בעל עסק, כך תעשה את זה נכון ... באינטרנט
חדירתו המאסיבית של האינטרנט בשנים האחרונות הביאה בתי עסק רבים להקים אתר משלהם. עם זאת, ההחלטה על שמו, עיצובו, התכנים אותם יכלול ועצם העלתו לרשת אינם סוף פסוק, החוכמה היא לדעת כיצד להביא תנועה לאתר ולהפיק ממנו את מירב התועלת האפשרית.
ניוזלטר GONOGO מגיש הפעם - טיפים לקידום אתר האינטרנט שלכם.
בעלי עסק רבים מכירים היום בנחיצותו של אתר אינטרנט כפלטפורמה נוספת להצגתו ולפרסומו של המוצר או השירות אותו הם מציעים, אחרים אף שואפים לבסס את אתר האינטרנט שלהם כמרכז רווח נוסף. ואולם הצלחתו של אתר האינטרנט תלויה בראש ובראשונה בתנועה (Traffic) שתצליחו לייצר עבורו. לרשותכם עומדות מספר אפשרויות:
פרסום במנועי חיפוש - מנוע חיפוש הינו שירות חיפוש מידע המבוסס על אלגוריתמים. נתוני סקר TIM, TNS טלסקר, מדצמבר האחרון מצביעים על כך שהרוב המכריע של הגולשים הישראלים בארץ פונה למנוע החיפוש כאופציה ראשונה כאשר ברצונו לאתר מידע אודות המוצר או השירות בו הוא חפץ. מהסקר עולה כי כ - 80% מהישראלים נחשפים לאתר מנוע החיפוש גוגל (Google). התשלום עבור שימוש בפלטפורמת הפרסום של מנוע חיפוש זה מתבצע על פי מספר ההקלקות על מודעת הפרסום שלכם (PPC-Pay Per Click) באמצעות שירות גוגל אדוורדס (Google Adwords) כאשר המפרסם קובע את סכום התקציב היומי + התמחיר לאותה מילת חיפוש עליה הוא מעוניין לשלם.
יש לציין כי לפני מספר חודשים השיק הפורטל וואלה מנוע חיפוש משלו האמור להתחרות במנוע החיפוש הפופולארי של Google, גם כאן התשלום הוא עבור כל הקלקה. השירות עצמו נקרא Advantage.
אופטימיזציה (SEO - Search Engine Optimization) - פעולה אשר תכליתה קידום אתר האינטרנט שלכם לראש רשימת החיפוש במנועי החיפוש. בהמשך לסעיף הקודם, מחקרים מצביעים על כך שהאתרים הנצפים ביותר הם אלו המופיעים בדף הראשון אותו מציג מנוע החיפוש. ככל שהדף שלכם יהיה ברמת אופטימיזציה גבוהה יותר כך הוא ישיג מקום גבוה יותר. כיום, ישנן מגוון טכניקות המביאות לכך שהאתר יזוהה בצורה אופטימאלית.
פרסום האתר באינדקסים פופולאריים - אינדקס הינו מאגר המציג אתרים על סמך קטגוריות של תחומי עיסוק ו/או מילות חיפוש. האינדקסים הפופולאריים בישראל עפ"י סדר חשיבותם הינם וואלה, נטקס, נענע, start, msn, ynet ותפוז. גם כאן מנועי החיפוש סוקרים את האינדקסים השונים לשם איתור אתרים וקבלת מידע נוסף אודותם. כתוצאה מכך, אתר שאינו נמצא באינדקס מוביל, יתכן, וסדר הופעתו בדפי התוצאות של מנועי החיפוש תתאחר.
הפצת ניוזלטר - מטרתו של הניוזלטר היא להעניק ללקוח שירות ערך מוסף בתחום הקשור לעיסוקו המרכזי של המפיץ. בנוסף, מדובר בכלי מצוין לשמירה על קשר עם הלקוחות. באמצעות הניוזלטר תוכלו להודיע על שירותים/מוצרים חדשים שבכוונתכם להשיק וכן ליידע את קהל לקוחותיכם בנוגע למבצעים שונים אשר בכוונתכם לערוך.
שיתופי פעולה - יצירת שיתופי פעולה עם גורמים הבאים במגע עם קהל יעד הדומה במאפייניו לקהל היעד שלכם - שיתוף פעולה שכזה יכול לבוא לידי ביטוי ע"י החלפת לינקים בין בעלי העסקים השונים. בהקשר זה חשוב לציין כי ישנה משמעות רבה למיקום לו זכה הקישור לאתר שלך אצל בעל העסק איתו יצרת קשר וכן למיקום אותו את/ ה תקצה/ י לקישור של עמיתך.
לאחרונה יצר Google באמצעות שירות Adsense, אופציה נוספת לשיתוף פעולה בין חברות הפועלות בתחומים משיקים. השירות מציע למעשה שירותי תיווך בין אתרי אינטרנט במסגרתם מתבצעת התאמת מודעות פרסום הקרובות לתחום עסקו של האתר המאשר זאת. שימוש בשירות מתאפשר לאחר מילוי טופס קצר. אגב, האתר אשר מקצה אצלו שטחי פרסום זכאי לקבל על כך תשלום מגוגל.
שיווק ויראלי - אולי האפשרות הזולה והפשוטה ביותר. עפ"י שיטת שיווק זו הלקוחות הקיימים, הפוטנציאלים ולעיתים גם אלה שכלל לא היו לקוחות מסייעים לחברה במאמצי השיווק שלה. טכניקה זו של שיווק יכולה לכלול פרסום האתר באמצעות מיילים שתדוורו אתם בעצמכם אל רשימת הכתובות שצברתם עד כה. אחת הדוגמאות המפורסמות ביותר של שימוש בטכניקת השיווק הויראלי הינה זו של חברת Hotmail. כל הודעת מייל שנשלחה באמצעות הדואר האלקטרוני של החברה כללה פרסומת שהופיעה בחלק התחתון וקראה למקבלי המייל להצטרף לתוכנית. כך הפכו הגולשים למשווקי השירות של החברה ובחינם.
פורומים/בלוגים -- כחלק מהתפתחות תרבות ה - ווב 2 (http://www.gonogo.co.il/newsletter_site.asp?cat=152&in=0) באינטרנט תפסו לאחרונה תאוצה כלים שיווקיים נוספים. הפורומים הם למעשה קבוצות דיון אינטרנטיות בו חולקים דעות ורגשות מנהל הפורום והמבקרים בו. הפורום יכול לדון בנושאים מוגדרים או כלליים. בנוסף, החלו אתרים שונים לעשות שימוש בכלי נוסף - הבלוג. הבלוג הוא למעשה יומן אישי הנכתב על ידי בעליו והוא זמין על רשת האינטרנט עבור המתעניינים בנושא אשר יכולים גם להוסיף תגובה. שני האמצעים הנ"ל מטרתם לשמש כערוץ תקשורת נוסף עם הלקוחות הקיימים או הלקוחות הפוטנציאלים כאשר לאלו ניתנת היכולת לקבל תשובה מהירה יותר וכן להביע את דעתם על הנושאים המועלים בפורום ובבלוגים השונים.
יש לציין כי לפני קבלת החלטה על נקיטה באמצעי זה או אחר מומלץ שתגדירו במדויק את היעדים שלכם ובמסגרתם את התקציב אשר ברצונכם להקצות, קהל היעד אליו מיועד המוצר או השירות שלכם, ערוצי ההפצה והקשר לאסטרטגיה העסקית שלכם בכללותה.
חדירתו המאסיבית של האינטרנט בשנים האחרונות הביאה בתי עסק רבים להקים אתר משלהם. עם זאת, ההחלטה על שמו, עיצובו, התכנים אותם יכלול ועצם העלתו לרשת אינם סוף פסוק, החוכמה היא לדעת כיצד להביא תנועה לאתר ולהפיק ממנו את מירב התועלת האפשרית.
ניוזלטר GONOGO מגיש הפעם - טיפים לקידום אתר האינטרנט שלכם.
בעלי עסק רבים מכירים היום בנחיצותו של אתר אינטרנט כפלטפורמה נוספת להצגתו ולפרסומו של המוצר או השירות אותו הם מציעים, אחרים אף שואפים לבסס את אתר האינטרנט שלהם כמרכז רווח נוסף. ואולם הצלחתו של אתר האינטרנט תלויה בראש ובראשונה בתנועה (Traffic) שתצליחו לייצר עבורו. לרשותכם עומדות מספר אפשרויות:
פרסום במנועי חיפוש - מנוע חיפוש הינו שירות חיפוש מידע המבוסס על אלגוריתמים. נתוני סקר TIM, TNS טלסקר, מדצמבר האחרון מצביעים על כך שהרוב המכריע של הגולשים הישראלים בארץ פונה למנוע החיפוש כאופציה ראשונה כאשר ברצונו לאתר מידע אודות המוצר או השירות בו הוא חפץ. מהסקר עולה כי כ - 80% מהישראלים נחשפים לאתר מנוע החיפוש גוגל (Google). התשלום עבור שימוש בפלטפורמת הפרסום של מנוע חיפוש זה מתבצע על פי מספר ההקלקות על מודעת הפרסום שלכם (PPC-Pay Per Click) באמצעות שירות גוגל אדוורדס (Google Adwords) כאשר המפרסם קובע את סכום התקציב היומי + התמחיר לאותה מילת חיפוש עליה הוא מעוניין לשלם.
יש לציין כי לפני מספר חודשים השיק הפורטל וואלה מנוע חיפוש משלו האמור להתחרות במנוע החיפוש הפופולארי של Google, גם כאן התשלום הוא עבור כל הקלקה. השירות עצמו נקרא Advantage.
אופטימיזציה (SEO - Search Engine Optimization) - פעולה אשר תכליתה קידום אתר האינטרנט שלכם לראש רשימת החיפוש במנועי החיפוש. בהמשך לסעיף הקודם, מחקרים מצביעים על כך שהאתרים הנצפים ביותר הם אלו המופיעים בדף הראשון אותו מציג מנוע החיפוש. ככל שהדף שלכם יהיה ברמת אופטימיזציה גבוהה יותר כך הוא ישיג מקום גבוה יותר. כיום, ישנן מגוון טכניקות המביאות לכך שהאתר יזוהה בצורה אופטימאלית.
פרסום האתר באינדקסים פופולאריים - אינדקס הינו מאגר המציג אתרים על סמך קטגוריות של תחומי עיסוק ו/או מילות חיפוש. האינדקסים הפופולאריים בישראל עפ"י סדר חשיבותם הינם וואלה, נטקס, נענע, start, msn, ynet ותפוז. גם כאן מנועי החיפוש סוקרים את האינדקסים השונים לשם איתור אתרים וקבלת מידע נוסף אודותם. כתוצאה מכך, אתר שאינו נמצא באינדקס מוביל, יתכן, וסדר הופעתו בדפי התוצאות של מנועי החיפוש תתאחר.
הפצת ניוזלטר - מטרתו של הניוזלטר היא להעניק ללקוח שירות ערך מוסף בתחום הקשור לעיסוקו המרכזי של המפיץ. בנוסף, מדובר בכלי מצוין לשמירה על קשר עם הלקוחות. באמצעות הניוזלטר תוכלו להודיע על שירותים/מוצרים חדשים שבכוונתכם להשיק וכן ליידע את קהל לקוחותיכם בנוגע למבצעים שונים אשר בכוונתכם לערוך.
שיתופי פעולה - יצירת שיתופי פעולה עם גורמים הבאים במגע עם קהל יעד הדומה במאפייניו לקהל היעד שלכם - שיתוף פעולה שכזה יכול לבוא לידי ביטוי ע"י החלפת לינקים בין בעלי העסקים השונים. בהקשר זה חשוב לציין כי ישנה משמעות רבה למיקום לו זכה הקישור לאתר שלך אצל בעל העסק איתו יצרת קשר וכן למיקום אותו את/ ה תקצה/ י לקישור של עמיתך.
לאחרונה יצר Google באמצעות שירות Adsense, אופציה נוספת לשיתוף פעולה בין חברות הפועלות בתחומים משיקים. השירות מציע למעשה שירותי תיווך בין אתרי אינטרנט במסגרתם מתבצעת התאמת מודעות פרסום הקרובות לתחום עסקו של האתר המאשר זאת. שימוש בשירות מתאפשר לאחר מילוי טופס קצר. אגב, האתר אשר מקצה אצלו שטחי פרסום זכאי לקבל על כך תשלום מגוגל.
שיווק ויראלי - אולי האפשרות הזולה והפשוטה ביותר. עפ"י שיטת שיווק זו הלקוחות הקיימים, הפוטנציאלים ולעיתים גם אלה שכלל לא היו לקוחות מסייעים לחברה במאמצי השיווק שלה. טכניקה זו של שיווק יכולה לכלול פרסום האתר באמצעות מיילים שתדוורו אתם בעצמכם אל רשימת הכתובות שצברתם עד כה. אחת הדוגמאות המפורסמות ביותר של שימוש בטכניקת השיווק הויראלי הינה זו של חברת Hotmail. כל הודעת מייל שנשלחה באמצעות הדואר האלקטרוני של החברה כללה פרסומת שהופיעה בחלק התחתון וקראה למקבלי המייל להצטרף לתוכנית. כך הפכו הגולשים למשווקי השירות של החברה ובחינם.
פורומים/בלוגים -- כחלק מהתפתחות תרבות ה - ווב 2 (http://www.gonogo.co.il/newsletter_site.asp?cat=152&in=0) באינטרנט תפסו לאחרונה תאוצה כלים שיווקיים נוספים. הפורומים הם למעשה קבוצות דיון אינטרנטיות בו חולקים דעות ורגשות מנהל הפורום והמבקרים בו. הפורום יכול לדון בנושאים מוגדרים או כלליים. בנוסף, החלו אתרים שונים לעשות שימוש בכלי נוסף - הבלוג. הבלוג הוא למעשה יומן אישי הנכתב על ידי בעליו והוא זמין על רשת האינטרנט עבור המתעניינים בנושא אשר יכולים גם להוסיף תגובה. שני האמצעים הנ"ל מטרתם לשמש כערוץ תקשורת נוסף עם הלקוחות הקיימים או הלקוחות הפוטנציאלים כאשר לאלו ניתנת היכולת לקבל תשובה מהירה יותר וכן להביע את דעתם על הנושאים המועלים בפורום ובבלוגים השונים.
יש לציין כי לפני קבלת החלטה על נקיטה באמצעי זה או אחר מומלץ שתגדירו במדויק את היעדים שלכם ובמסגרתם את התקציב אשר ברצונכם להקצות, קהל היעד אליו מיועד המוצר או השירות שלכם, ערוצי ההפצה והקשר לאסטרטגיה העסקית שלכם בכללותה.
חברת GONOGO
אתר החברה:
http://www.gonogo.co.il/index.asp
מי אנחנו:
http://www.gonogo.co.il/about.asp?cat=69&in=0
צור קשר:
http://www.gonogo.co.il/contact.asp
אתר החברה:
http://www.gonogo.co.il/index.asp
מי אנחנו:
http://www.gonogo.co.il/about.asp?cat=69&in=0
צור קשר:
http://www.gonogo.co.il/contact.asp