שוק ההון , כמו כל השווקים בעולם , פועל לפי חוקיות של היצע וביקוש , כאשר ההיצע עולה על הביקוש המחיר יורד וכאשר הביקוש עולה על ההיצע המחיר עולה.
נגדיר מחיר , מהו מחיר?
מחיר הוא הסכמה בין המוכרים לקונים , ההסכמה יכולה להיות רגעית והיא יכולה להמשך לנצח.
כלומר , כאשר המוכרים מקבלים את הצעות הקניה (bid) או הקונים מקבלים את הצעות המכירה (ask) נוצרת הסכמה , הסכמה זאת היא מחיר השוק ברגע זה.
מה שחשוב לנו הסוחרים זה לנסות להבין מי חזק יותר או לחילופין מי מוכן להתפשר פחות , המוכרים או הקונים.
השוק פועל לפי עיקרון של מכירה פומבית דואלית כלומר , המחיר מטפס עד שהקונה האחרון קנה ואז יורד את שהמוכר האחרון מכר וחוזר חלילה.
אם נבין איזה צד שולט במכירה הפומבית , הקונים או המוכרים , נצטרף לכיוון השלט ונשלשל רווח לכיסינו.
אז איך בכלל אפשר לדעת מי שולט במכירה הפומבית?
בשנות ה-50 פיתחו פיטר סטדלמייר ונציבות המסחר בשיקאגו כלי יוצא דופן שמאפשר לערוך מאין סקר דעת קהל בקרב המוכרים והקונים ולשאול אותם איפה הכי נח להם לבצע עסקאות.
הכלי נקרא מרקט פרופייל.
מרקט פרופייל זהו כלי סטטיסטי לארגון הנתונים אשר בסופו של דבר יוצר התפלגות סטטיסטית של מחיר והיקף מסחר (ווליום) והיכן שנרשם המחיר עם ההיקף הגבוה ביותר אנו יודעים ששם הכי נח לסוחרים לבצע את העסקאות וזהו השווי ההוגן של השוק ברגע זה.
מרקט פרופייל מאפשר להבין את המתרחש בשוק ברגע זה על סמך הנתונים העדכניים ביותר והרלבנטיים ביותר לביצוע העסקה הנוכחית ועל ידי כך ניתן לבנות תרחישים הסתברותיים מושכלים של מה אם , כלומר קיימת אפשרות הסקה לוגית על המתרחש באמצעות מידע ולא נבואה.
בברכת מסחר פורה ונבון
דורון בסון
נגדיר מחיר , מהו מחיר?
מחיר הוא הסכמה בין המוכרים לקונים , ההסכמה יכולה להיות רגעית והיא יכולה להמשך לנצח.
כלומר , כאשר המוכרים מקבלים את הצעות הקניה (bid) או הקונים מקבלים את הצעות המכירה (ask) נוצרת הסכמה , הסכמה זאת היא מחיר השוק ברגע זה.
מה שחשוב לנו הסוחרים זה לנסות להבין מי חזק יותר או לחילופין מי מוכן להתפשר פחות , המוכרים או הקונים.
השוק פועל לפי עיקרון של מכירה פומבית דואלית כלומר , המחיר מטפס עד שהקונה האחרון קנה ואז יורד את שהמוכר האחרון מכר וחוזר חלילה.
אם נבין איזה צד שולט במכירה הפומבית , הקונים או המוכרים , נצטרף לכיוון השלט ונשלשל רווח לכיסינו.
אז איך בכלל אפשר לדעת מי שולט במכירה הפומבית?
בשנות ה-50 פיתחו פיטר סטדלמייר ונציבות המסחר בשיקאגו כלי יוצא דופן שמאפשר לערוך מאין סקר דעת קהל בקרב המוכרים והקונים ולשאול אותם איפה הכי נח להם לבצע עסקאות.
הכלי נקרא מרקט פרופייל.
מרקט פרופייל זהו כלי סטטיסטי לארגון הנתונים אשר בסופו של דבר יוצר התפלגות סטטיסטית של מחיר והיקף מסחר (ווליום) והיכן שנרשם המחיר עם ההיקף הגבוה ביותר אנו יודעים ששם הכי נח לסוחרים לבצע את העסקאות וזהו השווי ההוגן של השוק ברגע זה.
מרקט פרופייל מאפשר להבין את המתרחש בשוק ברגע זה על סמך הנתונים העדכניים ביותר והרלבנטיים ביותר לביצוע העסקה הנוכחית ועל ידי כך ניתן לבנות תרחישים הסתברותיים מושכלים של מה אם , כלומר קיימת אפשרות הסקה לוגית על המתרחש באמצעות מידע ולא נבואה.
בברכת מסחר פורה ונבון
דורון בסון