על מנת לכתוב תוכנית עסקית אפקטיבית, דרושה הבנה עמוקה המשלבת בין מספר תחומים; כלכלה, משאבי אנוש, שווקים, טכנולוגיות ומערכות עבודה מורכבות, תוך ראייה אסטרטגית רחבה והבנה במהלכים טקטיים.
מה עושה תוכנית עסקית אחת לטובה מהאחרת? אילו חלקים חשובים יותר ואילו פחות? באיזה חלק בתוכנית נכון להשקיע יותר מאמצים, זמן או כסף?
ננסה לתת מעט עיצות בדרך להצלחה של תוכנית עסקית;
פרט הערך המוסף שבמוצר/שרות שלך - הגדר וזהה היתרונות היחסיים שיש למוצר/שרות שלך.
זהה את קהל הלקוחות למוצר/שרות - אפיין את מצבו הסוציו אקונומי, רמת שכרו, מקום מגוריו, רמת השכלתו, הרגלי הצריכה שלו, האם הוא משתייך למשפחות צעירות או וותיקות, טווח הגילאים שלו, האם אלו נשים או גברים, שכירים או עצמאיים.
דע את מתחרייך - ישירים ועקיפים. הכרות מעמיקה עם מתחרייך תעזור לך לקבוע את האסטרטגיה העסקית הנכונה לעסק שלך. בחן את מהירות יכולתם של גורמים מתחרים "לשכפל" את הרעיון שלך.
תמחר בקפידה את המוצר ו/או השרות - מחיר המוצר או השירות מהווה את אחד השיקולים המרכזיים עבור הלקוח הפוטנציאלי.
קבע יעדים ברורים - קבע יעדים ברורים לטווח הקצר והארוך. קביעת היעדים יכולה להתבצע על בסיס רבעוני, חצי שנתי, שנתי או רב שנתי.
בנה צוות מנצח - אחד החלקים החשובים ביותר בתוכנית. ההון האנושי.
בנה תוכנית עסקית ריאלית - הערכה גבוהה מדי של המוצר ו/או השרות תעורר חשדות מידיים כבר בשלב תמצית המנהלים. כולנו יודעים שכשאנחנו מאוהבים - כל דיבור על פגם במושא אהבתנו נופל על אוזניים אטומות.
רוצה לקבל עוד עיצות לגבי
כתיבת תוכנית עסקית