אם הניחוש שלי הוא נכון אז מגיע לכם מזל טוב. הקמתם אתר אירנטרנט חדש רשמתם אותו למנועי חיפוש וגוגל בראשם ועכשיו אתם מחכים ומקווים שאולי במקרה מישהו יתקל באתר שלכם ובמקרה הוא בדיוק מחפש את מה שאתם ובמקרה הוא חייב לקנות את זה עכשיו ובמקרה הוא יקנה את מה שאתם מוכרים...
אני לא יודע מה איתכם אבל לי זה נשמע כמו למלא טופס לוטו או לגדר כרטיס הגרלה. ובמקרה הזה הסיכויים לא ממש לטובתכם.
טוב אז נראה לי שמיצינו את השלב החובבני הזה והגיע הזמן לעשות שינוי משמעותי ויעיל.
שינוי שבזכותו הלקוחות שלנו ימצאו אותנו בכל מקום ובכל זמן.
ראשית יש להדגיש כי מאמר זה ושאר המאמרים שיבואו אחריו מוכוונים לקידום אתרים בישראל ובגוגל ישראל בפרט, אבל הטכניקות והשינויים אותם אנו מבצעים נכונים לכל אתר בכל מקום וכל שפה.
השינויים הם בכלים בהם נשתמש ובקהל היעד אליו נפנה.
שלב ראשון בקידום אתרים - מחקר מילות מפתח
מחקר מילות מפתח בעצם מטרתו היא לחשוף בפנינו מהם המילים או הביטויים אותם אנשים מחפשים.
אתם תופתעו לגלות שלא תמיד מה שאתם חשבתם שאנשים מקישים על מנת למצוא את המוצר שלכם הוא באמת מה שהם מקישים בפועל.
על מנת להתחיל ולחקור את מילות המתפח כדי להכיר כלי יעיל וחשוב מאוד מבית היוצר של גוגל
כלי מילות המפתח של גוגל - https://adwords.google.co.il/select/KeywordToolExternal
הכלי הזה נבנה ע"י חברת גוגל למען החברות המפרסמות בגוגל אדוורדס אבל הוא יכול להיות משמעותי מאוד לכל בעל אתר המעוניין לקדם את האתר שלו לראש תוצאות החיפוש
בואו ניקח לדוגמא אתר המוכר מוצרי הרזיה וספרי הדרכה לדיאטה.
במקרה הזה סביר להניח שהמילים שנבדוק הן: "דיאטה", "הרזיה", מוצרי הרזיה" וכ"ו
אז קדימה בואו ננסה...
התוצאות שנראה נכון לזמן בו נכתב המאמר היו:
דיאטה - 40,500 חיפושים בחודש שעבר
הרזיה - 8,100 חיפושים בחודש שעבר
מוצרי הרזיה - 210 חיפושים בחודש שעבר
כבר אנחנו רואים שבמידה והינו מקדם את האתר שלנו בביטוי: "מוצרי הרזיה" והינו מגיעים לדף הראשון בגוגל כנראה שזה היה לשווא.
חשוב מאוד - על תנסו בשלב הראשון שלכם לקדם את האתר שלכם המילים תחרותיות כמו - "דיאטה"
זה בערך כמו להתאמן יום אחד בשח-מט ואז ללכת לתחרות העולם ולנסות לנצח!!!
אבל למזלנו גוגל חשב על הכל והוא לא רק מציג לנו את התוצאות שבחרנו אלא גם תוצאות קרובות לנושא אותו אנחנו מחפשים
לדוגמא אם נסתכל על התוצאות שקיבלנו נראה רשימה ארוכה של מילים וביטויים ולכל אחד מהם יש שלשה נתונים:
תחרות מפרסמים - כמות המפרסמים המתחרים על אותו ביטוי
נפח חיפוש משוער לחודש שעבר
נפח חיפוש משוער לחודש אחד לפני האחרון
נתחיל לחפש ביטוי או מילת מפתח בו אנחנו יכולים להתחיל:
מילים אותם אני מצאתי
דיאטות - 4,400 חיפושים בחודש שעבר
ירידה במשקל - 1,600 חיפושים בחודש האחרון
תוספי מזון - 2,900 חיפושים בחודש האחרון
כשלב ראשון נראה כי במילים אלה התחרות לא גדולה מדי ונפח החיפוש הוא מספיק כדי להביא לנו תוצאות בדגע שנגיע למקומות גבוהים בגוגל
הערה חשובה: עדיף לקדם אתר במילה שאין לה הרבה חיפושים אבל החיפושים שיש הם ממוקדים לקהל היעד שלנו מאשר לקדם אתר בנושא כללי ולקבל הרבה כניסות אבל מעט מאוד לקוחות.
שלב שני בתהליך בחירת המילות מפתח הוא בדיקת המתחרים
נעבור לדף הראשי בגוגל ונקיש את המילה הראשונה שבחרנו: "דיאטות"
בצד שמאל נוכל לראות שיש ס"הכ 206,000 דפים ואתרים המתחרים על אותו ביטוי כמות לא גדולה ובהחלט ניתן להגיע לתוצאות.
ובנוסף נוכל לראות שחוץ מהתוצאה הראשונה שאר התוצאות אינן ממוקדות ואינן מופיעות כדף ראשי של אתר משמע הן נראות כך www.aaa.com/dfsdf/dsfdf/435. ולא www.aaa.com
מה שיכול לעזור לנו מאוד בתהליך הקידום
עוד פרמטר שיש להתחשב בו הוא ה page Rank מדד זה הוא בעצם דרוג גוגל לפופולאריות האתר ברשת וניתן להורידו לדפדפן שלכם בכתובת: www.toolbar.google.com
מדד זה לא ממש משמעותי בימינו אבל בהחלט יש להתחשב בו
לדוגמא המקרה של הביטוי "דיאטות" האתר הראשון הוא בעל pagerank 4 וזה דרוג טוב אבל עדיין מאפשר תחרות
לאחר שלמדנו כיצד לבחור את מילות המפתח הנכונות בשבילינו הגיע הזמן להתחיל לקדם את האתר שלנו באותם מילים. וזה כבר במאמר הבא הנקרא: גלה מה המתחרים שלכם עושים ועשה כמוהם ועוד קצת
אני לא יודע מה איתכם אבל לי זה נשמע כמו למלא טופס לוטו או לגדר כרטיס הגרלה. ובמקרה הזה הסיכויים לא ממש לטובתכם.
טוב אז נראה לי שמיצינו את השלב החובבני הזה והגיע הזמן לעשות שינוי משמעותי ויעיל.
שינוי שבזכותו הלקוחות שלנו ימצאו אותנו בכל מקום ובכל זמן.
ראשית יש להדגיש כי מאמר זה ושאר המאמרים שיבואו אחריו מוכוונים לקידום אתרים בישראל ובגוגל ישראל בפרט, אבל הטכניקות והשינויים אותם אנו מבצעים נכונים לכל אתר בכל מקום וכל שפה.
השינויים הם בכלים בהם נשתמש ובקהל היעד אליו נפנה.
שלב ראשון בקידום אתרים - מחקר מילות מפתח
מחקר מילות מפתח בעצם מטרתו היא לחשוף בפנינו מהם המילים או הביטויים אותם אנשים מחפשים.
אתם תופתעו לגלות שלא תמיד מה שאתם חשבתם שאנשים מקישים על מנת למצוא את המוצר שלכם הוא באמת מה שהם מקישים בפועל.
על מנת להתחיל ולחקור את מילות המתפח כדי להכיר כלי יעיל וחשוב מאוד מבית היוצר של גוגל
כלי מילות המפתח של גוגל - https://adwords.google.co.il/select/KeywordToolExternal
הכלי הזה נבנה ע"י חברת גוגל למען החברות המפרסמות בגוגל אדוורדס אבל הוא יכול להיות משמעותי מאוד לכל בעל אתר המעוניין לקדם את האתר שלו לראש תוצאות החיפוש
בואו ניקח לדוגמא אתר המוכר מוצרי הרזיה וספרי הדרכה לדיאטה.
במקרה הזה סביר להניח שהמילים שנבדוק הן: "דיאטה", "הרזיה", מוצרי הרזיה" וכ"ו
אז קדימה בואו ננסה...
התוצאות שנראה נכון לזמן בו נכתב המאמר היו:
דיאטה - 40,500 חיפושים בחודש שעבר
הרזיה - 8,100 חיפושים בחודש שעבר
מוצרי הרזיה - 210 חיפושים בחודש שעבר
כבר אנחנו רואים שבמידה והינו מקדם את האתר שלנו בביטוי: "מוצרי הרזיה" והינו מגיעים לדף הראשון בגוגל כנראה שזה היה לשווא.
חשוב מאוד - על תנסו בשלב הראשון שלכם לקדם את האתר שלכם המילים תחרותיות כמו - "דיאטה"
זה בערך כמו להתאמן יום אחד בשח-מט ואז ללכת לתחרות העולם ולנסות לנצח!!!
אבל למזלנו גוגל חשב על הכל והוא לא רק מציג לנו את התוצאות שבחרנו אלא גם תוצאות קרובות לנושא אותו אנחנו מחפשים
לדוגמא אם נסתכל על התוצאות שקיבלנו נראה רשימה ארוכה של מילים וביטויים ולכל אחד מהם יש שלשה נתונים:
תחרות מפרסמים - כמות המפרסמים המתחרים על אותו ביטוי
נפח חיפוש משוער לחודש שעבר
נפח חיפוש משוער לחודש אחד לפני האחרון
נתחיל לחפש ביטוי או מילת מפתח בו אנחנו יכולים להתחיל:
מילים אותם אני מצאתי
דיאטות - 4,400 חיפושים בחודש שעבר
ירידה במשקל - 1,600 חיפושים בחודש האחרון
תוספי מזון - 2,900 חיפושים בחודש האחרון
כשלב ראשון נראה כי במילים אלה התחרות לא גדולה מדי ונפח החיפוש הוא מספיק כדי להביא לנו תוצאות בדגע שנגיע למקומות גבוהים בגוגל
הערה חשובה: עדיף לקדם אתר במילה שאין לה הרבה חיפושים אבל החיפושים שיש הם ממוקדים לקהל היעד שלנו מאשר לקדם אתר בנושא כללי ולקבל הרבה כניסות אבל מעט מאוד לקוחות.
שלב שני בתהליך בחירת המילות מפתח הוא בדיקת המתחרים
נעבור לדף הראשי בגוגל ונקיש את המילה הראשונה שבחרנו: "דיאטות"
בצד שמאל נוכל לראות שיש ס"הכ 206,000 דפים ואתרים המתחרים על אותו ביטוי כמות לא גדולה ובהחלט ניתן להגיע לתוצאות.
ובנוסף נוכל לראות שחוץ מהתוצאה הראשונה שאר התוצאות אינן ממוקדות ואינן מופיעות כדף ראשי של אתר משמע הן נראות כך www.aaa.com/dfsdf/dsfdf/435. ולא www.aaa.com
מה שיכול לעזור לנו מאוד בתהליך הקידום
עוד פרמטר שיש להתחשב בו הוא ה page Rank מדד זה הוא בעצם דרוג גוגל לפופולאריות האתר ברשת וניתן להורידו לדפדפן שלכם בכתובת: www.toolbar.google.com
מדד זה לא ממש משמעותי בימינו אבל בהחלט יש להתחשב בו
לדוגמא המקרה של הביטוי "דיאטות" האתר הראשון הוא בעל pagerank 4 וזה דרוג טוב אבל עדיין מאפשר תחרות
לאחר שלמדנו כיצד לבחור את מילות המפתח הנכונות בשבילינו הגיע הזמן להתחיל לקדם את האתר שלנו באותם מילים. וזה כבר במאמר הבא הנקרא: גלה מה המתחרים שלכם עושים ועשה כמוהם ועוד קצת
Blue I Pix מתמחה בבניית אתרים / עיצוב אתרים / קידום אתרים
ליווי העסק מרגע הרעיון ועד למימוש מקסימלי ברשת האינטרנט
קידום אתרים
בניית אתרים
עיצוב אתרים
כי ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו
>בניית אתרים
ליווי העסק מרגע הרעיון ועד למימוש מקסימלי ברשת האינטרנט
קידום אתרים
בניית אתרים
עיצוב אתרים
כי ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו
>בניית אתרים