אחד הגורמים המשפיעים על ההצלחה במכירות מוצרים באי ביי הוא תמחור נכון של המוצר. יש הרבה מאד מוכרים ומוצרים כמו שלנו ואם אנו רוצים למכור את המוצר עלינו להקפיד על מס' כללים חשובים שיסייעו לנו מאד במכירה מוצלחת.
להלן כמה דגשים וכללים לתמחור נכון של המוצר שיבטיחו ביצועים טובים יותר למוכר. עליכם לזכור את העובדה הברורה והחד משמעית - הקונים , בדיוק כמונו, רוצים למצוא "מציאות" באי ביי ולא יקנו מוצר בעלויות שאינן סבירות. לכן הכלל החשוב והבסיסי ביותר הוא - כנסו לנעליו של הקונה הפוטנציאלי וראו את המכירה בעיניו, האם אתם במקומו הייתם רוכשים את המוצר שלכם ולמה.
1. לאחר שבחרתם את המוצר אותו אתם מעוניינים למכור עקבו אחריו במשך כשבוע. בדקו באיזה מחיר הוא מוצע באי ביי וכמה מוכנים הלקוחות לשלם או מה גובה ההצעות הניתנות למוצר. אתם יכולים לעקוב ולראות כמה "בידים" או הצעות ניתנו למוצר ועד כמה המוצר והמחיר אטרקטיביים. בדקו מהי רמת הביקוש למוצר ומהו המחיר אותו מוכנים המציעים לתת.
2. חקרו היטב מהו מחיר השוק של המוצר לפני שאתם מעלים אותו. לא יהיה זה חכם להעלות אותו במחיר הגבוה ממחיר השוק שנקבע באתרים או אצל ספקים אחרים. יש לזכור שבדרך כלל הקונים בודקים היטב מחירים בכל האתרים המוכרים את המוצר ויש להם יותר ממושג לגבי העלויות. קביעת מחיר גבוה יותר מהמחיר לצרכן שנקבע באתרים אחרים או אצל הספק תפגע באמינותכם ותעמיד אתכם במצב לא נוח מול הקונים.
3. אם אינכם בטוחים , תקבעו מחיר מינימום שבו תהיו מוכנים למכור את המוצר (Reserve price) וכך לא תפסידו במכירה , אם כי לא רצוי להשתמש באופציה זו לעיתים תכופות כי היא מרתיעה קונים. השתמשו בה לגבי מוצרים שבדקתם את עלותם היטב אך אינכם בטוחים לגבי ביצועיהם באי ביי.
4. בדקו בכמה נמכר המוצר במכירות שהסתיימו. המחירים שנסגרו במכירות שהסתיימו נותנים אינדיקציה מצויינת לגבי תמחור המוצר והאפשרות למכור אותו.
5. דאגו לשילוב נכון בין מחיר המוצר לעלות המשלוח. עלות המשלוח הינה מרכיב מכביד בסך העסקה , אך עלות משלוח גבוהה מרתיעה קונים פוטנציאלים.יש למצוא את האיזון הנכון בין מחיר המוצר לעלות המשלוח. לעיתים כדאי להוסיף את עלות המשלוח על מחיר המוצר ולהציע משלוח בחינם, וזה עובד.
6. הוסיפו מרכיבים נוספים למוצר באותה עלות ע"מ למשוך קונה פוטנציאלי - מתנה כלשהיא, ספר אלקטרוני, או כל דבר אחר שתחליטו. הקונים מאד אוהבים מתנות ויעדיפו מוצר עם "תוספות" גם אם מחירו יהיה קצת יותר גבוה מהאחרים.
הצגתי כאן מס' כללים חשובים לתמחור המוצר. לא הזכרתי כאן את הנושאים הנוספים המשפיעים מאד על המכירה כמו פידבקים, ניסוח, תמונות המוצר , תיאורו, תנאי משלוח, שירות החזרות ועוד. נדבר על אלו באחד המאמרים הבאים.
להלן כמה דגשים וכללים לתמחור נכון של המוצר שיבטיחו ביצועים טובים יותר למוכר. עליכם לזכור את העובדה הברורה והחד משמעית - הקונים , בדיוק כמונו, רוצים למצוא "מציאות" באי ביי ולא יקנו מוצר בעלויות שאינן סבירות. לכן הכלל החשוב והבסיסי ביותר הוא - כנסו לנעליו של הקונה הפוטנציאלי וראו את המכירה בעיניו, האם אתם במקומו הייתם רוכשים את המוצר שלכם ולמה.
1. לאחר שבחרתם את המוצר אותו אתם מעוניינים למכור עקבו אחריו במשך כשבוע. בדקו באיזה מחיר הוא מוצע באי ביי וכמה מוכנים הלקוחות לשלם או מה גובה ההצעות הניתנות למוצר. אתם יכולים לעקוב ולראות כמה "בידים" או הצעות ניתנו למוצר ועד כמה המוצר והמחיר אטרקטיביים. בדקו מהי רמת הביקוש למוצר ומהו המחיר אותו מוכנים המציעים לתת.
2. חקרו היטב מהו מחיר השוק של המוצר לפני שאתם מעלים אותו. לא יהיה זה חכם להעלות אותו במחיר הגבוה ממחיר השוק שנקבע באתרים או אצל ספקים אחרים. יש לזכור שבדרך כלל הקונים בודקים היטב מחירים בכל האתרים המוכרים את המוצר ויש להם יותר ממושג לגבי העלויות. קביעת מחיר גבוה יותר מהמחיר לצרכן שנקבע באתרים אחרים או אצל הספק תפגע באמינותכם ותעמיד אתכם במצב לא נוח מול הקונים.
3. אם אינכם בטוחים , תקבעו מחיר מינימום שבו תהיו מוכנים למכור את המוצר (Reserve price) וכך לא תפסידו במכירה , אם כי לא רצוי להשתמש באופציה זו לעיתים תכופות כי היא מרתיעה קונים. השתמשו בה לגבי מוצרים שבדקתם את עלותם היטב אך אינכם בטוחים לגבי ביצועיהם באי ביי.
4. בדקו בכמה נמכר המוצר במכירות שהסתיימו. המחירים שנסגרו במכירות שהסתיימו נותנים אינדיקציה מצויינת לגבי תמחור המוצר והאפשרות למכור אותו.
5. דאגו לשילוב נכון בין מחיר המוצר לעלות המשלוח. עלות המשלוח הינה מרכיב מכביד בסך העסקה , אך עלות משלוח גבוהה מרתיעה קונים פוטנציאלים.יש למצוא את האיזון הנכון בין מחיר המוצר לעלות המשלוח. לעיתים כדאי להוסיף את עלות המשלוח על מחיר המוצר ולהציע משלוח בחינם, וזה עובד.
6. הוסיפו מרכיבים נוספים למוצר באותה עלות ע"מ למשוך קונה פוטנציאלי - מתנה כלשהיא, ספר אלקטרוני, או כל דבר אחר שתחליטו. הקונים מאד אוהבים מתנות ויעדיפו מוצר עם "תוספות" גם אם מחירו יהיה קצת יותר גבוה מהאחרים.
הצגתי כאן מס' כללים חשובים לתמחור המוצר. לא הזכרתי כאן את הנושאים הנוספים המשפיעים מאד על המכירה כמו פידבקים, ניסוח, תמונות המוצר , תיאורו, תנאי משלוח, שירות החזרות ועוד. נדבר על אלו באחד המאמרים הבאים.
בעל תואר שני במנהל עסקים , ניסיון בניהול עסקים בארץ ובחו"ל, מדריך ומאמן אישי בנושא מסחר אלקטרוני ברשת ומכירות באמצעות חנויות אונליין
ויקטור כנפי
ויקטור כנפי