הקלטת שירה באולפן מחייבת מיקרופון קודנסר כיווני או רב כיווני ,תלוי באקוסטיקה ובתוצאה שרוצים להשיג.
חיווט האולפן:
נועד ליצור קשר בין המיקסר לבין חדר ההקלטה {סטודיו}.ובין המכשור השונה בחדר הטכנאי{ קונטרול רום }. לדוגמה בין הכרטיס קול למחשב, בין המיקסר לכרטיס קול וכו..
החלק הבא מסביר את האופן בו בנוי האולפן,חשוב לציין שבמאמר אקוסטיקה לאולפן הקלטות ,חומר זה מובא בצורה מורחבת יותר
אולפן הקלטות בנוי משני חדרים עיקריים,סטודיו וקונטרול רום.
חדר הקלטה { סטודיו }
הסטודיו משמש כחדר הקלטה,אטום לרעש ויבש בצורה יחסית לצורכי ההקלטה.
אופן בניית חדר הסטודיו.
בחדר זה ניצבת הלהקה או הגורם אותו אנו במקשים להקליט.
תכנון אקוסטי:
קודם כל עלינו לתכנן את האקוסטיקה בחדר ע"י הצבה של חומרים מתאימים.
1- חומרים מפזרים : "דיפיוזרים" , לוחות עץ , מדפים וחפצים.
חשוב לדעת שכל חומר בחדר מפזר גלי קול.
דיפיוזר הוא חפץ שגל הקול שמתנגש בו יתחלק למספר גלים אחרים, קצרים יותר שיתפזרו בחדר. את התכנון עלינו לבצע ע"י בצורה מדויקת [ראה מאמר אקוסטיקה] גל קול במצב טבעי, יפגע בקיר ויחזור לחדר בזוית ישרה ויצור הגבר של אותו גל.לדוגמה: במדידה האקוסטית גילנו שיש לנו הגבר בתדר נמוך של 100 הרץ. אחת מצורות הטיפול היא הצבה של חומר מפזר בנקודה בחדר , במרחק של עד שלוש מטר' מהמוניטור,הגל יפגע בפלטת עץ, מדף ,פינה של משהו ויתחלק למספר תדרים גבוהים יותר וקצרים יותר. כלומר: טיפלנו בהגבר של 100 הרץ ע"י פיזור. הדיפיוזר יגיע בד"כ בצורה של לוחות על מקביליות ברוחב שונה ועומק שונה לפי חישוב.
רזונטורים:
במספר נקודות בחדר נציב רזונטורים-קופסה אשר קוטרה, עומקה ורוחבה, בנויים לפי חישוב מתמטי , בכדי ללכוד תדר ספציפי.
רזונטורים שקיימים בחדר: שולחן או ארון הוא סוג של רזונטור שעשוי להיות בעל השפעה שלילית על תחום התדרים בחדר. גל מהדהד בתוך שולחן . עוצמתו תרד משמעותית ותיצור לנו פער נמוך ולא מתוכנן בינו לבין שאר התדרים.
חומרים סופגים:
החומרים הסופגים : ספוגים, צמר סלעים, מלמין.
חומרים סופגים את גל הקול ומיבשים את השטח עליו הם מונחים .
רצוי למקם את החומרים הסופגים מאחורי המוניטורים, זאת על מנת לנטרל תדרים חוזרים מהקיר ממול.
חדר הטכנאי { קונטרול רום }
הקונטרול רום משמש כחדר שליטה של הטכנאי על כל מהלך ההקלטה והמכשור.
המיקסר, מוניטורים, מכשירי אפקטים וכו.. ניצבים בחדר זה ומקנים שליטה מלאה לטכנאי על כל המתרחש בחדר ההקלטה. רצוי מאוד שיהיה קשר עין בין שני החדרים.
מבחינה אקוסטית:
יש ליצור סביבה יבשה יחסית בנקודה בא יושב הטכנאי, זאת על-מנת לשמוע את הצליל כמו שהוא ולא מוגבר באזור מסיום. כמובן שאנחנו גם לא נרצה לייבש את החדר יותר מדי, כי העוצמה הכללית של הפרויקט יורדת משמעותית . צריך ליצור מצב שתחום התדרים בחדר יהיה זהה. הדרך לעשות זאת היא ע"י מדידה אקוסטית.[ראה מאמר אקוסטיקה]
אולפני הקול החדש נותנים יעוץ בבנית אולפן ביתי,רכישת ציוד,תכנון אקוסטי ועוד.
התיכנון מתומחר לפי שעת יעוץ במחיר סביר והוגן.בנוסף מתבצעים באולפן שיעורי סאונד ברמה מקצועית תוך מטרה להכשיר את התלמידים כטכנאי סאונד ומפיקי מוסיקה אלקטרונית מקצועים 089365379
בהצלחה.
www.nvs.co.il
לכותב המאמר לחץ: אולפן הקלטות