מהם הודעות שגיאה?
הם ההודעות הלא נעימות (ברוב המקרים) כאשר אנו ממלאים טפסים בכל מני אתרים, כשיש טעות או פרטים לא נכונים אז מופיע הודעת שגיאה.
ישנם מספר סוגים של הודעות שגיאה:
1. הודעה כחלון מערכת של הדפדפן
2. הודעה בפופ אפ (חלון נפתח)
3. טקסט שמופיע על הטופס עצמו ומודיע על טעות
מהי הדרך הטובה ביותר לשימוש?
הדרך הטובה ביותר היא לגרום שהמשתמש יהיה מודע להודעת שגיאה אבל לא להתעצבן ממנה, רצוי שלא להקפיץ למשתמש הודעות שגיאה בחלון מערכת מפני שבמידה והרמקולים מופעלים הדבר יכול לעצבן מאד את המשתמש, מומלץ גם לא להשתמש בחלון פופ-אפ מפני שכיום לרבים ממשתמשי האינטרנט מותקנת תוכנת חסימת פופ-אפ. לכן השיטה הכי טובה לשימוש כאשר רוצים להודיע למשתמש כי נעשתה טעות בטופס היא על ידי טקסט שמופיע בטופס עצמו, יש למשוך את תשומת הלב של המשתמש היישר אל תיבת הטקסט, אין להתשמש בהודעות שגיאה מהבהבות (לא מדובר פה בלאס ואגס).
כיצד להציג הודעת שגיאה?
ההודעה שתופיע צריכה להיות מנוסחת היטב ובעלת משפט קצר וקולע של השגיאה, לגולש אין זמן ואין גם כוח לקרוא רשימות על רשימות הוא רוצה לדעת כמה שיותר מהר וביעילות במה הוא טעה, יש לפנות אל המשתמש בצורה ישירה ולהסביר לא שהוא "שכח" ולא ל"האשים" אותו. במידה ויש צורך להרחיב על הטעות שעשה המשתמש יש להפנות אותו לדף חדש ולא באותו דף, השיטה היותר ביותר היא:
"בבקשה מלא את כתובת אתר הבית שלך ( - )" שכמובן סימן השאלה במשפט זה מוביל לדף שבו מסובר למשתמש מדוע הוא צריך להזין את כתובת אתר הבית ומהי החשיבות של שדה זה.
יש לשמור את הנתונים שהמשתמש כבר הזין ולהימנע ממילוי מחדש של הטופס...
מהם דפי שגיאה?
דפי שגיאה הם העמודים כאשר הגולש רושם כתובת של אתר ולא מוצג לך אתר, כלומר זהו דף שאינו קיים בשרת.
כיצד לעצב את דף השגיאה המושלם?
דף השגיאה המושלם הוא דף שיגרום לגולש להבין שהוא לא עשה טעות ובעצם בכל זאת ממשיך לגלוש באתר, רצוי לכול בעמוד את המרכיבים החשובים של האתר כמו: לוגו, תפריט, מנוע חיפוש, חדשות האתר. רצוי להודיע לגולש כי הגיע לאתר שלא קיים אבל לא על ידי "הדף אינו קיים - שגיאה 404" אלא יש לנסח משפט שניים שהגולש יבין שהדף לא נמצא אבל תמיד יוכל להמשיך לגלוש באתר.
כדי גם להשאיר בתחתית העמוד אפשרות לדיווח למנהל האתר על הדף הלא קיים כדי שבעתיד בעיה זאת לא תקרה, רק בעזרת הגולשים אפשר לייעל את האתר!
לסיכום:
רצוי לא לגרום לגולשים שלכם להבין כי הם שגו אלא להסביר להם את העניין בדרך יותר "קלה", לא כדאי להפסיד גולשים בגלל טעויות אלא להרויח גולשים שהבינו שהייתה בעיה!
הם ההודעות הלא נעימות (ברוב המקרים) כאשר אנו ממלאים טפסים בכל מני אתרים, כשיש טעות או פרטים לא נכונים אז מופיע הודעת שגיאה.
ישנם מספר סוגים של הודעות שגיאה:
1. הודעה כחלון מערכת של הדפדפן
2. הודעה בפופ אפ (חלון נפתח)
3. טקסט שמופיע על הטופס עצמו ומודיע על טעות
מהי הדרך הטובה ביותר לשימוש?
הדרך הטובה ביותר היא לגרום שהמשתמש יהיה מודע להודעת שגיאה אבל לא להתעצבן ממנה, רצוי שלא להקפיץ למשתמש הודעות שגיאה בחלון מערכת מפני שבמידה והרמקולים מופעלים הדבר יכול לעצבן מאד את המשתמש, מומלץ גם לא להשתמש בחלון פופ-אפ מפני שכיום לרבים ממשתמשי האינטרנט מותקנת תוכנת חסימת פופ-אפ. לכן השיטה הכי טובה לשימוש כאשר רוצים להודיע למשתמש כי נעשתה טעות בטופס היא על ידי טקסט שמופיע בטופס עצמו, יש למשוך את תשומת הלב של המשתמש היישר אל תיבת הטקסט, אין להתשמש בהודעות שגיאה מהבהבות (לא מדובר פה בלאס ואגס).
כיצד להציג הודעת שגיאה?
ההודעה שתופיע צריכה להיות מנוסחת היטב ובעלת משפט קצר וקולע של השגיאה, לגולש אין זמן ואין גם כוח לקרוא רשימות על רשימות הוא רוצה לדעת כמה שיותר מהר וביעילות במה הוא טעה, יש לפנות אל המשתמש בצורה ישירה ולהסביר לא שהוא "שכח" ולא ל"האשים" אותו. במידה ויש צורך להרחיב על הטעות שעשה המשתמש יש להפנות אותו לדף חדש ולא באותו דף, השיטה היותר ביותר היא:
"בבקשה מלא את כתובת אתר הבית שלך ( - )" שכמובן סימן השאלה במשפט זה מוביל לדף שבו מסובר למשתמש מדוע הוא צריך להזין את כתובת אתר הבית ומהי החשיבות של שדה זה.
יש לשמור את הנתונים שהמשתמש כבר הזין ולהימנע ממילוי מחדש של הטופס...
מהם דפי שגיאה?
דפי שגיאה הם העמודים כאשר הגולש רושם כתובת של אתר ולא מוצג לך אתר, כלומר זהו דף שאינו קיים בשרת.
כיצד לעצב את דף השגיאה המושלם?
דף השגיאה המושלם הוא דף שיגרום לגולש להבין שהוא לא עשה טעות ובעצם בכל זאת ממשיך לגלוש באתר, רצוי לכול בעמוד את המרכיבים החשובים של האתר כמו: לוגו, תפריט, מנוע חיפוש, חדשות האתר. רצוי להודיע לגולש כי הגיע לאתר שלא קיים אבל לא על ידי "הדף אינו קיים - שגיאה 404" אלא יש לנסח משפט שניים שהגולש יבין שהדף לא נמצא אבל תמיד יוכל להמשיך לגלוש באתר.
כדי גם להשאיר בתחתית העמוד אפשרות לדיווח למנהל האתר על הדף הלא קיים כדי שבעתיד בעיה זאת לא תקרה, רק בעזרת הגולשים אפשר לייעל את האתר!
לסיכום:
רצוי לא לגרום לגולשים שלכם להבין כי הם שגו אלא להסביר להם את העניין בדרך יותר "קלה", לא כדאי להפסיד גולשים בגלל טעויות אלא להרויח גולשים שהבינו שהייתה בעיה!