הקרחת של אושיית התרבות - נינט, התחת של כדורגלן - העל - ותחת - חיים רביבו, החוטיני על הישבן היבוא הכדורגלני של ג'ובני רוסו - למה הם מככבים בחצר של שכונת הפרסום הישראלי?
הם באים לעבודה בדיוק כנו שעושים דיוויד בקאהם , רונלדיניו - הכדורגלנים, טייגר וודס מהגולף,ג'ורדן מהכדורסל,וילאמס מהטניס - ועוד ועוד ועוד נבחרת וותיקה ומתמשכת של כוכבי ספורט מכל ענף אפשרי.
כולם שחקנים בנבחרת הסלבס - עולמית או מקומית, שבעבודה צדדית בפרסום, עושים לפרנסתם
יותר מהמשכורת עליה הם מזיעים במגרשי הספורט.
עולם הפרסום נהנה ואף מרבה להשתמש בנציגי הבידור כנושאי מסרים שיווקיים .
ידוענים,צומחים כידוע, מתוקף היותם מציגנים על במות המיוצגות במדיה.
הבדרנים נחלקים לשני ענפים עיקריים - אומני מסך ובמה, ושחקני מגרשים.
שימו לב שגם תאור העיסוק - זהה: שחקנים.
תעשיית הספורט העולמית היא תעשיית הבידור הגדולה בתבל, גדולה יותר
מהוליווד ומבוליווד גם יחד.
כמות הצופים (צופי סרטים = צופי מגרשים) באירועי הספורט השונים, בכל דקה בעולם, עולה על כל מכנה משותף אחר.
אירועי הספורט המרכזיים: אולימפיאדה, אליפויות עולם, הגרנד - פרי, הטור דה פרנס, ראלי דאקר, גביע דיוויס וכיו"ב - הם מגדולי האירועים המצולמים והמשודרים במידיה.
החשיפה האדירה הזאת לספורט היא מקור המשיכה והדבק לעולם הפרסום.
פרסום, משמעו ידוע, וגלוי, מתן פומבי, הצגה לרבים, פעילות בפרהסיה.
כל אלה מגיעים במנות גדושות ואבוסות במגרשי הספורט למיניהם.
ומגרש הספורט הוא רק חלק קטן מהחשיפה הגדולה והמיידית-
נוסף להם שובל דשן של סיקורים, פולאואפס, שדורים חוזרים, מרצ'נדייס, ריכילונים, פאפרצי, מוספים, מדורים ועוד.
נזכיר רק אפיזודה קטנטונת על הקשר בין שלטון לספורטון.
טלפון מראש הממשלה למנצח ספורטיבי, שרה שאצה רצה לעלות על דוכן מנצחים אולימפי.
והקשר בין הון לספורטון: גידאמק הבית"רי הוא רק קצה הקרחון.
ספורט יוצר דרמה "מקווית", "און - ליין" - בזמן אמיתי.
הנעה לפעולה - יעילה ביותר כשהיא דורכת על דוושות הרגש.
ריגוש, אהדה עזה, שמחה, צער, הערצה - רפרטואר עז ורחב של רגשות מוצא בטוי בעולם הספורט.
במלחמות השיווק, כאשר הטיים טו מרקט (TIME TO MARKET) הוא פקטור דרמטי - משיגים
קיצורי דרך כאשר מעמיסים את המסר על ספורטאי ומשגרים אותו אל הבטן הרכה של קהל המטרה.
סוגי הספורט ואופי הספורטאים כמו מונחים על כני השיגור ומחכים לנוסע המתאים.
ספורטאים מייצגים איש איש לפי אופיו וסוג הספורט שלו גבריות,סקס, ונשיות, נחישות, כוח, יופי, תחרותיות, ומשחק קבוצתי,גיוונות ....
הייצוג הזה - כאשר הוא נרכש לשמש שגריר למותג מתאים, משפר מאוד את האפיקטיביות הקמפיין.
הפענוח של המסר - מיידי, המותג מקבל את ערכי הספורטאי.
והדוגמאות רבות מיני גוגל - נפזר רק כמה פתיתים לדוגמא:
פארקר, מכבי ת"א - ניסן: הגו'דוקה אריק זאבי - ומגדל בטוח, רביבו בתחתונים, שארס בתחתונים, פאר, אברבוך, פרידמן וכיו"ב.
ובליגה העולמית ארמסטרונג באופניים. שומכר- ברכב, עלי - באגרוף, סימפסון...
בבחירה הזו ,מקדם ההצלחה תלוי בקשר הקרוב והמיידי שמצליח הפרסום לייצר, בין המותג, הטרמפיסט, לבין כוכב הספורט.
הקריטריון המכריע , בסופו של יום בחירה , הוא הרייטינג של הספורטאי. כאן נקבע התעריף האמיתי בליגה הזו למקומות עבודה. ככל שהספורטאי מפורסם יותר ,מגה, מחולל תקשורת - כך עולה ערכו בשוק הבשר הזה.
הקשר ברור וכלכלי - מותג המזוהה עם הכוכב - מקבל רייטינג בהתאמה לטרמפ שלקח ועליו שילם.
הבטחת הרייטינג נעשית, בין היתר, עם לבוש ממותג, סמלים ולוגואים על כל דבר שעומד וזז, הרכב שבו נוסע הכוכב, תכשיטים, שעונים - הכל.
כל אלה מתניידים, מצטלמים, מדווחים, ומסוקרים - וכל המרבה הרי זה...
בחזית הרייטינג אין הבדל בין נינט, גיאדמק וכל ספורטאי כוכבני. ההבדל הוא בבניית זהות הדמות.
שחקן - בדרן- יכול לשחק ולגלם את אשיות המותג המתבקשת, ובהיותו שחקן, כהגדרה, קשה יותר לסווג אותו כדבר האמיתי - כי מיהו בעצם, שחקן!
מוכשר ומזוהה עם ההצלחות הבימתיות שלו: הדמויות המגולמות - כאלה הם - איבגי, קושניר, בראון,
אשכנזי, קטורזה וכיו"ב.
ספורטאי מייצג את הפרופיל האישיותי שלו, כפי שהוא מתבטא על המגרש, ולפעמים גם מחוצה לו.
ספורטאי נחוש, אגרסיבי, חכם, מהיר, זריז, מתוחכם וכיו"ב. לא יכול להחליף תפקידי אופי לפי הספונסר המשלם.
לכן ספונסר משלם על אופי הדמות ופרסומה-
בהתאמה לערכי המותג המשודך.
לכן גם בורחים הספונסרים מספורטאים שסרחו - או.ג'י.סימפסון, מרדונה וכד'.
כי כמו לטוב - כך לרע.
כוכב שבאש ריחו.
יש למהר ולברוח ממנו. שלא ידבק הסרחון גם במותג שרוכב עליו.
הרייטינג של הספורטאים מלווה בממד חשוב נוסף.
זירת החשיפה והמניפולציה הרגשית המתרחשת בזמן האירוע.
אוהד ספורט, הצופה בכוכבים שלו על המגרש - מגיע למעורבות רגשית עמוקה וסוערת.
באופן שהוא חסר הגנות מפני כל מסר שיווקי המשודר אליו על גב הכוכב.
ההתלהבות ועומק הרגשות, סוחפים אליהם, ללא מעצור כל מה שנלווה לכוכב.
זוהי קליטה אמוציונאלית, בלתי מבוקרת ובלתי מסוננת.
ומכאן עוצם כוחה.
נכון שהאפקט הזה חזק ככל שהקשר של האוהד חזק יותר לכוכב שלו.
אולם, ממוצע הערצה, האהדה והקשר לגיבורי ספורט
הוא במספרים עצומים וברמות גבוהות ביותר.
קשת אוהדי הספורט מגוונת וחוצה גילים, עמדות ודעות.
כוכבי במה ובדור מתאפיינים מעריצים מהגיל הרך, ולבוגרים והבשלים שבהם
יש הערכה, אך אין גלויים היסטריים של נהייה וגרופיות.
עם זאת , קהל המטרה מזוהה הרבה יותר עם גברים, כמוטי ספורט.
אכן, מקצועות הספורט הגבריים זוכים לעיקר החשיפה והכוכבות בתקשורת.
ומקצועות הספורט הנשי - מציעים מבחר מוגבל יותר וחשיפה קטנה יותר,
אך עדיין - גדלות בו לא מעט כוכבות פעילות ,
זאת ועוד - ההשפעה של הספורטאי מגיעה עם מנעד רחב של רגישות ובטויים הזהים ומזוהים עם החשיבה השיווקית.
יש לנו כאן : ניצחון, תחרותיות, הובלה, כיבוש, ליגת על וליגה בפני עצמה, כוכב, שיא , נבחרת, מאמן וכיו"ב.
כל אלה מינוחים, ערכים, ביטויים, שרלוונטיים מאוד לערכי מותג מגוונים
והם מקלים ומאיצים את הזיהוי וההזדהות בין הכוכב לבין המותג המתפרסם דרכו.
הם באים לעבודה בדיוק כנו שעושים דיוויד בקאהם , רונלדיניו - הכדורגלנים, טייגר וודס מהגולף,ג'ורדן מהכדורסל,וילאמס מהטניס - ועוד ועוד ועוד נבחרת וותיקה ומתמשכת של כוכבי ספורט מכל ענף אפשרי.
כולם שחקנים בנבחרת הסלבס - עולמית או מקומית, שבעבודה צדדית בפרסום, עושים לפרנסתם
יותר מהמשכורת עליה הם מזיעים במגרשי הספורט.
עולם הפרסום נהנה ואף מרבה להשתמש בנציגי הבידור כנושאי מסרים שיווקיים .
ידוענים,צומחים כידוע, מתוקף היותם מציגנים על במות המיוצגות במדיה.
הבדרנים נחלקים לשני ענפים עיקריים - אומני מסך ובמה, ושחקני מגרשים.
שימו לב שגם תאור העיסוק - זהה: שחקנים.
תעשיית הספורט העולמית היא תעשיית הבידור הגדולה בתבל, גדולה יותר
מהוליווד ומבוליווד גם יחד.
כמות הצופים (צופי סרטים = צופי מגרשים) באירועי הספורט השונים, בכל דקה בעולם, עולה על כל מכנה משותף אחר.
אירועי הספורט המרכזיים: אולימפיאדה, אליפויות עולם, הגרנד - פרי, הטור דה פרנס, ראלי דאקר, גביע דיוויס וכיו"ב - הם מגדולי האירועים המצולמים והמשודרים במידיה.
החשיפה האדירה הזאת לספורט היא מקור המשיכה והדבק לעולם הפרסום.
פרסום, משמעו ידוע, וגלוי, מתן פומבי, הצגה לרבים, פעילות בפרהסיה.
כל אלה מגיעים במנות גדושות ואבוסות במגרשי הספורט למיניהם.
ומגרש הספורט הוא רק חלק קטן מהחשיפה הגדולה והמיידית-
נוסף להם שובל דשן של סיקורים, פולאואפס, שדורים חוזרים, מרצ'נדייס, ריכילונים, פאפרצי, מוספים, מדורים ועוד.
נזכיר רק אפיזודה קטנטונת על הקשר בין שלטון לספורטון.
טלפון מראש הממשלה למנצח ספורטיבי, שרה שאצה רצה לעלות על דוכן מנצחים אולימפי.
והקשר בין הון לספורטון: גידאמק הבית"רי הוא רק קצה הקרחון.
ספורט יוצר דרמה "מקווית", "און - ליין" - בזמן אמיתי.
הנעה לפעולה - יעילה ביותר כשהיא דורכת על דוושות הרגש.
ריגוש, אהדה עזה, שמחה, צער, הערצה - רפרטואר עז ורחב של רגשות מוצא בטוי בעולם הספורט.
במלחמות השיווק, כאשר הטיים טו מרקט (TIME TO MARKET) הוא פקטור דרמטי - משיגים
קיצורי דרך כאשר מעמיסים את המסר על ספורטאי ומשגרים אותו אל הבטן הרכה של קהל המטרה.
סוגי הספורט ואופי הספורטאים כמו מונחים על כני השיגור ומחכים לנוסע המתאים.
ספורטאים מייצגים איש איש לפי אופיו וסוג הספורט שלו גבריות,סקס, ונשיות, נחישות, כוח, יופי, תחרותיות, ומשחק קבוצתי,גיוונות ....
הייצוג הזה - כאשר הוא נרכש לשמש שגריר למותג מתאים, משפר מאוד את האפיקטיביות הקמפיין.
הפענוח של המסר - מיידי, המותג מקבל את ערכי הספורטאי.
והדוגמאות רבות מיני גוגל - נפזר רק כמה פתיתים לדוגמא:
פארקר, מכבי ת"א - ניסן: הגו'דוקה אריק זאבי - ומגדל בטוח, רביבו בתחתונים, שארס בתחתונים, פאר, אברבוך, פרידמן וכיו"ב.
ובליגה העולמית ארמסטרונג באופניים. שומכר- ברכב, עלי - באגרוף, סימפסון...
בבחירה הזו ,מקדם ההצלחה תלוי בקשר הקרוב והמיידי שמצליח הפרסום לייצר, בין המותג, הטרמפיסט, לבין כוכב הספורט.
הקריטריון המכריע , בסופו של יום בחירה , הוא הרייטינג של הספורטאי. כאן נקבע התעריף האמיתי בליגה הזו למקומות עבודה. ככל שהספורטאי מפורסם יותר ,מגה, מחולל תקשורת - כך עולה ערכו בשוק הבשר הזה.
הקשר ברור וכלכלי - מותג המזוהה עם הכוכב - מקבל רייטינג בהתאמה לטרמפ שלקח ועליו שילם.
הבטחת הרייטינג נעשית, בין היתר, עם לבוש ממותג, סמלים ולוגואים על כל דבר שעומד וזז, הרכב שבו נוסע הכוכב, תכשיטים, שעונים - הכל.
כל אלה מתניידים, מצטלמים, מדווחים, ומסוקרים - וכל המרבה הרי זה...
בחזית הרייטינג אין הבדל בין נינט, גיאדמק וכל ספורטאי כוכבני. ההבדל הוא בבניית זהות הדמות.
שחקן - בדרן- יכול לשחק ולגלם את אשיות המותג המתבקשת, ובהיותו שחקן, כהגדרה, קשה יותר לסווג אותו כדבר האמיתי - כי מיהו בעצם, שחקן!
מוכשר ומזוהה עם ההצלחות הבימתיות שלו: הדמויות המגולמות - כאלה הם - איבגי, קושניר, בראון,
אשכנזי, קטורזה וכיו"ב.
ספורטאי מייצג את הפרופיל האישיותי שלו, כפי שהוא מתבטא על המגרש, ולפעמים גם מחוצה לו.
ספורטאי נחוש, אגרסיבי, חכם, מהיר, זריז, מתוחכם וכיו"ב. לא יכול להחליף תפקידי אופי לפי הספונסר המשלם.
לכן ספונסר משלם על אופי הדמות ופרסומה-
בהתאמה לערכי המותג המשודך.
לכן גם בורחים הספונסרים מספורטאים שסרחו - או.ג'י.סימפסון, מרדונה וכד'.
כי כמו לטוב - כך לרע.
כוכב שבאש ריחו.
יש למהר ולברוח ממנו. שלא ידבק הסרחון גם במותג שרוכב עליו.
הרייטינג של הספורטאים מלווה בממד חשוב נוסף.
זירת החשיפה והמניפולציה הרגשית המתרחשת בזמן האירוע.
אוהד ספורט, הצופה בכוכבים שלו על המגרש - מגיע למעורבות רגשית עמוקה וסוערת.
באופן שהוא חסר הגנות מפני כל מסר שיווקי המשודר אליו על גב הכוכב.
ההתלהבות ועומק הרגשות, סוחפים אליהם, ללא מעצור כל מה שנלווה לכוכב.
זוהי קליטה אמוציונאלית, בלתי מבוקרת ובלתי מסוננת.
ומכאן עוצם כוחה.
נכון שהאפקט הזה חזק ככל שהקשר של האוהד חזק יותר לכוכב שלו.
אולם, ממוצע הערצה, האהדה והקשר לגיבורי ספורט
הוא במספרים עצומים וברמות גבוהות ביותר.
קשת אוהדי הספורט מגוונת וחוצה גילים, עמדות ודעות.
כוכבי במה ובדור מתאפיינים מעריצים מהגיל הרך, ולבוגרים והבשלים שבהם
יש הערכה, אך אין גלויים היסטריים של נהייה וגרופיות.
עם זאת , קהל המטרה מזוהה הרבה יותר עם גברים, כמוטי ספורט.
אכן, מקצועות הספורט הגבריים זוכים לעיקר החשיפה והכוכבות בתקשורת.
ומקצועות הספורט הנשי - מציעים מבחר מוגבל יותר וחשיפה קטנה יותר,
אך עדיין - גדלות בו לא מעט כוכבות פעילות ,
זאת ועוד - ההשפעה של הספורטאי מגיעה עם מנעד רחב של רגישות ובטויים הזהים ומזוהים עם החשיבה השיווקית.
יש לנו כאן : ניצחון, תחרותיות, הובלה, כיבוש, ליגת על וליגה בפני עצמה, כוכב, שיא , נבחרת, מאמן וכיו"ב.
כל אלה מינוחים, ערכים, ביטויים, שרלוונטיים מאוד לערכי מותג מגוונים
והם מקלים ומאיצים את הזיהוי וההזדהות בין הכוכב לבין המותג המתפרסם דרכו.