קניית מוצרים ברשת באמצעות מכירות קבוצתיות הפכה לנפוצה מאוד בשנים האחרונות. בכל העולם וגם בישראל מוותרים יותר ויותר צרכנים על הליך הקנייה המסורתי - כניסה לחנות, התייעצות עם המוכרים, סקירה אישית של המדפים, קנייה וכמובן נשיאת המוצרים הביתה - לטובת תהליכי קנייה מהירים ברשת, הכוללים בנוסף על מכירות קבוצתיות, גם מכירות ישירות באינטרנט ומכירות פומביות. עשרות אתרי מכירות ברשת מציעים כיום לגולשים לרכוש מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, רהיטים, מוצרי קוסמטיקה וטיפוח, חבילות נופש, אביזרים למטבח ועוד רבים אחרים, תוך כמה תקתוקי עכבר ומקלדת בלבד. המוצר נרכש באמצעות הזנת פרטים אישיים ומספר כרטיס אשראי ונשלח היישר לבית הלקוח.
מוצרים המוצעים למכירה באינטרנט נחשבים בדרך כלל לזולים יותר מאשר אלו המוצעים בחנויות הרגילות, ועם השנים פותחו שיטות מכירה חדשות אשר מאפשרות מכירה נוחה יותר וקנייה זולה יותר של מגוון מוצרים. מכירות פומביות מקוונות, למשל, מעמידות מוצר מסוים למכירה פומבית, כך שכל גולש יכול לתת הצעת מחיר עבורו. בסופה של כל מכירה, שאורכת בדרך כלל מספר שעות או ימים, המוצר נמכר למרבה במחיר. כך יכולים גולשים לקבל מחירי מציאה עבור מוצרים רבים שמחירם בשוק גבוה הרבה יותר.
בעלי אתרי מכירות, המודעים לביקוש הגבוה שיש למוצרים מסוימים, מעמידים אותם לעיתים קרובות למכירה באמצעות מכירות קבוצתיות. כמות מוגבלת של מוצרים מועמדת למכירה במחיר קבוע ונקוב מראש, ומוצעת למכירה בשיטת "כל הקודם זוכה" - כלומר כל קונה המצטרף לקנייה יכול לבחור מוצר אחד או יותר בהתאם לכמות המוצעת. ברגע שכל המוצרים במלאי נרכשים, המכירה מסתיימת. לעיתים קרובות, במידה ויש דרישה גדולה, מוסיפים בעלי האתר מוצרים נוספים למכירה הקבוצתית.
בניגוד למה שמרמז השם במשמעותו המקורית, מכירות קבוצתיות פירושן אינו מכירה של מלאי מצומצם של מוצרים להתארגנות קטנה של קונים. מכירות קבוצתיות "אמיתיות" נועדו במקור לאפשר לקבוצות קטנות ומאורגנות של קונים לקבל מוצרים במחירים נמוכים במיוחד. כך יכלה קבוצה של קונים לסכם עם הספק על רכישה מאורגנת של מספר מוסכם של מוצרים, בתמורה להוזלה משמעותית במחיר. חשוב להבהיר כי לא כך הדבר עם מכירות קבוצתיות באינטרנט: כאן המחירים קבועים מראש ונקבעים על ידי האתר, וכל מי שרוצה להצטרף לקנייה יכול לעשות זאת - בדומה לקנייה ישירה רגילה.
קיימים יתרונות גדולים הגלומים בשיטת מכירות קבוצתיות ההופכים אותה הזו למשתלמת במיוחד עבור כל הקונים באינטרנט. ראשית, מוצרים שמועמדים עבור מכירה קבוצתית הם בדרך כלל מוצרים בעלי ביקוש גבוה, וכך יכולים הלקוחות להיות בטוחים שהם נכנסים לקנייה שמבטיחה להם לקבל את המוצר ללא חשש של סיום המלאי. יתרון נוסף מתבטא בנוחות הקנייה: מכירות קבוצתיות מאפשרות לכל קונה פשוט להכניס את שמו ופרטיו ולהצטרף לקנייה בקלות, ללא סיבוך עם הצעות מחירים שונות, מעקב ולחץ מפני הצעות מתחרות - ובסוף הקנייה המוצר פשוט נשלח לכל הקונים המאושרים.
לבסוף, היתרון המשמעותי ביותר עבור הרוכשים בשיטת מכירות קבוצתיות הוא המחיר הזול. מאחר והספק מעמיד למכירה כמות מסוימת של מוצרים למכירה קבוצתית, הוא יכול להיות "בטוח" שמכסת הקונים שנדרשת לו תתמלא בתוך זמן קצר יחסית. כך האתר המוכר מסוגל להציע מחיר אטרקטיבי במיוחד עבור המוצרים הפופולאריים שהוא מעמיד למכירה.
בזכות היתרונות הללו, הופכת הרכישה המקוונת בכלל וגם מכירות קבוצתיות בפרט, לשיטה המועדפת עבור ציבור רחב של צרכנים. אתרי קניות מובילים בארץ מציעים שירות אדיב ויעיל וממשקי קנייה נוחים ואינטואיטיביים, שהופכים את חווית הקנייה לנוחה, בטוחה וזולה מאי פעם.