ישנם לא מעט מאמרים וגישות בנושא התאמת השיווק ללקוח, וההשפעה על יחס ההמרה בהתאם.
בראיין איזנברג התייחס לנושא דרך הדוגמא הבאה:
תאר לעצמך שאתה רואה מישהו הולך ברחוב ונתקל בארנק, מרים אותו ומבחין בתעודת זהות ו-200 דולר. האם אתה יודע מה הוא מתכוון לעשות? האם הוא ייצור קשר עם הבעלים או שייקח את הכסף לעצמו?
הרי אי אפשר לדעת.
נאמר שהבן-אדם הזה היה ג?ורג? קוסטנזה מסיינפלד. הרי ברור לכולנו מה הוא יעשה, ייקח את הכסף?
ומכאן אפשר להבין את חשיבות הפרסונה. על מנת לייעל את הפרסונה, צריך להיכנס לראש של הקורא, לדמיין את הדאגות שלו, תגובות, ושאלות שיש לו, וכך הפרסונה תאפשר לנו לתכנן את האופי וצורת האתר. פרסונות הם קריטיים לשיווק באינטרנט, במיוחד לאלה שמתבססים על מכירות באתר.
פרסונות מול Demographics
כשאתה מעצב את ההתאמה לפרסונה שלך לאתר, ל- Psychographics יש משמעות גדולה יותר מאשר לפרמטרים ה- Demographics להשגת יחס המרה גבוה באתר
המדדים ה- Psycographics מראים לנו איך בן-האדם רואה את העולם, האמונות שלו, ואף תבנית של האישיות שלו. ל- Psychographics במובן האנושי התיאורטי, יש עבר מוצלח ויעיל בלחזות את צורת ההחלטות והתנהגויות, כולל התנהגויות קנייה.
נתוני ה- Demographics גם הם חשובים, אך פחות קשורים להתנהגות ובד?כ כושלים בלחזות תגובות שיווקיות.
פרסונות אומרות לנו כיצד ליצור דו-שיח ולעומת זאת Demographics אומרים לנו איפה לנהל את הדו-שיח.
שימוש בפרסונות בליצור תרחישי שכנוע
בעלי אתרים מרוויחים מהאתרים שלהם בכך שנותנים לקופירייטרים לתכנן את האינטראקטיביות במעברים ובכך ליצור זרימה של תרחישי שכנוע, שיוביל בסופו של דבר לתוצאות מוחשיות.
הנה 3 טיפים לעיצוב מותאם לפרסונת המטרה שלך על מנת ליצור אינטראקטיביות טובה יותר:
1. אם יש לך תכנים שונים באותו דף, תסדר אותם כך שיתאימו יותר לסגנון הפרסונה. זאת אומרת, לאנשים חסרי סבלנות, תחרותיים וספונטניים, שים לינקים ותוכן בחלק בעליון של הדף. הומניסטים וסבלניים יותר באמצע ואת הפרטים היותר מעמיקים בסוף לאנשים שלא מפחדים לקרוא, למתודיים.
2. מעגל הקניות.
תשאל מה הפרסונה צריכה בכל שלב של תהליך הקנייה.
נהוג להתייחס ל- 3 שלבים של התהליך של הקנייה:
שלב הראשוני; כשהצרכנים לא יודעים עדין מה הם מחפשים.
שלב האמצעי; כשהם יודעים בערך מה הכיוון שהם צריכים.
שלב הסופי; כשהם יודעים בדיוק מהם רוצים.
בכל המקרים, תספק להם את כל המידע שצריך, תוסיף לינקים, ואלמנטים שונים, כך שלא יהיו אי הבנות וסיבוכים בשום תהליך, ומכאן אנו עוברים לטיפ השלישי.
3. להבין את מורכבות המכירה.
צריך לדעת איך הפרסונות מגיבות לכל רמות המורכבות של הקניה ולספק את התוכן העונה להם על השאלות הנפוצות.
התייחסות והתאמה אישית ללקוח תשפר את יחס ההמרה באתר ואת תוצאות השיווק באינטרנט בכלל
בראיין איזנברג התייחס לנושא דרך הדוגמא הבאה:
תאר לעצמך שאתה רואה מישהו הולך ברחוב ונתקל בארנק, מרים אותו ומבחין בתעודת זהות ו-200 דולר. האם אתה יודע מה הוא מתכוון לעשות? האם הוא ייצור קשר עם הבעלים או שייקח את הכסף לעצמו?
הרי אי אפשר לדעת.
נאמר שהבן-אדם הזה היה ג?ורג? קוסטנזה מסיינפלד. הרי ברור לכולנו מה הוא יעשה, ייקח את הכסף?
ומכאן אפשר להבין את חשיבות הפרסונה. על מנת לייעל את הפרסונה, צריך להיכנס לראש של הקורא, לדמיין את הדאגות שלו, תגובות, ושאלות שיש לו, וכך הפרסונה תאפשר לנו לתכנן את האופי וצורת האתר. פרסונות הם קריטיים לשיווק באינטרנט, במיוחד לאלה שמתבססים על מכירות באתר.
פרסונות מול Demographics
כשאתה מעצב את ההתאמה לפרסונה שלך לאתר, ל- Psychographics יש משמעות גדולה יותר מאשר לפרמטרים ה- Demographics להשגת יחס המרה גבוה באתר
המדדים ה- Psycographics מראים לנו איך בן-האדם רואה את העולם, האמונות שלו, ואף תבנית של האישיות שלו. ל- Psychographics במובן האנושי התיאורטי, יש עבר מוצלח ויעיל בלחזות את צורת ההחלטות והתנהגויות, כולל התנהגויות קנייה.
נתוני ה- Demographics גם הם חשובים, אך פחות קשורים להתנהגות ובד?כ כושלים בלחזות תגובות שיווקיות.
פרסונות אומרות לנו כיצד ליצור דו-שיח ולעומת זאת Demographics אומרים לנו איפה לנהל את הדו-שיח.
שימוש בפרסונות בליצור תרחישי שכנוע
בעלי אתרים מרוויחים מהאתרים שלהם בכך שנותנים לקופירייטרים לתכנן את האינטראקטיביות במעברים ובכך ליצור זרימה של תרחישי שכנוע, שיוביל בסופו של דבר לתוצאות מוחשיות.
הנה 3 טיפים לעיצוב מותאם לפרסונת המטרה שלך על מנת ליצור אינטראקטיביות טובה יותר:
1. אם יש לך תכנים שונים באותו דף, תסדר אותם כך שיתאימו יותר לסגנון הפרסונה. זאת אומרת, לאנשים חסרי סבלנות, תחרותיים וספונטניים, שים לינקים ותוכן בחלק בעליון של הדף. הומניסטים וסבלניים יותר באמצע ואת הפרטים היותר מעמיקים בסוף לאנשים שלא מפחדים לקרוא, למתודיים.
2. מעגל הקניות.
תשאל מה הפרסונה צריכה בכל שלב של תהליך הקנייה.
נהוג להתייחס ל- 3 שלבים של התהליך של הקנייה:
שלב הראשוני; כשהצרכנים לא יודעים עדין מה הם מחפשים.
שלב האמצעי; כשהם יודעים בערך מה הכיוון שהם צריכים.
שלב הסופי; כשהם יודעים בדיוק מהם רוצים.
בכל המקרים, תספק להם את כל המידע שצריך, תוסיף לינקים, ואלמנטים שונים, כך שלא יהיו אי הבנות וסיבוכים בשום תהליך, ומכאן אנו עוברים לטיפ השלישי.
3. להבין את מורכבות המכירה.
צריך לדעת איך הפרסונות מגיבות לכל רמות המורכבות של הקניה ולספק את התוכן העונה להם על השאלות הנפוצות.
התייחסות והתאמה אישית ללקוח תשפר את יחס ההמרה באתר ואת תוצאות השיווק באינטרנט בכלל