מאגרי מידע באינטרנט הם למעשה מאגרים של נתונים שנאספו על פי פרמטרים ספציפיים ומשתייכים לתחום מסוים. ממאגרי מידע ניתן לאסוף אינפורמציה, נתונים סטטיסטיים, מידע ביביליוגרפי, מידע עסקי או כל נתון אחר הדרוש למטרות מסוימות - אישיות או עסקיות. הסוג הראשון והבסיסי של המאגרים מכונה בדרך כלל מאגרי מידע אקדמיים, עיתונאיים או ביבליוגרפים. מאגרים אלה מכילים מאמרים אקדמיים בכל תחום - ממדעי החברה והרוח ועד למאמרים בנושא רפואה, אשר פורסמו בכתבי העת והמגזינים המובילים ברחבי העולם. מאגרים אחרים מכילים מאמרים וכתבות מהעיתונות העולמית, בנושאי עסקים, מדע המדינה, דת, משפט, כלכלה וכל תחום אחר שניתן להעלות על הדעת. מאגרים אלו אוגרים, פשוטו כמשמעו, את המידע החשוב שנאסף ונכתב ברחבי העולם, ומקטלגים אותו לפי נושאים על מנת להציגו בצורה נוחה לכל דורש. בדרך כלל מדובר במאגרים גדולים אשר לא פתוחים לכלל הציבור הגולש באינטרנט - והם דורשים מנוי מיוחד בתשלום.לעומת זאת, את מאגרי המידע הנגישים, הנפוצים והבסיסיים ביותר כל אחד יכול למצוא ממש בקצות האצבעות המתקתקות על המקלדת. חברת גוגל, למשל, מפעילה מאגרים הנגישים בחינם לכל אחד - כמו שירות Google Books אשר מספק סריקות מלאות של ספרים בתחומים שונים, או Google Scholar, מאגר מידע שימושי שמכיל מאות אלפי מאמרים אקדמיים בתחומים מדעיים שונים.אך מי בעצם צריך את המידע הזה? מאגרי מידע אלו נרתמים לשימושם של מוסדות אקדמיים, אוניברסיטאות, ארגונים שונים, מוסדות ממשלתיים, חברות תקשורת וכל גוף או אדם ברחבי העולם הזקוקים למידע לצורך מסוים, עבודה, לימודים, מחקר או ניתוח שוק. מסטודנטים ועד למנהלי החברות, מחוקרים מדעיים ועד ליועצי תקשורת, מרופאים ועד לכלכלנים בכירים, כל מי שצריך אינפורמציה לגבי תחום עיסוקו, יכול להפיק תועלת רבה משימוש באותם מאגרי מידע.זה מוביל אותנו לסוג נוסף וחשוב - מאגרי מידע עסקי. נניח וחברה מסוימת מעוניינת לבצע מהלך עסקי מסוים, כמו השקעה פיננסית או שיווק של מוצר או שירות חדש. לפני כל מהלך כזה, שטומן בחובו כמובן גם סיכון, ראשית על בעלי החברה לקבל מידע שלם, מלא ואמין ככל האפשר לגבי הסביבה העסקית בה היא פועלת - כגון ניתוחי שוק, נתוני היצע וביקוש בעבר ובהווה, עבר שיווקי, מאזנים בבורסה, מידע סטטיסטי, נתונים אמפיריים מקיפים, מגמות צרכניות ועוד כהנא וכהנא. רק באמצעות כל המידע הרלוונטי, תוכל החברה ליצור את האסטרטגיה העסקית שלה ולבצע את המהלכים העסקיים המתוכננים על הצד הטוב ביותר ועם כמה שפחות סיכונים. מאגרי מידע עסקי שונים מכילים את הנתונים הללו ומציגים אותם למשתמש בצורה מסודרת לפי הפרמטרים שהוזנו.החברות המספקות שירותים של מאגרי מידע עסקי מבצעות מחקרים מעמיקים, איסוף נתונים וניתוחי שוק במגוון תחומים בהם מתעורר צורך מצד החברות והגופים בשוק. מידע זה הוא לעיתים ספציפי וממוקד, שכן הוא נאסף לטובת פרויקט מסוים כלשהוא, ולעיתים הוא רחב ביותר ונוגע בתחומים רבים רלוונטיים. למעשה, מאגרי מידע עסקי מכילים בדרך כלל את הניתוחים והמחקרים שהוזמנו על ידי חברות בכל רחבי העולם, כך שלעיתים - לפני שמבצעים סקר שוק מקיף ויקר - כדאי לבדוק אם הנתונים הרצויים כבר קיימים ונגישים במאגר מידע כלשהוא.המידע שמרכיב את מאגרי המידע הללו הוא מגוון ביותר ונוגע בכל תחום עסקי. מאגרי מידע עסקי בתחום הצריכה והמדיה, למשל, מאפשר לבצע ניתוחים מתקדמים לפי בחירת המשתמש, של מוצרים, שירותים ופעילות פרסומית הנערכת בכל רחבי העולם ועוד תחומים רבים ומגוונים. כל מנהל ואיש עסקים יעיד כי המידע החיוני השמור בבסיסי הנתונים של מאגרי מידע באינטרנט הוא חיוני וקריטי להצלחה העסקית בכל תחום.