אם אתם חדשים בתחום הדיוור האלקטרוני או אם עבר זמן רב מאז ששלחתם קמפיין או ניוזלטר בפעם האחרונה, יתכן ואתם מתקשים למצוא רעיונות טובים/חדשים לתוכן. תוכן הוא הבסיס לדיוור איכותי ולכן ריכזנו עבורכם שמונה רעיונות לתוכן איכותי שתוכלו לייצר בקלות (וייתכן אפילו שלא תצטרכו לייצר כלום כי הוא כבר קיים!).
נפתח בטיפ כללי לחיבור תוכן: כתבו על נושאים שאתם מכירים. כל אחד מכיר את המוצר או השירות החברה שלו מספקת - זהו מקום מצוין להתחיל בו את החיפוש אחר התוכן!
1. כתבו סדרה מתמשכת של מאמרים אודות מוצר ו/או שירות שאתם מציעים
השתדלו להיות אינפורמטיביים ולזכור שזוהי אינה פרסומת אלא מאמר אודות המוצר, נצלו את ההזדמנות לביצוע סקירה מקיפה של היתרונות השונים, ופרטו בהרחבה תכונות נוספות שאולי נשמטו מהפרסומים הרגילים כגון נתונים טכניים (לדוגמא: ?התוכנה שלנו משתמשת בהצפנה פנימית?).
2. הכינו מאמר או סדרת מאמרים אשר מדריכם את הקורא על נושאים שונים
למשל, כתבו מדריך שימוש עבור המוצר שלכם, או רשימת טיפים ללקוחות אשר רכשו את השירות שלכם.
3. שתפו את הלקוחות במידע כלשהו ?מאחורי הקלעים? של החברה שלכם
אם יש לכם סיפור מעניין אודות החברה, או מחלקה שראויה לזרקור למה לא לשתף בכך גם את הלקוחות?
4. פרסמו חדשות ומבזקים אשר קשורים לתחום שלכם
סרקו את אתרי החדשות ו/או אתרים גדולים בחו?ל העוסקים בתחום שלכם ושימרו כתבות ומאמרים רלוונטיים. ייתכן שתרצו לפרסם רק את התוכן הקיים (ואולי אפילו רק את הכותרות), וייתכן שתרצו להתייחס אליו ולהציג את נקודת המבט הייחודית של החברה שלכם על האייטם. כך או כך תציגו את עצמכם כארגון דינאמי אשר מודע לשינויים ומגיב אליהם בזמן אמת.
5. פרסמו ראיון עם עובד בחברה, או עם מנהל
נסו להסביר את החזון של החברה, להראות את מחויבות העובדים למתן שירות מקצועי ועוד.
6. הציגו לראווה פרסים והצלחות של החברה שלכם
זכיתם בתואר כלשהו או במענק הצטיינות? שירתתם את הלקוח המיליון? קהל הלקוחות שלכם ישמח לשמוע על כך!
7. מחזרו תכנים
השתמשו בחומרים קיימים (כגון מאמרים ופרסומים לעיתונות), במיוחד אם סביר להניח שמנויי הניוזלטר לא פגשו תכנים אלה בעבר. מומלץ מאוד לנצל פעילות פנים ארגונית (כגון מחקרים וסטטיסטיקות) על מנת לייצר חומר מקורי ללקוחות המבוסס על תכנים אלה. אם לחברה שלכם יש בלוג לדוגמא, אתם יכולים להעביר ממנו תכנים לניוזלטר.
8. בקשו מלקוח (או לקוחות) מרוצים להתראיין בקצרה אודות השירות ו/או המוצר
זו לא חייבת להיות כתבת עומק של 3 עמודים - מספיק לקבל מהם פידבק חיובי על הליך הרכישה, או על צד אחר של ההתקשרות שלכם. הקפידו להשתמש רק במה שאכן נאמר בפועל.
נפתח בטיפ כללי לחיבור תוכן: כתבו על נושאים שאתם מכירים. כל אחד מכיר את המוצר או השירות החברה שלו מספקת - זהו מקום מצוין להתחיל בו את החיפוש אחר התוכן!
1. כתבו סדרה מתמשכת של מאמרים אודות מוצר ו/או שירות שאתם מציעים
השתדלו להיות אינפורמטיביים ולזכור שזוהי אינה פרסומת אלא מאמר אודות המוצר, נצלו את ההזדמנות לביצוע סקירה מקיפה של היתרונות השונים, ופרטו בהרחבה תכונות נוספות שאולי נשמטו מהפרסומים הרגילים כגון נתונים טכניים (לדוגמא: ?התוכנה שלנו משתמשת בהצפנה פנימית?).
2. הכינו מאמר או סדרת מאמרים אשר מדריכם את הקורא על נושאים שונים
למשל, כתבו מדריך שימוש עבור המוצר שלכם, או רשימת טיפים ללקוחות אשר רכשו את השירות שלכם.
3. שתפו את הלקוחות במידע כלשהו ?מאחורי הקלעים? של החברה שלכם
אם יש לכם סיפור מעניין אודות החברה, או מחלקה שראויה לזרקור למה לא לשתף בכך גם את הלקוחות?
4. פרסמו חדשות ומבזקים אשר קשורים לתחום שלכם
סרקו את אתרי החדשות ו/או אתרים גדולים בחו?ל העוסקים בתחום שלכם ושימרו כתבות ומאמרים רלוונטיים. ייתכן שתרצו לפרסם רק את התוכן הקיים (ואולי אפילו רק את הכותרות), וייתכן שתרצו להתייחס אליו ולהציג את נקודת המבט הייחודית של החברה שלכם על האייטם. כך או כך תציגו את עצמכם כארגון דינאמי אשר מודע לשינויים ומגיב אליהם בזמן אמת.
5. פרסמו ראיון עם עובד בחברה, או עם מנהל
נסו להסביר את החזון של החברה, להראות את מחויבות העובדים למתן שירות מקצועי ועוד.
6. הציגו לראווה פרסים והצלחות של החברה שלכם
זכיתם בתואר כלשהו או במענק הצטיינות? שירתתם את הלקוח המיליון? קהל הלקוחות שלכם ישמח לשמוע על כך!
7. מחזרו תכנים
השתמשו בחומרים קיימים (כגון מאמרים ופרסומים לעיתונות), במיוחד אם סביר להניח שמנויי הניוזלטר לא פגשו תכנים אלה בעבר. מומלץ מאוד לנצל פעילות פנים ארגונית (כגון מחקרים וסטטיסטיקות) על מנת לייצר חומר מקורי ללקוחות המבוסס על תכנים אלה. אם לחברה שלכם יש בלוג לדוגמא, אתם יכולים להעביר ממנו תכנים לניוזלטר.
8. בקשו מלקוח (או לקוחות) מרוצים להתראיין בקצרה אודות השירות ו/או המוצר
זו לא חייבת להיות כתבת עומק של 3 עמודים - מספיק לקבל מהם פידבק חיובי על הליך הרכישה, או על צד אחר של ההתקשרות שלכם. הקפידו להשתמש רק במה שאכן נאמר בפועל.
הכותב הינו מנכ"ל משותף בחברת אקטיב טרייל המספקת פתרונות דיוור אלקטרוני מתקדמים.
מאמרים נוספים ומאגר טיפים ענק ניתן למצוא בבלוג של אקטיב טרייל.
מאמרים נוספים ומאגר טיפים ענק ניתן למצוא בבלוג של אקטיב טרייל.