נתחיל בכמה עובדות, שתיראנה לרוב האנשים מובנות מאליהן. עובדה ראשונה: לרוב הצרכנים בארץ יש כיום מכשיר טלפון נייד, אחד או יותר. עובדה שנייה: אחוז משמעותי מהם, אחוז שהולך וגדל עם הזמן, עושה שימוש באופן תדיר בחבילות הגלישה באינטרנט האלחוטי (WAP) וגולש לעיתים קרובות באתרי אינטרנט סלולארי. עובדה נוספת: התחום של קידום אתרי סלולאר נמצא עדיין בחיתוליו והמודעות לנושא הקידום, נמוכה עדיין מן המקבילה האינטרנטית ה"רגילה". כתוצאה מכך, אתרים רבים מחמיצים הזדמנויות להגיע לכמויות גדולות של גולשים סלולאריים.
כאמור, האינטרנט הסלולארי סובל עדיין ממספר בעיות, אשר נובעות בעיקר מהיעדר בשלות: חוסר אחידות בפורמטים של אתרים סלולאריים, סטנדרטים שמשתנים באופן מפליא מאתר לאתר, עיצובים לא יעילים ומוגבלים ועוד מחלות ילדות רבות אחרות. בהתאם לכך, גם מנועי החיפוש הסלולאריים "ניחנו" באותן בעיות גדילה והחיפוש הסלולארי עדיין אינו יעיל כמו החיפוש באינטרנט הרגיל.
לפיכך, בבואנו לכתוב תוכן לאתר סלולארי, עלינו, ראשית כל, להביא בחשבון את המגבלות הללו, כמו גם את האופי הייחודי של הגלישה בסלולארי. רק מטרת הכתיבה זהה לחלוטין למטרת הכתיבה לאינטרנט "רגיל": אנחנו עדיין רוצים שכמה שיותר אנשים ימצאו את האתר שלנו במנוע החיפוש, יכנסו אליו - ויישארו בו.
הטיפ המרכזי לכתיבת תוכן סלולארי הוא לשמור על פשטות, יעילות ומינימליזם. מסכי האינטרנט הסלולארי נוטים להיות מצומצמים, הפונטים בהם קטנים, אפשרויות העיצוב שלהם מוגבלות וסבלנות הגולשים לקרוא טקסטים ארוכים, או לשוטט במסכים מורכבים, קטנה בהתאם... לפיכך, חשוב מאוד לשמור על עקרונות כתיבת התוכן התקפים לאתרי אינטרנט רגילים, אך לזכור, במקביל, כי מאחר ויש פחות תוכן - כל מילה היא משמעותית יותר.
מילות החיפוש צריכות להיות קצרות וקולעות ועליהן להיות מפוזרות ומשולבות בחכמה בכותרות הראשיות, בכותרות המשנה ובטקסט. צריך לזכור שגולשים סלולאריים אינם מעוניינים לקרוא מאמרים ארוכים ומייגעים, אלא מחפשים לרוב מידע ספציפי וקצר: למשל תוצאות ספורט, תחזית מזג אוויר, מפות ורשימת אטרקציות. חובה לזכור זאת כאשר בוחרים את סוג התוכן, מהותו וסגנונו. רק תוכן חכם, יעיל, קצר, נוח ומזמין לקריאה על גבי המכשיר הנייד, הוא זה שימלא את תפקידו בצורה הטובה ביותר ויסייע לכם להצעיד את האתר הסלולארי שלכם במעלה רשימת התוצאות של מנוע החיפוש.
כאמור, האינטרנט הסלולארי סובל עדיין ממספר בעיות, אשר נובעות בעיקר מהיעדר בשלות: חוסר אחידות בפורמטים של אתרים סלולאריים, סטנדרטים שמשתנים באופן מפליא מאתר לאתר, עיצובים לא יעילים ומוגבלים ועוד מחלות ילדות רבות אחרות. בהתאם לכך, גם מנועי החיפוש הסלולאריים "ניחנו" באותן בעיות גדילה והחיפוש הסלולארי עדיין אינו יעיל כמו החיפוש באינטרנט הרגיל.
לפיכך, בבואנו לכתוב תוכן לאתר סלולארי, עלינו, ראשית כל, להביא בחשבון את המגבלות הללו, כמו גם את האופי הייחודי של הגלישה בסלולארי. רק מטרת הכתיבה זהה לחלוטין למטרת הכתיבה לאינטרנט "רגיל": אנחנו עדיין רוצים שכמה שיותר אנשים ימצאו את האתר שלנו במנוע החיפוש, יכנסו אליו - ויישארו בו.
הטיפ המרכזי לכתיבת תוכן סלולארי הוא לשמור על פשטות, יעילות ומינימליזם. מסכי האינטרנט הסלולארי נוטים להיות מצומצמים, הפונטים בהם קטנים, אפשרויות העיצוב שלהם מוגבלות וסבלנות הגולשים לקרוא טקסטים ארוכים, או לשוטט במסכים מורכבים, קטנה בהתאם... לפיכך, חשוב מאוד לשמור על עקרונות כתיבת התוכן התקפים לאתרי אינטרנט רגילים, אך לזכור, במקביל, כי מאחר ויש פחות תוכן - כל מילה היא משמעותית יותר.
מילות החיפוש צריכות להיות קצרות וקולעות ועליהן להיות מפוזרות ומשולבות בחכמה בכותרות הראשיות, בכותרות המשנה ובטקסט. צריך לזכור שגולשים סלולאריים אינם מעוניינים לקרוא מאמרים ארוכים ומייגעים, אלא מחפשים לרוב מידע ספציפי וקצר: למשל תוצאות ספורט, תחזית מזג אוויר, מפות ורשימת אטרקציות. חובה לזכור זאת כאשר בוחרים את סוג התוכן, מהותו וסגנונו. רק תוכן חכם, יעיל, קצר, נוח ומזמין לקריאה על גבי המכשיר הנייד, הוא זה שימלא את תפקידו בצורה הטובה ביותר ויסייע לכם להצעיד את האתר הסלולארי שלכם במעלה רשימת התוצאות של מנוע החיפוש.