החלטת להקים עסק חדש, חשבת על הכל!
אתה יודע מה אתה הולך למכור, אלו שירותים אתה תעניק ללקוחות, מי קהל היעד שלך וכו' עכשיו צריך להתחיל לרוץ לשווק את העסק.
שיווק הוא החלק החשוב ביותר בכל עסק שמעוניין להתקיים ולגדול.
בשיווק העסק שלך תרצה להטמיע את העסק בתודעת הלקוחות החדשים והקיימים, שיזהו ויכירו את העסק / חברה שלך. הבסיס לכך הוא בעיצוב לוגו (להרחבה בנושא עקרונות לוגו מקצועי) עבור העסק.
כמובן שנשאלת השאלה: האם אני צריך עיצוב לוגו? מה זה כבר לוגו? למה אני צריך להשקיע בזה כסף?
מספיק שאני ארשום את שם העסק יפה וברור ואכין לי לוגו עם הצייר של windows .
נכון, אכן חסכת עלויות בעיצוב לוגו! אך לרוב תפסיד הרבה יותר כסף ומעבר לזה.
יש מספר עובדות בנוגע לכוחו של לוגו שתרצה לדעת:
• הלוגו שלך הוא השם שלך, התדמית שלך, הוא זה שמייצג אותך בתחרות עם עסקים בתחום שלך. הלוגו יופיע על כל נייר מכתבים, כרטיס ביקור, אריזה, פרסום וכו' , לכן חשוב שהוא יהיה ייחודי, מקצועי ומכובד.
• בבחירת מוצר / שרות זהה הלוגו הוא זה שיבדל אותך משאר המתחרים, בכוחו של הלוגו להקנות לחברה / לעסק שלך ערכים, ביטחון בקנייה ובמוצר בכל מקרה של התלבטות.
• אנשים מזהים טוב יותר חברה עם לוגו המכיל סמל / אייקון בכל התחומים: רשתות מזון, רכבים, סלולר ועוד) אנשים אוהבים לרכוש מחברות שהם מכירים, מזהים וששם הולך לפניהם. וכאן נשאלת השאלה, האם הלוגו / הסמל המסחרי שלך מספיק ברור, ייחודי ומייצג אותך כהלכה? על מנת שתבין כמה חשוב לוגו אספר לכם שבן של חברה שלי, ילד בן 3.5 שנים מכיר את כל הרכבים לפי הסמל שלהם וזה עוד לפני שהוא יודע לכתוב אות אחת. בכל פעם שמראים לו סמל של חברה הוא אומר את שמה.
• בחירת הצבעים והצורה בלוגו תייחד אותך משאר החברות ותחסוך לך עלויות עתידיות בפרסום ובדפוס לדוגמא: בתחום הסלולר, חברת אורנ'ג שעשתה מיתוג בכתום, היום כשאנחנו רואים צורה מרובעת פשוטה בצבע כתום, אנחנו ישר חושבים על אורנ'ג. אין לנו צורך לראות תמונה של מכשיר סלולר כדי שנבין שמדובר בחברת אורנ'ג. את האומץ לשנות מיתוג יש לתת את הקרדיט לחב' פלאפון שעשתה מיתוג מחדש והשקיעה כספים רבים בכך, הלכה אחרי ההצלחה של אורנ'ג. היום גם חברת פלאפון שבחרה בצורה מעניינת, ובצבע הכחול הצליחה גם היא לגרום לנו לחשוב שכחול זה הצבע שלה. חברות אלו הצליחו להטמיע לנו את המיתוג שלהם בצורה הטובה ביותר ובכך עלויות הפרסום והדפוס שלהן הוזלו.
• אופי הלוגו מייצג ומשדר את תחום העסק, למרות שהיום מותר יותר מתמיד להתפרע, עדיין יש אופי מייצג לתחומים שונים: לוגו לרשתות שיווק מזון יהיה בעל אופי שונה מלוגו של חברות הייטק. הצבעים, הצורות, הפונטים ועוד מגבשים את הלוגו למה שהוא.
• ישנם אנשים שבהקמת העסק שלהם ויתרו על לוגו מקצועי ולאחר תקופה שהעסק עבד החליטו להשקיע בלוגו, אנשים אלו גילו שמאוד קשה להרגיל אנשים ללוגו חדש. העלויות של שדרוג לוגו הם כבדות יותר, מהסיבה שצריכים להודיע ללקוחות שזה אותו עסק עם אותם בעלים ולא עסק חדש ושלא נדבר על השמדת כל הניירת המשרדית עם הלוגו הישן. גם כאן יש את דוגמת פלאפון שהשקיעה תקציב ענק על מנת ליידע את הלקוחות שלה ולהטמיע את הלוגו החדש.
כאשר אנו בסטודיו סיגל מעצבים לוגו לחברה / עסק אנו דואגים שהלוגו ייצג ויישקף אותה, מכל הבחינות על הצד הטוב ביותר. מבחינתנו לוגו הוא לא רק שם וציור, הוא הרבה מעבר לזה, הוא אמור לשרת אותך כבעל עסק למטרות שיווק, תדמית, פניה לקהלת יעד ועוד.
לצפייה בגלריית עיצוב לוגו שבוצעו עבור לקוחות סטודיו סיגל
המאמר נכתב ע"י: סיגל לוי
סיגל לוי - סטודיו סיגל מתמחה במתן שרותים לעסקים קטנים וגדולים בתחומים: עיצוב לוגו | מיתוג | עיצוב גרפי & הפקות דפוס בניית אתרים | עיצוב אתרים | פרסום & אינטראקטיב | איגרות ברכה לקבלת ייעוץ חינם התקשרו: 077-3004230 info@sigals.co.il http://www.sigals.co.il
>