בחודשים האחרונים אנו עדים למשבר כלכלי עולמי בהיקף שאיננו רגילים להתמודד עמו. הבורסות והבנקים הנופלים גוררים איתם אווירת הפסד והיערכות למצב של האטה ומכאן, כדור השלג הכלכלי-פסיכולוגי תופס תאוצה.
בזמנים כאלו, כל מנהל שיווק בחברה גדולה נדרש לקבל החלטות קשות - כיצד לחלק את תקציב השיווק שיתכן ואף קוצץ? כיצד לשמר את הלקוחות ולא לאבד את המשקיעים?
דווקא בתקופות קשות, יחסי הציבור הם מצרך שלא ניתן לוותר עליו - ויתור על יח"צ משמע ויתור על השליטה בתדמית הציבורית של העסק.
השקעה כספית ביחסי ציבור תופסת חלק קטן יחסית בתקציב השיווק ולעומת זאת, נותנת את התמורה הגדולה ביותר ואף יכולה לסייע רבות בהתמודדות עם המשבר הכלכלי.
תכנון אסטרטגי נכון של יחסי הציבור והתאמתם לתקופה, יכול בהחלט לעשות את ההבדל ולסייע לכם. הנה רק חלק מהדרכים כיצד:
א. שליטה והכוונה - הפסקת הזרמת מידע באופן שוטף מהעסק למדיה משדרת מיד "משבר!". מאותו רגע ואילך אתם עלולים לאבד את השליטה על המסר המועבר דרך העיתונות ללקוחותיכם הקיימים ואלו הפוטנציאליים. גם יכולת תגובה על המידע המתפרסם עליכם נפגעת ואין להקל ראש בכך. שמירת הקשר עם המדיה תסייע לכם בשימור התדמית והקו אותו הובלתם עד כה.
ב. הקניית תחושת ביטחון למשקיעים - חברות רבות נסחרות בבורסה ותלויות במשקיעים שלהן. גם אם החדשות שיש לכם לספר הן לא תמיד טובות, עדיף להוציא את המידע באופן מסודר ומוסדר ובכך לחזק את אמון המשקיעים אשר יבינו כי יש מי ששולט במצב ודואג ליידע אותם בכל התפתחות, לחיוב או לשלילה.
ג. זיהוי וניצול הזדמנויות - תקופת משבר יכולה גם להיות תקופה של הזדמנויות עסקיות ותקשורתיות, לדוגמא: הפכו עצמכם למובילי דעה בתחומכם בכל הקשור למשבר - כתבו טורי פרשנות לכלי התקשורת השונים על המשבר ומשמעויותיו מהזווית ומהסקטור שלכם.
בנוסף, דווקא בתקופות כאלו, העיתונות תשמח למעט חדשות טובות. הודעות זכייה בעסקאות או השקת מוצר חדש, גם אם כאלו שבעבר לא היו מושכות את התקשורת, יגררו יותר תשומת לב תקשורתית ויתנו את ההרגשה שלמרות הכל, החברה שלכם ממשיכה להתפתח ולצמוח.
ד. יח"צ פנימיים - אווירת המשבר היא לא רק מנת חלקה של ההנהלה אלא גם, ואולי בעיקר, של העובדים שלכם שחוששים לעתידם. ידיעה חיובית על החברה בתקשורת תגביר את ביטחון העובדים ותשפר את האווירה בארגון.
אם כן כפי שניתן לראות, בזמן משבר יחסי ציבור הופכים קריטיים עבור העסק שלכם ויסייעו לכם לעבור אותו בשלום. אולי הם אף טומנים בחובם הזדמנות למנף את המשבר לטובתכם ובכך ללוות אתכם בבטחה עד יעבור הזעם.
בזמנים כאלו, כל מנהל שיווק בחברה גדולה נדרש לקבל החלטות קשות - כיצד לחלק את תקציב השיווק שיתכן ואף קוצץ? כיצד לשמר את הלקוחות ולא לאבד את המשקיעים?
דווקא בתקופות קשות, יחסי הציבור הם מצרך שלא ניתן לוותר עליו - ויתור על יח"צ משמע ויתור על השליטה בתדמית הציבורית של העסק.
השקעה כספית ביחסי ציבור תופסת חלק קטן יחסית בתקציב השיווק ולעומת זאת, נותנת את התמורה הגדולה ביותר ואף יכולה לסייע רבות בהתמודדות עם המשבר הכלכלי.
תכנון אסטרטגי נכון של יחסי הציבור והתאמתם לתקופה, יכול בהחלט לעשות את ההבדל ולסייע לכם. הנה רק חלק מהדרכים כיצד:
א. שליטה והכוונה - הפסקת הזרמת מידע באופן שוטף מהעסק למדיה משדרת מיד "משבר!". מאותו רגע ואילך אתם עלולים לאבד את השליטה על המסר המועבר דרך העיתונות ללקוחותיכם הקיימים ואלו הפוטנציאליים. גם יכולת תגובה על המידע המתפרסם עליכם נפגעת ואין להקל ראש בכך. שמירת הקשר עם המדיה תסייע לכם בשימור התדמית והקו אותו הובלתם עד כה.
ב. הקניית תחושת ביטחון למשקיעים - חברות רבות נסחרות בבורסה ותלויות במשקיעים שלהן. גם אם החדשות שיש לכם לספר הן לא תמיד טובות, עדיף להוציא את המידע באופן מסודר ומוסדר ובכך לחזק את אמון המשקיעים אשר יבינו כי יש מי ששולט במצב ודואג ליידע אותם בכל התפתחות, לחיוב או לשלילה.
ג. זיהוי וניצול הזדמנויות - תקופת משבר יכולה גם להיות תקופה של הזדמנויות עסקיות ותקשורתיות, לדוגמא: הפכו עצמכם למובילי דעה בתחומכם בכל הקשור למשבר - כתבו טורי פרשנות לכלי התקשורת השונים על המשבר ומשמעויותיו מהזווית ומהסקטור שלכם.
בנוסף, דווקא בתקופות כאלו, העיתונות תשמח למעט חדשות טובות. הודעות זכייה בעסקאות או השקת מוצר חדש, גם אם כאלו שבעבר לא היו מושכות את התקשורת, יגררו יותר תשומת לב תקשורתית ויתנו את ההרגשה שלמרות הכל, החברה שלכם ממשיכה להתפתח ולצמוח.
ד. יח"צ פנימיים - אווירת המשבר היא לא רק מנת חלקה של ההנהלה אלא גם, ואולי בעיקר, של העובדים שלכם שחוששים לעתידם. ידיעה חיובית על החברה בתקשורת תגביר את ביטחון העובדים ותשפר את האווירה בארגון.
אם כן כפי שניתן לראות, בזמן משבר יחסי ציבור הופכים קריטיים עבור העסק שלכם ויסייעו לכם לעבור אותו בשלום. אולי הם אף טומנים בחובם הזדמנות למנף את המשבר לטובתכם ובכך ללוות אתכם בבטחה עד יעבור הזעם.