בקמפיינים רבים המודל המבוקש הוא השגת לידים דרך האתר.
תפקידינו כנותני שירות בתחום השיווק באינטרנט מתרכז בעצם בשני אזורי פעולה:
- להביא את הגולשים הרלוונטים, קהל המטרה שלך, לאתר
- ולגרום להם לבצע באתר את מה שרצית, לדוגמא למלא ולשלוח את טופס הלידים
טיפול כולל ונכון בנושא איסוף הלידים יביא ליחס המרה טוב יותר בין המבקרים באתר לבין אילו שבפועל השלימו את שליחת הטופס.
Bryan Eisenberg התייחס לנושא במאמרו ובו התייחס ל- 5 טיפים להשגת לידים דרך האתר:
לבדוק שוב את טופס יצירת לידים.
בדרך כלל חברות לידים כושלות ב-2 קריטריונים מרכזיים:
א. אתרים רבים פשוט מעתיקים מאתרים אחרים, ולא משקיעים מחשבה על ניואנסים חדשים כך שאין להם הסבר מפורט וממוקד יותר לגבי התכנים שלהם. התוצאה: קישורים לא רלוונטיים או יחס המרה של קישורים נמוך.
ב. הרבה חברות יוצרות מערכת לידים מאד מסובכת שבהרבה מקרים ?מאיימת? על המבקרים שלה וגורמת להם לנטוש את האתר בלי להשלים את הטופס, ורק אלה שהיו הכי נחושים השלימו את הטופס בהצלחה ושלחו.
אחת הגישות על מנת לפתור שתי בעיות אלה, היא להשתמש בטופס בעל שני חלקים:
חלק ראשון: לשאול כמה שפחות שאלות ,לקבל מינימום מידע מהלקוח שמספיק לנו מבחינה שיווקית
חלק שני: תשאל יותר שאלות אופציונליות מהלקוח שיעזרו לחברה לטפל בלידים. מעל הטופס תסביר שככל שאתה מקבל יותר מידע כך תוכל בעתיד להכין את השיחה ביניכם יותר טוב ובכך יהיה לך גם יותר נתונים של הלקוח.
2. לפתוח יותר מטופס לידים אחד.
הרבה אתרים עדין מקשרים באתר שלהם לטופס אחד של לידים. תשקלו להטמיע טפסי לידים במספר מקומות באתר. לספק לכל מוצר/שירות שיש באתר טופס לידים אחר, ובכך גם לספק מידע רב לקבוצות המכירה באיתור הלידים.
3. להימנע מלבקש את הלידים מוקדם מידי.
ישנם אתרים שמציעים את טופס הלידים שלהם עוד לפני שהלקוח יודע מה המוצר/שירות הניתן באתר. הרבה אתרים מספקים את המידע לאחר שנרשמים בטופס, ורבים מהמבקרים לא מוכנים להתחיל את תהליך המכירות בלי שיסתפקו במידע שקיבלו על המוצר. זוהי טעות החוזרת על עצמה בהרבה אתרים ויש להימנע ממנה. אתרים מפסידים את יחס ההמרה של הלידים בגלל שלא סיפקו מספיק מידע ללקוח.
4. איך לעשות ליד בדרך האפקטיבית ביותר.
פה בראיין השווה בין ?טיפוסים שונים של אתרים, ודיבר על החשיבות של התאמת דף הנחיתה ?לפרסונה? של קהל המטרה, ולדאוג להמשכיות מלאה בשרשרת ההמרה לגבי הפרסונה, החל מביטויי החיפוש בקמפיין adwords, דרך הטקסט במודעה, ועד הכותרת והטופס בדף הנחיתה.
5. לייעל באגרסיביות את תהליך יצירת הלידים.
אתרים העוסקים במסחר אלקטרוני משקיעים את מאמצים רבים לשיפור ביקורת היציאה של הקונה- מהם דפי הנטישה וכיצד ניתן להפחית את אחוז הנוטשים. אם יש לך אתר העוסק בלידים, ביקורת היציאה שלך לא פחות קריטי מביקורת היציאה באתר למסחר אלקטרוני וההתייחסות לדפי הנטישה ושיפורם צריכה להיות כאילו הליד הוא רכישה באתר
זכרו, שיפור יחס ההמרה להשגת מספר גדול יותר של לידים מבין המבקרים באתר משפר את התוצאות העסקיות שלכם, על אותם עלויות שיווק.
פורסם ע''י Alon | בקטגוריה שיפור ההמרה באתר
תפקידינו כנותני שירות בתחום השיווק באינטרנט מתרכז בעצם בשני אזורי פעולה:
- להביא את הגולשים הרלוונטים, קהל המטרה שלך, לאתר
- ולגרום להם לבצע באתר את מה שרצית, לדוגמא למלא ולשלוח את טופס הלידים
טיפול כולל ונכון בנושא איסוף הלידים יביא ליחס המרה טוב יותר בין המבקרים באתר לבין אילו שבפועל השלימו את שליחת הטופס.
Bryan Eisenberg התייחס לנושא במאמרו ובו התייחס ל- 5 טיפים להשגת לידים דרך האתר:
לבדוק שוב את טופס יצירת לידים.
בדרך כלל חברות לידים כושלות ב-2 קריטריונים מרכזיים:
א. אתרים רבים פשוט מעתיקים מאתרים אחרים, ולא משקיעים מחשבה על ניואנסים חדשים כך שאין להם הסבר מפורט וממוקד יותר לגבי התכנים שלהם. התוצאה: קישורים לא רלוונטיים או יחס המרה של קישורים נמוך.
ב. הרבה חברות יוצרות מערכת לידים מאד מסובכת שבהרבה מקרים ?מאיימת? על המבקרים שלה וגורמת להם לנטוש את האתר בלי להשלים את הטופס, ורק אלה שהיו הכי נחושים השלימו את הטופס בהצלחה ושלחו.
אחת הגישות על מנת לפתור שתי בעיות אלה, היא להשתמש בטופס בעל שני חלקים:
חלק ראשון: לשאול כמה שפחות שאלות ,לקבל מינימום מידע מהלקוח שמספיק לנו מבחינה שיווקית
חלק שני: תשאל יותר שאלות אופציונליות מהלקוח שיעזרו לחברה לטפל בלידים. מעל הטופס תסביר שככל שאתה מקבל יותר מידע כך תוכל בעתיד להכין את השיחה ביניכם יותר טוב ובכך יהיה לך גם יותר נתונים של הלקוח.
2. לפתוח יותר מטופס לידים אחד.
הרבה אתרים עדין מקשרים באתר שלהם לטופס אחד של לידים. תשקלו להטמיע טפסי לידים במספר מקומות באתר. לספק לכל מוצר/שירות שיש באתר טופס לידים אחר, ובכך גם לספק מידע רב לקבוצות המכירה באיתור הלידים.
3. להימנע מלבקש את הלידים מוקדם מידי.
ישנם אתרים שמציעים את טופס הלידים שלהם עוד לפני שהלקוח יודע מה המוצר/שירות הניתן באתר. הרבה אתרים מספקים את המידע לאחר שנרשמים בטופס, ורבים מהמבקרים לא מוכנים להתחיל את תהליך המכירות בלי שיסתפקו במידע שקיבלו על המוצר. זוהי טעות החוזרת על עצמה בהרבה אתרים ויש להימנע ממנה. אתרים מפסידים את יחס ההמרה של הלידים בגלל שלא סיפקו מספיק מידע ללקוח.
4. איך לעשות ליד בדרך האפקטיבית ביותר.
פה בראיין השווה בין ?טיפוסים שונים של אתרים, ודיבר על החשיבות של התאמת דף הנחיתה ?לפרסונה? של קהל המטרה, ולדאוג להמשכיות מלאה בשרשרת ההמרה לגבי הפרסונה, החל מביטויי החיפוש בקמפיין adwords, דרך הטקסט במודעה, ועד הכותרת והטופס בדף הנחיתה.
5. לייעל באגרסיביות את תהליך יצירת הלידים.
אתרים העוסקים במסחר אלקטרוני משקיעים את מאמצים רבים לשיפור ביקורת היציאה של הקונה- מהם דפי הנטישה וכיצד ניתן להפחית את אחוז הנוטשים. אם יש לך אתר העוסק בלידים, ביקורת היציאה שלך לא פחות קריטי מביקורת היציאה באתר למסחר אלקטרוני וההתייחסות לדפי הנטישה ושיפורם צריכה להיות כאילו הליד הוא רכישה באתר
זכרו, שיפור יחס ההמרה להשגת מספר גדול יותר של לידים מבין המבקרים באתר משפר את התוצאות העסקיות שלכם, על אותם עלויות שיווק.
פורסם ע''י Alon | בקטגוריה שיפור ההמרה באתר
אלון זכאי - מנכ"ל חברת A-2-Z המתמחה בשיווק באינטרנט
http://www.a-2-z.co.il
http://www.a-2-z.co.il