מדוע נוצר הצורך לשנות עיצוב לוגו ?
כמעט לכל העסקים יש לוגו. יש כאלו שהלוגו שלהם הוא חובבני ויש כאלו שהלוגו שלהם נעשה על ידי מעצב לוגו מקצועי, יש כאלו עם לוגו מהודר ומעוצב ויש כאלו עם לוגו המתבסס על שימוש בגופן פשוט בלבד. ישנו שלב שבו בעלי עסקים מרגישים שהם צריכים לרענן עיצוב לוגו ואולי אף את התדמית הכוללת של העסק. לרוב, הצורך הזה, נוצר לאחר תקופה של מספר שנים מהקמתו של העסק.הלוגו מבדיל את העסק ממתחריו ולוגו יעיל אף עשוי להבליט אותו ביחס אליהם.
תפקידו של עיצוב לוגו הוא להעביר מסר בקשר למהות העסק ואופיו. פעמים רבות בשלבי הקמת עסק (במיוחד בעסקים קטנים), לא מוקדשת די תשומת לב להגדרת המטרות שהלוגו אמור לענות עליהם וברבות השנים בעלי העסק מתחילים להיות מודעים לנקודה זו. לחילופין, יכולים להיות מצבים בהם המסר שבעל העסק מעוניין לשדר ישתנה במרוצת הזמן ויהיה צורך לרעננו.
החסרונות שבשינוי עיצוב לוגו
החיסרון המרכזי הוא שאם העסק כבר הגיע למצב שבו הלוגו שלו כבר מזוהה עימו הוא עלול לאבד את הקשר הזה. במקרים כאלו ניתן לבצע רק עדכון של הלוגו באמצעות שינוי גופן או הפשטה וטיפול באלמנטים מסויימים בתוכו כאשר המטרה היא לא להתרחק מהעיצוב המקורי אלה רק להפוך את הלוגו ליותר עכשווי ומתאים לרוח התקופה. חסרון נוסף הוא שלאחר שינוי לוגו יש צורך בעדכונו בכל המקומות בהם הוא הופיע קודם כגון כרטיסי ביקור, עלונים קטלוגים ושילוטים.
היתרונות בשינוי עיצוב לוגו
היתרון המרכזי הוא כמובן עדכון וחידוד המסר שבעל העסק מעוניין להעביר ללקוחותיו למסר מעודכן העולה בקנה אחד עם מטרותיו של העסק. חברות מובילות רבות נוהגות לבצע שינוי לוגו יזום, אחת למספר שנים. שינוי לוגו יכול להזרים "רוח חדשה במפרשים" ותחושת רעננות בקרב בעלי העסק והעובדים. כחלק מתהליך שינוי לוגו ומיתוג מחדש ניתן לשלב גם הגדרה מחודשת של החזון, היעדים והמטרות של העסק בכל הרבדים: אל מול הלקוחות, נותני השירותים והעובדים, ולחברם לתהליך השינוי שעובר העסק. ניתן אף לשלב את עובדי החברה ושותפיה ולרתום לנושא גם את מעצב הלוגו כבר מראשיתו של תהליך שינוי הלוגו ולהפכם לשותפים פעילים שיעזרו בבחירת הלוגו ואופיו. במידה ותהליך של שינוי עיצוב לוגו מבוצע כראוי, אין ספק שהוא יכול להוות קרש קפיצה ונקודת מפנה לעסק.