התיפוף הינו פעימת הלב של העולם. ובכן, לפחות זה כך על פי מדריך קבוצות החינוך Mathis Richet. סדנאות התיפוף האפריקאי מציעות לתלמידים בבית הספר היסודי את ההזדמנות ללמוד את טכניקות התיפוף האפריקאי ו-מעגל מתופפים, הבסיסיות ביחד עם ניתוח הקשרי קצר המסביר מדוע היה זה חשוב לייצר מעגלי מתופפים. לא רק שהסדנאות חשובות על מנת להעניק לילדים תובנה לגבי תרבויות שונות, אלא גם מעניקות להם את ההזדמנות לחוות את התיפוף ואת המקצב באיחוד. יותר מכך, קצב התופים טוב לגוף ולנשמה, על פי דבריה של Shonna Beckwith מפלורנס.
היא מאמינה שהתיפוף מרומם את הנפש ואת האנרגיה, והוא מזין את ההערכה העצמית, מיומנויות ההאזנה ושיתוף הפעולה, הקואורדינציה בין העין-ליד ומיומנויות המתמטיקה.
במהלך מפגש מעגל מתופפים רגיל, תוצאות מסוימות הינן ברורות ומתקשרות להצהרתה של Shonna Beckworth. ראשית כל, התיפוף ייתן דחיפה לאנרגיה וליכולת הקליטה של התלמידים, מכיוון שתהיה זו חוויה שונה בקרב אותה סביבה. שנית, התיפוף מחדד את מיומנויות ההאזנה והריכוז ומפתח נוכחות אישית בקבוצה. חשוב שילדים יעבדו בקבוצה מכיוון שזה מלמד אותם כיצד לחלוק אחריות ולהתקיים יחד. כאשר אתם עובדים כקבוצה אתם מפגינים כבוד כלפי אחרים בכך שאתם מקבלים את מה שהם נותנים. הסדנא דורשת מהילדים תחושת ידידות מכיוון שזוהי תכונה חשובה על מנת לעבוד בצורה מאוחדת, על מנת ליצור את היצירה המרוממת הפרטית שלהם, על מנת לעמוד במטרה הכללית או על מנת ליצור משהו בתוך קבוצה (צוות).
בסדנאות מעגל מתופפים, מספק המדריך לכל ילד כלי נגינה הרלוונטי לרעיון הנבחר. בסדנה של תיפוף אפריקאי, תוף ה- Djembe הוא הכלי הנבחר. ל- Djembe יש מורשת תרבותית גדולה באפריקה. למרות שהוא דומה לתופים אחרים בהם משתמשים בקרב שבטים שונים ביבשת אפריקה, יש בו הבדלים קטנים אך משמעותיים. ה- Djembe הינו התוף השייך לאנשי מנדינקה, ומקורו כבר בתקופת האימפריה של מאלי הגדולה במאה ה- 12. מבין כל התופים האפריקאיים, הפך ה- djembe לכלי אותו חיפשו במידה ניכרת בעולם המערבי ותוף הנחשב לנפוץ ביותר שקיים. מדווח גם על כך שהתיפוף מציע יתרונות טיפוליים בהתאם ל- www.livingrhythms.com. התיפוף הפך להיות מוכר כאמצעי להפחתת לחצים ודיכאון. יותר מכך, התיפוף מאמן את פלג הגוף העליון, מפתח את היצירתיות, ומעלה את ההערכה העצמית של האדם.
בזמן שהתיפוף האפריקאי מעלה את המוראל, הוא מצריך תרגול ויוצר ידידות בין החברים, זוהי פעילות אדירה לילדים בבית ספר יסודי, כפי שהיא גם במהלך השנים הראשונות בהן ניתן לאמץ מיומנויות חברתיות.
היא מאמינה שהתיפוף מרומם את הנפש ואת האנרגיה, והוא מזין את ההערכה העצמית, מיומנויות ההאזנה ושיתוף הפעולה, הקואורדינציה בין העין-ליד ומיומנויות המתמטיקה.
במהלך מפגש מעגל מתופפים רגיל, תוצאות מסוימות הינן ברורות ומתקשרות להצהרתה של Shonna Beckworth. ראשית כל, התיפוף ייתן דחיפה לאנרגיה וליכולת הקליטה של התלמידים, מכיוון שתהיה זו חוויה שונה בקרב אותה סביבה. שנית, התיפוף מחדד את מיומנויות ההאזנה והריכוז ומפתח נוכחות אישית בקבוצה. חשוב שילדים יעבדו בקבוצה מכיוון שזה מלמד אותם כיצד לחלוק אחריות ולהתקיים יחד. כאשר אתם עובדים כקבוצה אתם מפגינים כבוד כלפי אחרים בכך שאתם מקבלים את מה שהם נותנים. הסדנא דורשת מהילדים תחושת ידידות מכיוון שזוהי תכונה חשובה על מנת לעבוד בצורה מאוחדת, על מנת ליצור את היצירה המרוממת הפרטית שלהם, על מנת לעמוד במטרה הכללית או על מנת ליצור משהו בתוך קבוצה (צוות).
בסדנאות מעגל מתופפים, מספק המדריך לכל ילד כלי נגינה הרלוונטי לרעיון הנבחר. בסדנה של תיפוף אפריקאי, תוף ה- Djembe הוא הכלי הנבחר. ל- Djembe יש מורשת תרבותית גדולה באפריקה. למרות שהוא דומה לתופים אחרים בהם משתמשים בקרב שבטים שונים ביבשת אפריקה, יש בו הבדלים קטנים אך משמעותיים. ה- Djembe הינו התוף השייך לאנשי מנדינקה, ומקורו כבר בתקופת האימפריה של מאלי הגדולה במאה ה- 12. מבין כל התופים האפריקאיים, הפך ה- djembe לכלי אותו חיפשו במידה ניכרת בעולם המערבי ותוף הנחשב לנפוץ ביותר שקיים. מדווח גם על כך שהתיפוף מציע יתרונות טיפוליים בהתאם ל- www.livingrhythms.com. התיפוף הפך להיות מוכר כאמצעי להפחתת לחצים ודיכאון. יותר מכך, התיפוף מאמן את פלג הגוף העליון, מפתח את היצירתיות, ומעלה את ההערכה העצמית של האדם.
בזמן שהתיפוף האפריקאי מעלה את המוראל, הוא מצריך תרגול ויוצר ידידות בין החברים, זוהי פעילות אדירה לילדים בבית ספר יסודי, כפי שהיא גם במהלך השנים הראשונות בהן ניתן לאמץ מיומנויות חברתיות.