במהלך השנים בהם אני עוסקת בשיווק באינטרנט, כתבתי מאמרים רבים בנושאים השונים הנוגעים לעולם השיווק באינטרנט, כאשר בכל אחד מהמאמרים רצוני היה להעביר פרקטיקה מסויימת לקורא המאמר, פרקטיקה אשר על פי רוב הנה ספציפית ועניינה להוות תמיכה לפעילות שיווק באינטרנט, וזאת מאספקט מסויים.
במאמר זה ברצוני לנקוט בגישה שונה בתכלית - כללית יותר, אולי אפילו רגשית, ולהעביר מסר שונה, המכיל בו רכיב מהותי להצלחתו של אתר באינטרנט: אהבה.
וכעת אפרט: קהל היעד האטרקטיבי ביותר לבעל אתר הוא המשתמשים החוזרים - הם מפולחים, ממוקדים בתחום העניין של האתר, ועלות ההבאה שלהם לאתר היא הנמוכה ביותר. יישום נכון של המידע המפורט בהמשך הוא אשר למעשה יגרום לשימור מתמשך של אותם גולשים, יחד עם הבאת גולשים חדשים לאתר.
כל אתר צריך מישהו שיאהב אותו, ויבטיח את איכות התוכן שלו
אחד מהגורמים המרכזיים אשר מחזירים משתמש לאתר הוא רמת העניין אותה הצליח האתר לייצר אצל הגולש. בשמירה קפדנית על איכות גבוהה של תכנים באתר, יבין הגולש כי אינך מכלה את זמנו וכי המידע אותו ישיג מהאתר הנו בעל ערך, ולכן יקפיד לחזור ולבדוק את האתר.
כל אתר צריך מישהו שיאהב אותו, ואת הגולשים שלו
בעת ניהול אתר אינטרנט אתה יכול ליצור רמה גבוהה של מעורבות בקרב הגולשים הקבועים שלך, וזאת על ידי קיום תקשורת בלתי אמצעית ולעתים אפילו אישית עם הגולשים. בלוג בו אתה כותב לגולשים בגוף ראשון, או פורום בו מנהלים הגולשים קשר קהילתי בינם לבין עצמם ולבינך יעשו את העבודה, ויגבירו את רמת המעורבות של הגולשים באתר שלך, אולם כל זאת לא לפני שאתה עצמך תגביר את רמת המעורבות האישית שלך באתר באמצעים אלה ותשמש דוגמא לגושלים.
כל אתר צריך מישהו שיאהב אותו וידאג לו
אין דבר שיותר מעצבן את הגולש באתר מלינק שבור או כלי שלא עובד. הדרך הטובה ביותר לוודא כי לא קיימים מקרים שכאלה היא מעבר וקריאה של האתר על בסיס מתמשך ותכוף, כך שאם יש משהו באתר שרוצה להפסיק לעבוד, בדרך כלל אתה תהיה הראשון לגלותו.
כל אתר צריך מישהו שיאהב אותו ויעמוד מאחוריו
בעולם מסכי האינטרנט האינסופי, אחד מהדברים הראשונים שגולשים מחפשים הוא מקור ליצירת אמון באתר - סיבה להאמין לדברי הכותב ולהזדהות עימו. ולעניין זה אין טוב יותר מפרטים מלאים של בעלי האתר: שם, משפחה, טלפון, כתובת, אימייל, או כל אפשרות אחרת ליצירת קשר אתך. אמנם אינך חייב להזדהות, אולם קח בחשבון כי גולש המקיים עמך יחסי אמון, יסמוך גם על הכתוב באתרך ויטה לנקוט בפעולות בהן אתה מעוניין ביתר קלות (רכישה, המלצה לחבר, הוספה למועדפים וכו').
ולבסוף - כל אתר צריך מישהו שיאהב אותו, כי אם אתה תאהב את האתר שלך, גם המשתמשים ילמדו לאהוב אותו.
אחד מהגורמים המרכזיים אשר מחזירים משתמש לאתר הוא רמת הסקרנות אותה הצליח האתר לייצר אצל הגולש. אם תצליח לצקת לאתר חלק אפילו קטן מהמהות שלך, תיצור למעשה ערך מוסף ייחודי לאתר שלך, תבדל אותו מאתרים מתחרים, ותגרום גם לגולש לאהוב את האתר שלך.
במאמר זה ברצוני לנקוט בגישה שונה בתכלית - כללית יותר, אולי אפילו רגשית, ולהעביר מסר שונה, המכיל בו רכיב מהותי להצלחתו של אתר באינטרנט: אהבה.
וכעת אפרט: קהל היעד האטרקטיבי ביותר לבעל אתר הוא המשתמשים החוזרים - הם מפולחים, ממוקדים בתחום העניין של האתר, ועלות ההבאה שלהם לאתר היא הנמוכה ביותר. יישום נכון של המידע המפורט בהמשך הוא אשר למעשה יגרום לשימור מתמשך של אותם גולשים, יחד עם הבאת גולשים חדשים לאתר.
כל אתר צריך מישהו שיאהב אותו, ויבטיח את איכות התוכן שלו
אחד מהגורמים המרכזיים אשר מחזירים משתמש לאתר הוא רמת העניין אותה הצליח האתר לייצר אצל הגולש. בשמירה קפדנית על איכות גבוהה של תכנים באתר, יבין הגולש כי אינך מכלה את זמנו וכי המידע אותו ישיג מהאתר הנו בעל ערך, ולכן יקפיד לחזור ולבדוק את האתר.
כל אתר צריך מישהו שיאהב אותו, ואת הגולשים שלו
בעת ניהול אתר אינטרנט אתה יכול ליצור רמה גבוהה של מעורבות בקרב הגולשים הקבועים שלך, וזאת על ידי קיום תקשורת בלתי אמצעית ולעתים אפילו אישית עם הגולשים. בלוג בו אתה כותב לגולשים בגוף ראשון, או פורום בו מנהלים הגולשים קשר קהילתי בינם לבין עצמם ולבינך יעשו את העבודה, ויגבירו את רמת המעורבות של הגולשים באתר שלך, אולם כל זאת לא לפני שאתה עצמך תגביר את רמת המעורבות האישית שלך באתר באמצעים אלה ותשמש דוגמא לגושלים.
כל אתר צריך מישהו שיאהב אותו וידאג לו
אין דבר שיותר מעצבן את הגולש באתר מלינק שבור או כלי שלא עובד. הדרך הטובה ביותר לוודא כי לא קיימים מקרים שכאלה היא מעבר וקריאה של האתר על בסיס מתמשך ותכוף, כך שאם יש משהו באתר שרוצה להפסיק לעבוד, בדרך כלל אתה תהיה הראשון לגלותו.
כל אתר צריך מישהו שיאהב אותו ויעמוד מאחוריו
בעולם מסכי האינטרנט האינסופי, אחד מהדברים הראשונים שגולשים מחפשים הוא מקור ליצירת אמון באתר - סיבה להאמין לדברי הכותב ולהזדהות עימו. ולעניין זה אין טוב יותר מפרטים מלאים של בעלי האתר: שם, משפחה, טלפון, כתובת, אימייל, או כל אפשרות אחרת ליצירת קשר אתך. אמנם אינך חייב להזדהות, אולם קח בחשבון כי גולש המקיים עמך יחסי אמון, יסמוך גם על הכתוב באתרך ויטה לנקוט בפעולות בהן אתה מעוניין ביתר קלות (רכישה, המלצה לחבר, הוספה למועדפים וכו').
ולבסוף - כל אתר צריך מישהו שיאהב אותו, כי אם אתה תאהב את האתר שלך, גם המשתמשים ילמדו לאהוב אותו.
אחד מהגורמים המרכזיים אשר מחזירים משתמש לאתר הוא רמת הסקרנות אותה הצליח האתר לייצר אצל הגולש. אם תצליח לצקת לאתר חלק אפילו קטן מהמהות שלך, תיצור למעשה ערך מוסף ייחודי לאתר שלך, תבדל אותו מאתרים מתחרים, ותגרום גם לגולש לאהוב את האתר שלך.
מיכל מורנו הנה מנהלת בחברת מורנו'ס שיווק באינטרנט המציעה שירותי שיווק במדיה חברתית - SMM: שיווק בפייסבוק | שיווק ביוטיוב | שיווק בטוויטר