מה המשותף למילקי, עפרה שטראוס , ושטראוס (-עלית) - שלושתם מותגים. יש להם אישיות ברורה, אופי ונוכחות.הם פועלים בעקביות, על פי ערכים ברורים אליהם הם נאמנים. הם יודעים מה הם מציעים, ומשום כך גם צרכניהם יודעים למה לצפות מהם.
דוגמאות נוספות?
מדונה,למשל - מיתגה עצמה כאחת שאין לה אלוהים. בלי גבולות. כל יום ממציאה עצמה מחדש. זו הסיבה שהיא יכולה להרשות לעצמה בכל פעם להוביל את הבונטון הבא - קבלה. יוגה. אימוץ ילדים באפריקה או מובילת מגמות בתחום האופנה.
מרתה סטיוארט - המומחית בתחום עשית הבית , כל מה שקשור בטיפוח הבית , בו היא מתמחה- הפכה למותג בינלאומי .
רני רהב- הרבה מעבר לאיש יחסי ציבור. מותג בפני עצמו, שגם מי שאינו בברנז'ה ואינו נעזר ביחסי ציבור מכיר ויש לו עמדה ודיעה כלשהי לגביו.
ואת/ה? (השאלה מופנית לנשים וגברים כאחד)
מיתוג אישי אינו דבר שקורה בין לילה. משהו שנולדים איתו . זהו תהליך עקבי, אמיתי , שנשען על מה שיש בך ואשר אתה מביא איתך.
תהליך המונחה על ידי המקום אליו תרצה להגיע.
והארגון שלך?
מנהל המתנהל ממקום של עצמה ויכולת.
המביא לידי ביטוי את חוזקותיו ויכולותיו- יוצא נשכר. כמו שאומר מנכ"ל בכיר איתו אני עובדת "בבחינת זה נהנה וזה לא חסר".
ארגון שיש בראשו מנהל ברור . יחידה עסקית המובלת על ידי מנהל שיודע לאן פניו מועדות . כמוהם כספינה השטה בים כשבראשה קברניט המכיר את הים , ואת עצמו כשהוא אוחז הגה בים.
היא מנווטת ביד יציבה, לעבר קורדינטות ברורות , כאשר כל הצוות שעל הסיפון עובד בהרמוניה כדי להגיע לחוף מבטחים. ומגיע לשם.
..אז אם כך, איך?
6 צעדים חשובים במיתוג אישי:
1. מי אני ,מה אני,מה?! - בחן מהם הערכים. כישורים.אני מאמין. ניסיון חיים. הצלחות. חוזקות. מיומנויות. הערך המוסף שלך בעשייה. מה מניע אותך?מה מקור העוצמה שלך? מתי אתה מתמלא אנרגיה ומה גוזל ממך אנרגיה?מה מנהל אותך? מה למדת מכל מה שעשית עד כה? מהמקום האוטנטי שלך כאדם.
"התהילה הגדולה שלנו אינה שאיננו נופלים לעולם,
אלא שאנחנו מצליחים להתרומם בכל פעם שאנחנו נופלים"-קונפוציוס
2. אלו הן אהבותי - אין מה לעשות. כשאנחנו אוהבים משהו, קל לנו יותר לעשות אותו. פגשתי מעט אנשים שהיו מצוינים במשהו שממש לא אהבו לעשות. כשאתה בונה את נתיב הקריירה שלך, התמקד בתחומים שאתה אוהב. במקומות שאתה טוב בהם. שיושבים על הערכים והחוזקות שלך כאדם ובעל מקצוע.. במקום שיושב ה Passion שלך!
3. בול פגיעה- . לאן אתה חולם להגיע? האם יש לך כאדם חזון? חלום? הגדר לך את המטרות שלך והיעדים שלך. דע לאן מועדות פניך! בנה לך תכנית עסקית. כמו שאתה בונה לחברה שלך ולמותגים שלך. התמקד .ופעל לפיה בעקביות. אתה, והחברה שאתה חלק ממנה.
הדרך הטובה ביותר לנבא את העתיד היא לעצב אותו - פיטר דרוקר
4. מה הצבע המיוחד שלך - מצא את הייחוד שלך,את ההבטחה שלך. מצא מה הערך המרכזי שלך לצרכן. הגדר מגרש חדש בו אתה מציע ערך שאין אחרים המציעים כזה. אל תהיה "גם" או "יותר מ" . בנה מגרש תחרות בו לך יתרון יחסי. תן לעסק שלך ולעצמך יתרון תחרותי - אותך.
5. עקביות ואוטנטיות - פעל מתוך מי שאתה, בעקביות ובאוטנטיות. אל תנסה להיות מי שאתה לא . האמן בעצמך ופעל באמינות, עקביות ויושרה . מיתוג הוא מרתון. וברוח הטרנדיות- טריאטלון. יש דברים בהם אתה חזק יותר ויש שפחות. אך התוצאה נמדדת במכלול שהוא סך העשייה שלך בשקלול מי שאתה. באמת.ולאורך זמן.
6. תקשורת - תקשר בצורה בהירה מי אתה. ולמה אתה. במה אתה מאמין ואיזה ערך מיוחד אתה מביא. בקרב האנשים להם תוכל להביא ערך. בארגון. בקרב קולגות. מנהלים. עובדים. ספקים. מתחרים. בהווה ובעתיד שבנית לעצמך. יתרון שנשמר בסוד גם ממשתמשיו , לא מחמם אף שורה תחתונה ..
בודהא אמר:
"נגרים מכופפים עצים. סוחרי חיצים מכופפים חיצים. אנשים נבונים מעצבים את עצמם."
עצב את עצמך למקום בו תרצה לפגוש את עצמך!
דוגמאות נוספות?
מדונה,למשל - מיתגה עצמה כאחת שאין לה אלוהים. בלי גבולות. כל יום ממציאה עצמה מחדש. זו הסיבה שהיא יכולה להרשות לעצמה בכל פעם להוביל את הבונטון הבא - קבלה. יוגה. אימוץ ילדים באפריקה או מובילת מגמות בתחום האופנה.
מרתה סטיוארט - המומחית בתחום עשית הבית , כל מה שקשור בטיפוח הבית , בו היא מתמחה- הפכה למותג בינלאומי .
רני רהב- הרבה מעבר לאיש יחסי ציבור. מותג בפני עצמו, שגם מי שאינו בברנז'ה ואינו נעזר ביחסי ציבור מכיר ויש לו עמדה ודיעה כלשהי לגביו.
ואת/ה? (השאלה מופנית לנשים וגברים כאחד)
מיתוג אישי אינו דבר שקורה בין לילה. משהו שנולדים איתו . זהו תהליך עקבי, אמיתי , שנשען על מה שיש בך ואשר אתה מביא איתך.
תהליך המונחה על ידי המקום אליו תרצה להגיע.
והארגון שלך?
מנהל המתנהל ממקום של עצמה ויכולת.
המביא לידי ביטוי את חוזקותיו ויכולותיו- יוצא נשכר. כמו שאומר מנכ"ל בכיר איתו אני עובדת "בבחינת זה נהנה וזה לא חסר".
ארגון שיש בראשו מנהל ברור . יחידה עסקית המובלת על ידי מנהל שיודע לאן פניו מועדות . כמוהם כספינה השטה בים כשבראשה קברניט המכיר את הים , ואת עצמו כשהוא אוחז הגה בים.
היא מנווטת ביד יציבה, לעבר קורדינטות ברורות , כאשר כל הצוות שעל הסיפון עובד בהרמוניה כדי להגיע לחוף מבטחים. ומגיע לשם.
..אז אם כך, איך?
6 צעדים חשובים במיתוג אישי:
1. מי אני ,מה אני,מה?! - בחן מהם הערכים. כישורים.אני מאמין. ניסיון חיים. הצלחות. חוזקות. מיומנויות. הערך המוסף שלך בעשייה. מה מניע אותך?מה מקור העוצמה שלך? מתי אתה מתמלא אנרגיה ומה גוזל ממך אנרגיה?מה מנהל אותך? מה למדת מכל מה שעשית עד כה? מהמקום האוטנטי שלך כאדם.
"התהילה הגדולה שלנו אינה שאיננו נופלים לעולם,
אלא שאנחנו מצליחים להתרומם בכל פעם שאנחנו נופלים"-קונפוציוס
2. אלו הן אהבותי - אין מה לעשות. כשאנחנו אוהבים משהו, קל לנו יותר לעשות אותו. פגשתי מעט אנשים שהיו מצוינים במשהו שממש לא אהבו לעשות. כשאתה בונה את נתיב הקריירה שלך, התמקד בתחומים שאתה אוהב. במקומות שאתה טוב בהם. שיושבים על הערכים והחוזקות שלך כאדם ובעל מקצוע.. במקום שיושב ה Passion שלך!
3. בול פגיעה- . לאן אתה חולם להגיע? האם יש לך כאדם חזון? חלום? הגדר לך את המטרות שלך והיעדים שלך. דע לאן מועדות פניך! בנה לך תכנית עסקית. כמו שאתה בונה לחברה שלך ולמותגים שלך. התמקד .ופעל לפיה בעקביות. אתה, והחברה שאתה חלק ממנה.
הדרך הטובה ביותר לנבא את העתיד היא לעצב אותו - פיטר דרוקר
4. מה הצבע המיוחד שלך - מצא את הייחוד שלך,את ההבטחה שלך. מצא מה הערך המרכזי שלך לצרכן. הגדר מגרש חדש בו אתה מציע ערך שאין אחרים המציעים כזה. אל תהיה "גם" או "יותר מ" . בנה מגרש תחרות בו לך יתרון יחסי. תן לעסק שלך ולעצמך יתרון תחרותי - אותך.
5. עקביות ואוטנטיות - פעל מתוך מי שאתה, בעקביות ובאוטנטיות. אל תנסה להיות מי שאתה לא . האמן בעצמך ופעל באמינות, עקביות ויושרה . מיתוג הוא מרתון. וברוח הטרנדיות- טריאטלון. יש דברים בהם אתה חזק יותר ויש שפחות. אך התוצאה נמדדת במכלול שהוא סך העשייה שלך בשקלול מי שאתה. באמת.ולאורך זמן.
6. תקשורת - תקשר בצורה בהירה מי אתה. ולמה אתה. במה אתה מאמין ואיזה ערך מיוחד אתה מביא. בקרב האנשים להם תוכל להביא ערך. בארגון. בקרב קולגות. מנהלים. עובדים. ספקים. מתחרים. בהווה ובעתיד שבנית לעצמך. יתרון שנשמר בסוד גם ממשתמשיו , לא מחמם אף שורה תחתונה ..
בודהא אמר:
"נגרים מכופפים עצים. סוחרי חיצים מכופפים חיצים. אנשים נבונים מעצבים את עצמם."
עצב את עצמך למקום בו תרצה לפגוש את עצמך!