נראה כי המיתון מגיע גם למפתן עסקנו. האם נכון להשקיע כסף בניית אתר אינטרנט או אולי כדאי להמתין עד יעבור זעם? אולי כדאי לשמור את הכסף הנזיל לימים בטוחים יותר?
העסקים אשר זקוקים לאתר אינטרנט בימים טרופים אלו הם העסקים שמן הסתם עושים עדיין שימוש בדרכי השיווק והפרסום המסורתיות כגון פרסום בעיתונים יומיים, מקומונים, רדיו וכיו"ב.
זהו פרסום יקר אשר יעילותו פוחתת מיום ליום ואפקט היעילות שלו מסתמן בפיקים של מועדי הפרסום. שיטה זו מחייבת השקעת כספים רבים באופן שוטף ולאורך זמן על מנת להשיג אפקט שיווק קבוע ויציב.
לעומת זאת, אתר אינטרנט איכותי, עלותו נמוכה יחסית לפרסום המסורתי ויעילותו גבוהה יותר ומתמשכת. בנוסף, שלא כמו הפרסום במדיות המסורתיות, הפופולאריות של אתר האינטרנט, כוחו ויעילותו מתחזקים ככל שחולפים הימים אף בלא השקעה כספית נוספת, רק מעצם חלוף הזמן וצבירת הוותק ברשת.
על פי נתונים סטטיסטיים מעל 90% מהציבור משתמש במנועי חיפוש כדי למצוא מידע על מוצרים ושירותים וכדי לבצע רכישות מסוגים שונים. אתר אינטרנט איכותי מאפשר יצירת תנועה גדולה של קהל ממוקד ללא עלות ישירה.
תנועה כזו יוצרת נראות גבוהה עבור המוצר/שירות בערוץ בעל נפח תנועה גבוה באופן משמעותי לעומת המדיות המסורתיות, כך מתאפשרת יצירת יתרון על פני המתחרים.
גם עסקים וותיקים בני עשורי שנים שלא השכילו עדיין להקים לעצמם אתר אינטרנט מקצועי סובלים היום מנדידת לקוחות קבועים שליוו את העסק במשך שנים רבות, למתחרים. נדידה זו תחילתה בתחילת ימי האינטרנט אך עקב המיתון הנוכחי גדלה ומתעצמת כיום. זאת עקב קלות ונגישות חיפוש תחליפים זולים במנועי החיפוש.
הדרך היחידה היא להצטרף לזרם ע"י הקמת אתר מקצועי ואיכותי המסוגל לא רק "להצטרף לזרם", אלא גם להובילו. זו הדרך לשימור הלקוחות הקיימים ולצירוף חדשים מתוך הנודדים מעסק מתחרה, זו הדרך לאזן את המשוואה ואף להטות את הכף לטובת העסק.
לסיכום, דווקא היום חשוב והכרחי יותר מתמיד לבנות אתר אינטרנט אכותי שיתן "פייט" רציני למתחרים, ישאיר אותנו במשחק ויביא אותנו לקו הסיום ראשונים.
בניית אתרים