בעל עסק קטן, עצמאי העובד מהבית, מנחה סדנאות, מרצה, אמן, מטפל אלטרנטיבי, מפיץ MLM,
החלטת להיות עצמאי, לעבוד מהבית, להיות אדון לעצמך, לקבוע לעצמך את סדר היום , לעשות את מה שאתה אוהב, את מה שאתה מצטיין בו, להרוויח יותר, לעבוד בשביל עצמך ולא להיות "משועבד" לארגון כלשהו.
אתה מתחיל את דרכך בהתלהבות, יוצר שרות או מוצר מעולה, מקבל משובים נהדרים מהלקוחות הראשונים ומרגיש שעבורך השמיים הם הגבול והנה... אוטוטו... תתחיל לראות "פירות" ופרנסה מכובדת.
אבל... עוברים כמה חודשים, הטלפון לא ממש מתפוצץ משיחות (חוץ מפקיד הבנק שמתקשר לברר מה קורה עם המסגרת ???) ואתה מבולבל...
כן, כן, כמוך רבים מבעלי עסקי ה - SOHO חשים את הדיסוננס בין החדווה היצירתית מהרעיון העסקי שלהם לבין המציאות העגומה בה הוא מתנהל. הסיבה לכך נעוצה במידה רבה במיומנויות ניהול השיווק והמכירות שלך כבעל ה - SOHO .
ניהול עסק SOHO אינו דומה כלל לניהול עסק או ארגון גדול. מנהלים בכירים שהצליחו מאוד בתור שכירים והחליטו (או שנאלצו) לצאת לחיי עצמאות מגלים שמציאות ניהול העסק הקטן שונה מאוד ממה שהכירו עד כה.
כבעל SOHO אתה המנכ"ל של עסק שלך, אתה גם עובד היצור, המזכירה, עובד הניקיון, איש השיווק ואיש המכירות.
הכישרון שלך בתחום המקצועי ואיכות המוצרים שלך אינם מוטלים בספק, אך מהי רמת המיומנות שלך בתחומי התקשורת העסקית שלך? כיצד אתה משווק את העסק שלך?
כיצד פועלים ללא תקציב שיווק ופרסום , מחלקת שיווק ומכירות? איך משיגים חשיפה? כיצד מגיעים ללקוחות חדשים ומגדילים מכירות? מהם הכלים העומדים לרשותך?
כבעל SOHO עומד לרשותך המחשב המשוכלל ביותר בעולם והוא הראש שלך.
והכלים השיווקיים שלך הם הפה, האף והאוזניים שלך.
המפתח להצלחתך הוא היכולת לנהל את עצמך ואת התקשורת העסקית של העסק שלך בעצמך.
להלן מספר כללים לניהול התקשורת העסקית שלך:
1. הכן לעצמך כרטיס ביקור מעורר סקרנות והשתמש בו כמפתח לתקשורת העסקית שלך. חלק והצג אותו בכל הזדמנות שנקראת לך - בפגישות יזומות ובמפגשים מזדמנים. זכור ! כל פגישה היא הזדמנות לשיווק וחשיפה שלך.
2. נהל נכון את הזמן בעסק שלך. ניהול זמן נכון מחייב הקצעת מסגרת שעות קבועות לשיווק.
דע לנהל שעה עד שלוש שעות שיווק ביום והעסק שלך יתחיל לקבל אנרגיות שלא הכרת קודם.
היומן שלך צריך להיות מנוהל לפי תכנית יומית, שבועית וחודשית. אתה צריך לדעת בכל יום מהן משימותיך ותמיד להכין את עצמך ערב קודם למשימות היום הבא.
3. נהל נכון את השיווק החם - פתח קשרים עם מכרים, משפחה, לקוחות מרוצים, הסתייע בהם לפיתוח העסק שלך.
4. נהל נכון את השיווק הקר - בצע מידי יום שיחות ששיווק קר - ללקוחות פוטנציאלים, השתמש במקורות מידע זמינים כמו: דפי זהב מקומיים, פרסומים בעיתון, אתרי אינטרנט - קיים שיחות וקבע פגישות חשיפה והכרות. הסטטיסטיקה מצביעה כי על כל 10 שיחות המסתיימות ב"לא" שיחה אחת תסתיים ב"כן" - וה"כן" האחד הזה הוא בעל פוטנציאל לדרכים חדשות ואפשרויות בלתי מוגבלות.
5. התחל להתאמן ולהתמקצע בשיחות השיווק הקר ורק אחרי שרכשת ביטחון וניסיון פנה לביצוע שיחות השיווק החם.
6. הצג את העסק שלך בצורה נכונה - הגש את האינפורמציה הרלוונטית, שדר מקצועיות ואמינות.
7. הצג את המוצר שלך בצורה נכונה - לעולם אל "תמכור" את המוצר! עורר סקרנות והגש את המידע הרלוונטי והמעניין ללקוח.
8. למד את הלקוח שלך, את הצרכים והרצונות שלו, הצג בפניו תועלות וערך מוסף, הצע לו "פיתיון" שלא יוכל לסרב לו.
התייחס לפעולות השיווק שלך כחלון הראווה של העסק שלך. אם תדע לנהל נכון 3 שעות ביום, בכללי התקשורת העסקית תרגיש את האנרגיות של העסק שלך מתחילות לגדול, הטלפון יתחיל לצלצל ומכירות יתחילו לגדול.
החלק החשוב ביותר להצלחתך הוא היכולת שלך להתחייב כלפי עצמך. בצע חוזה עם עצמך.
הגדר לעצמך כמה אתה רוצה להרוויח בעסק שלך ומתוך כך קבע את מספר השעות שאתה צריך להשקיע בניהול השיווק והמכירות.
בדוק את עצמך בכל יום מחדש, וודא שעמדת בהתחייבות למספר השעות וביצעת את הפעולות הנכונות על מנת שתוכל לממש את שאיפותיך הכלכליות.
ניהול עסק SOHO תלוי ראשית ביכולת שלך לקיים את התקשורת העסקית שלך עם עצמך ואח"כ ברמת המיומנות שתפתח בניהול התקשורת העסקית של העסק שלך.
שיהיה בהצלחה.
פרטים נוספים על תכניות הדרכה, קורסים ושירותי יעוץ לניהול התקשורת העסקית של עסקי SOHO באתר "ורוד - השאיפה לאיכות חיים - www.varod4u.co.il
מאמר זה נכתב ע"י:
הגר שמידוב - מנכ"ל חברת ורוד - השאיפה לאיכות חיים המארגנת קורסים לניהול SOHO ברחבי הארץ.
דוד פרל - מומחה תקשורת עסקית וnetworking ,יועץ שיווק לעסקי SOHO , יוצר התכנית ומרצה בכיר בקורסי ניהול SOHO המתקיימים ברחבי הארץ.
החלטת להיות עצמאי, לעבוד מהבית, להיות אדון לעצמך, לקבוע לעצמך את סדר היום , לעשות את מה שאתה אוהב, את מה שאתה מצטיין בו, להרוויח יותר, לעבוד בשביל עצמך ולא להיות "משועבד" לארגון כלשהו.
אתה מתחיל את דרכך בהתלהבות, יוצר שרות או מוצר מעולה, מקבל משובים נהדרים מהלקוחות הראשונים ומרגיש שעבורך השמיים הם הגבול והנה... אוטוטו... תתחיל לראות "פירות" ופרנסה מכובדת.
אבל... עוברים כמה חודשים, הטלפון לא ממש מתפוצץ משיחות (חוץ מפקיד הבנק שמתקשר לברר מה קורה עם המסגרת ???) ואתה מבולבל...
כן, כן, כמוך רבים מבעלי עסקי ה - SOHO חשים את הדיסוננס בין החדווה היצירתית מהרעיון העסקי שלהם לבין המציאות העגומה בה הוא מתנהל. הסיבה לכך נעוצה במידה רבה במיומנויות ניהול השיווק והמכירות שלך כבעל ה - SOHO .
ניהול עסק SOHO אינו דומה כלל לניהול עסק או ארגון גדול. מנהלים בכירים שהצליחו מאוד בתור שכירים והחליטו (או שנאלצו) לצאת לחיי עצמאות מגלים שמציאות ניהול העסק הקטן שונה מאוד ממה שהכירו עד כה.
כבעל SOHO אתה המנכ"ל של עסק שלך, אתה גם עובד היצור, המזכירה, עובד הניקיון, איש השיווק ואיש המכירות.
הכישרון שלך בתחום המקצועי ואיכות המוצרים שלך אינם מוטלים בספק, אך מהי רמת המיומנות שלך בתחומי התקשורת העסקית שלך? כיצד אתה משווק את העסק שלך?
כיצד פועלים ללא תקציב שיווק ופרסום , מחלקת שיווק ומכירות? איך משיגים חשיפה? כיצד מגיעים ללקוחות חדשים ומגדילים מכירות? מהם הכלים העומדים לרשותך?
כבעל SOHO עומד לרשותך המחשב המשוכלל ביותר בעולם והוא הראש שלך.
והכלים השיווקיים שלך הם הפה, האף והאוזניים שלך.
המפתח להצלחתך הוא היכולת לנהל את עצמך ואת התקשורת העסקית של העסק שלך בעצמך.
להלן מספר כללים לניהול התקשורת העסקית שלך:
1. הכן לעצמך כרטיס ביקור מעורר סקרנות והשתמש בו כמפתח לתקשורת העסקית שלך. חלק והצג אותו בכל הזדמנות שנקראת לך - בפגישות יזומות ובמפגשים מזדמנים. זכור ! כל פגישה היא הזדמנות לשיווק וחשיפה שלך.
2. נהל נכון את הזמן בעסק שלך. ניהול זמן נכון מחייב הקצעת מסגרת שעות קבועות לשיווק.
דע לנהל שעה עד שלוש שעות שיווק ביום והעסק שלך יתחיל לקבל אנרגיות שלא הכרת קודם.
היומן שלך צריך להיות מנוהל לפי תכנית יומית, שבועית וחודשית. אתה צריך לדעת בכל יום מהן משימותיך ותמיד להכין את עצמך ערב קודם למשימות היום הבא.
3. נהל נכון את השיווק החם - פתח קשרים עם מכרים, משפחה, לקוחות מרוצים, הסתייע בהם לפיתוח העסק שלך.
4. נהל נכון את השיווק הקר - בצע מידי יום שיחות ששיווק קר - ללקוחות פוטנציאלים, השתמש במקורות מידע זמינים כמו: דפי זהב מקומיים, פרסומים בעיתון, אתרי אינטרנט - קיים שיחות וקבע פגישות חשיפה והכרות. הסטטיסטיקה מצביעה כי על כל 10 שיחות המסתיימות ב"לא" שיחה אחת תסתיים ב"כן" - וה"כן" האחד הזה הוא בעל פוטנציאל לדרכים חדשות ואפשרויות בלתי מוגבלות.
5. התחל להתאמן ולהתמקצע בשיחות השיווק הקר ורק אחרי שרכשת ביטחון וניסיון פנה לביצוע שיחות השיווק החם.
6. הצג את העסק שלך בצורה נכונה - הגש את האינפורמציה הרלוונטית, שדר מקצועיות ואמינות.
7. הצג את המוצר שלך בצורה נכונה - לעולם אל "תמכור" את המוצר! עורר סקרנות והגש את המידע הרלוונטי והמעניין ללקוח.
8. למד את הלקוח שלך, את הצרכים והרצונות שלו, הצג בפניו תועלות וערך מוסף, הצע לו "פיתיון" שלא יוכל לסרב לו.
התייחס לפעולות השיווק שלך כחלון הראווה של העסק שלך. אם תדע לנהל נכון 3 שעות ביום, בכללי התקשורת העסקית תרגיש את האנרגיות של העסק שלך מתחילות לגדול, הטלפון יתחיל לצלצל ומכירות יתחילו לגדול.
החלק החשוב ביותר להצלחתך הוא היכולת שלך להתחייב כלפי עצמך. בצע חוזה עם עצמך.
הגדר לעצמך כמה אתה רוצה להרוויח בעסק שלך ומתוך כך קבע את מספר השעות שאתה צריך להשקיע בניהול השיווק והמכירות.
בדוק את עצמך בכל יום מחדש, וודא שעמדת בהתחייבות למספר השעות וביצעת את הפעולות הנכונות על מנת שתוכל לממש את שאיפותיך הכלכליות.
ניהול עסק SOHO תלוי ראשית ביכולת שלך לקיים את התקשורת העסקית שלך עם עצמך ואח"כ ברמת המיומנות שתפתח בניהול התקשורת העסקית של העסק שלך.
שיהיה בהצלחה.
פרטים נוספים על תכניות הדרכה, קורסים ושירותי יעוץ לניהול התקשורת העסקית של עסקי SOHO באתר "ורוד - השאיפה לאיכות חיים - www.varod4u.co.il
מאמר זה נכתב ע"י:
הגר שמידוב - מנכ"ל חברת ורוד - השאיפה לאיכות חיים המארגנת קורסים לניהול SOHO ברחבי הארץ.
דוד פרל - מומחה תקשורת עסקית וnetworking ,יועץ שיווק לעסקי SOHO , יוצר התכנית ומרצה בכיר בקורסי ניהול SOHO המתקיימים ברחבי הארץ.