הרעיון הוא קידום מעמדו ואפילו תפקידו של המורה לחינוך גופני על ידי שינוי התפיסה הנוכחית המקובלת.
מורה לחינוך גופני ישאר בתפקידו כמורה, אך לא ילמד את כל מקצועות החינוך הגופני, אלא יתמקד במקצוע/מקצועות ספציפיים, כגון: חדר כושר,טיפוח היציבה, פלדנקרייז, התעמלות, אתלטיקה, משחקי כדור, משחקי נופש וכו'. כל זה בתנאי מקדים שאותו מורה יהיה בעל תעודת הסמכה לאותו ענף ספציפי ובהתאם לשכבת גיל של קהל היעד(ילדים).
אבני דרך:
הנני מעלה השערה שמצב זה:
יאפשר לימוד מעמיק יותר של המקצועות כולל תחומים עיוניים של מקצוע הנ"ל.
יעשיר את הידע ויגביר את רמת המיומנות אצל תלמידים.
יקדם את מעמדו של המורה בעיני צוות העמיתים וכלל הציבור.
יעלה את השכר של המורה.
אבני נגף:
הפרויקט בעיתי לישום מפני קשיים להביא אותו לאוזני הגורמים המחליטים.
ובכדי לישמו בכל בתי הספר בארץ צריך להוציא אותו לפועל בבית ספר מסוים (שאולי אלמד בו), לראות ולהראות תוצאות.
ברצוני לציין ולהדגיש שרעיון זה איננו שייך לנושאים שעלו על ידי סוכני החיברות שפגשתי בקורס.
אנני הולך להפעיל את התוכנית זו מהיום למחר, כל עוד אני לא נמצא בשטח, אך אם יזדמן לי היא תהיה רחבה וכוללת המון תחומים שאפשר לגעת בהם ולהביא אותם למצב טוב יותר!!!
התוכנית תכלול את קהל היעד הישיר (תלמידים), את קהל היעד העקיף (גורמים המוסמכים לקבל החלטות במשרד החינוך, כולל כנסת) ואת קהל היעד המשני (העמיתים למקצוע).
ומה שעשוי להניע אותם זהו רצון לשנות את המצב הקיים והבלתי נסבל בשטח, ועצם ההוכחה לכך שבמקצועות העיוניים הפרדה זאת בין תחומים כל כך רבים עובדת מצויין !!!
נושאים חשובים שיקבלו ביטוי בתוכנית הם: חינוך, מקצועיות, שכר, שעות, מיקום, לוח זמנים ומסגרת תקציב.
המסר המרכזי והייחודי אותו אני מעוניין להעביר זה שינוי תפיסה למען שיפור!!!
מורה לחינוך גופני ישאר בתפקידו כמורה, אך לא ילמד את כל מקצועות החינוך הגופני, אלא יתמקד במקצוע/מקצועות ספציפיים, כגון: חדר כושר,טיפוח היציבה, פלדנקרייז, התעמלות, אתלטיקה, משחקי כדור, משחקי נופש וכו'. כל זה בתנאי מקדים שאותו מורה יהיה בעל תעודת הסמכה לאותו ענף ספציפי ובהתאם לשכבת גיל של קהל היעד(ילדים).
אבני דרך:
הנני מעלה השערה שמצב זה:
יאפשר לימוד מעמיק יותר של המקצועות כולל תחומים עיוניים של מקצוע הנ"ל.
יעשיר את הידע ויגביר את רמת המיומנות אצל תלמידים.
יקדם את מעמדו של המורה בעיני צוות העמיתים וכלל הציבור.
יעלה את השכר של המורה.
אבני נגף:
הפרויקט בעיתי לישום מפני קשיים להביא אותו לאוזני הגורמים המחליטים.
ובכדי לישמו בכל בתי הספר בארץ צריך להוציא אותו לפועל בבית ספר מסוים (שאולי אלמד בו), לראות ולהראות תוצאות.
ברצוני לציין ולהדגיש שרעיון זה איננו שייך לנושאים שעלו על ידי סוכני החיברות שפגשתי בקורס.
אנני הולך להפעיל את התוכנית זו מהיום למחר, כל עוד אני לא נמצא בשטח, אך אם יזדמן לי היא תהיה רחבה וכוללת המון תחומים שאפשר לגעת בהם ולהביא אותם למצב טוב יותר!!!
התוכנית תכלול את קהל היעד הישיר (תלמידים), את קהל היעד העקיף (גורמים המוסמכים לקבל החלטות במשרד החינוך, כולל כנסת) ואת קהל היעד המשני (העמיתים למקצוע).
ומה שעשוי להניע אותם זהו רצון לשנות את המצב הקיים והבלתי נסבל בשטח, ועצם ההוכחה לכך שבמקצועות העיוניים הפרדה זאת בין תחומים כל כך רבים עובדת מצויין !!!
נושאים חשובים שיקבלו ביטוי בתוכנית הם: חינוך, מקצועיות, שכר, שעות, מיקום, לוח זמנים ומסגרת תקציב.
המסר המרכזי והייחודי אותו אני מעוניין להעביר זה שינוי תפיסה למען שיפור!!!