דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לדבר עם ההורים - 10 כללים למורה 

מאת    [ 18/11/2008 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 5112 פעמים ]

בס"ד


מלבד ההתמודדות הלא תמיד קלה עם תלמידים, עומד המורה בפני מערכת יחסים רגישה ולעתים אפילו עוינת עם ההורים.

ובלי לפגוע במורים או בהורים,
כמו בכל מערכת יחסים - כבוד הדדי והקשבה מניבים תוצאות נפלאות!

יש לכם מה לומר להורה?
אל תעשו זאת כלאחר יד.

השיחה עם ההורה יכולה להיות גורלית לא רק מבחינת יחס ההורה לילד, כי אם גם היחס אליך, המורה.
אם תדעו ליצור קשר נכון עם ההורה תוכלו להפיק תועלת ולשפר את המצב.

אם תנהגו לא נכון - תקנו לכם אויב.
הורה אינו תלמיד שלכם.
הוא אדם מבוגר, מיושב, יש לו עיסוקים וחיים. והוא גם לפעמים חכם.
לפעמים אפילו יותר מכם...


10 כללים שכדאי, לפני שתרימו טלפון להורים:


א. החלטתם להתקשר? חשבו אם זה באמת נחוץ. מה הסיבה, מה המטרה, האם זה יועיל.
.

ב. קודם כל שאלו אם אפשר לדבר עכשיו. אם ההורה פנוי לשיחה. הגעתם למרחב פרטי של משפחה. תפקידכם כמורים אינו מתיר דריסת רגל ללא התחשבות בחיי ההורים. זה גם ידגיש את חשיבות השיחה.

ג. שאלו: "האם זאת האמא (או האבא..) של.. מדברת המורה --- מה שלומך?"
התעניינו באמת.
אולי קרה משהו ואינכם יודעים?
נסו לגשש מתוך התעניינות כנה.

ד. קיבלתם תשובה חיובית ואפשר לדבר, שמעתם מההורה שאין חדש. עכשיו תוכלו להתחיל בנושא שלשמו התקשרתם.
התחילו במלים מחמיאות על הילד(ה) ספרו עליו משהו ממש טוב. משהו מפתיע ומרגש.
לכל אדם, לכל ילד, יש משהו נפלא שאפשר לספר עליו.
אם אין לכם משהו טוב לומר - אולי אינכם ראויים לעסוק בחינוך?
כדאי שתבדקו עצמכם.

ה. ספרו למה התקשרתם, מה מציק לכם בענין הילד. או אולי זאת מחמאה מיוחדת או הישג מוצלח שאתם רוצים לידע ולשתף?
אם זאת בעיה - שאלו את ההורה אם הוא מודע לבעיה. שאלו אותו מה דעתו. אולי בעיניו אין בכלל בעיה?.

ו. אם הוא יודע - שאלו אותו מה הוא עושה או מה הוא חושב לעשות. בקשו את דעתו והקשיבו.
הוא מכיר את הילד לפניכם. הילד חשוב לו באופן אישי...
הוא יודע דברים שאתם לא יודעים.
כבדו את ההורה, והוא יכבד אתכם.

ז. ספרו מה אתם כבר עשיתם בעניין, אם עשיתם. אל תסתירו. היו גלויים. יש לכם מטרה משותפת (אני מקווה) והיא - לסייע לילד.

ח. אל תקבעו דיאגנוזה - אל תאשימו. אל תאמרו: "אולי חסר לו תשומת לב?", או משהו כזה.
מורה איננו פסיכולוג, אל תתימרו להיות כאלה.
אם ההורה מצביע על כיוון מסויים, שימו לב ואל תמהרו לשפוט על סמך הכמה שעות שאתם רואים אותו.

ט. אל תספרו להורים על חברים נהדרים של הילד שכדאי שילמד מהם. ואל תתאמצו לשדך בין תלמידים.
זה פוגע.
הנזק בדרך כלל גדול מהתועלת.

י. בדקו את עצמכם: האם אתם פועלים מאהבה ומאכפתיות או אולי מרגשי עליונות וזחיחות של מי שהמערכת לצידו?

אלו ילדים.
הם רגישים, פגיעים, שבירים.

אהבו אותם.
ואם אינכם מסוגלים, אולי כדאי שתחפשו עיסוק אחר.

צפורה בראבי
ד.א. teilot1@walla.com

האתר שלי:
http://site.2all.co.il/gamt



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב