ביל גייטס (זוכרים? הג'ינג'י ההוא ממיקרוסופט) טבע את המשפט: "התוכן הוא המלך". גייטס רק ניסח לפני מספר שנים את מה שיודע היום כל ילד ובמיוחד ילד המשתמש במנועי חיפוש - תוכן הוא אמת המידה העיקרית להופעה בתוצאות החיפוש ומשום כך התחום הדורש את מירב ההתייחסות כאשר מבקשים לעשות קידום אתרים. תוכן הוא גם אחת המטרות העיקריות בגללן אנו משתמשים באינטרנט (בנוסף לבידור או לצורך לתקשר עם בני אדם נוספים בקלות ובמהירות, למשל).
מנועי החיפוש השונים מודעים לצרכיהם של הגולשים העושים שימוש במדיה. הפופולאריות שלהם נובעת, במידה רבה, מן ההכרה בצרכיהם של הגולשים ומן המאמצים הגדולים שהם עושים לענות על צרכים אלה. בשל המשוואה הזו, הפכו מנועי החיפוש את התוכן המופיע באתרים לאחת מאמות המידה העיקריות על פיהן הם מדרגים את האתרים השונים במדרג תוצאות החיפוש ואתר חפץ חיים, כאמור, נדרש להקדיש את מירב משאביו לתוכן בכדי לבצע קידום אתרים יעיל.
תוכן הוא מילה כללית, המתייחסת למרכיבים שונים. קיימים סוגים שונים של תוכן ולא כולם זוכים להתייחסות שווה ממנועי החיפוש ומשום כך משקלם עבור קידום אתרים אינו אחיד. תוכן יכול להיות תוכן טקסטואלי, תוכן גרפי (גם אייקון למשל הוא תוכן), תוכן צלילי ועוד. הטכנולוגיה של מנועי החיפוש עדיין אינה בשלב שהיא מסוגלת לעמוד על מלוא המאפיינים של כל סוגי התכנים הללו. זו למשל הסיבה שהומלץ עד לאחרונה שלא לבנות אתרים העושים שימוש נרחב בטכנולוגיית פלאש של אדובי, שכן גוגל אינו מסוגל לקרוא אותה. בזמן האחרון ניכר שינוי בתחום ויכולותיהם של מנועי החיפוש השתפרו גם בתחומים אלה. סטארט-אפים רבים מנסים לפתח יישומים וטכנולוגיות שונות, שירחיבו את יכולותיהם של מנועי החיפוש לתחומי תוכן נוספים. אך עוד חזון למועד.
נכון לימינו אנו, סוג התוכן העיקרי הזוכה להתייחסות ולמקום ראשון במדרג החשיבות של מנועי החיפוש הוא תוכן טקסטואלי. משום כך זהו התוכן החשוב ביותר לצורך קידום אתרים. הטקסט פנים רבות לו ותחומי ידע רבים מפרנסים מלומדים אינספור בניסיון לפענח את צפונותיו של הטקסט, של השפה הבונה אותו ושל הקשר בינם לבין העולם שהם מתארים. כאן כמובן לא נתייחס לכך. די לנו אם נצביע על מספר אמות מידה המשמשות את מנועי החיפוש לצורך קטלוג הטקסטים השונים בהם הם נתקלים במסגרת האתרים שבוחן ה CRAWLER או הרובוט הסורק את מרחבי האינטרנט.
כפי שציינו קודם, מנועי החיפוש מנסים להבין את האופן בו מתייחס הגולש לתוכן של האתר ולדרג את התוכן בכל אתר אליו הם מגיעים על פי אמות המידה הללו. משום כך יש חשיבות גדולה לתוכן המופיע באתר, ותוכן העשוי לשמש טוב יותר את הגולשים יזכה ממנועי החיפוש לציון העולה לאין שיעור על תוכן שאינו משרת כהלכה את הגולשים.
מנועי החיפוש השונים מודעים לצרכיהם של הגולשים העושים שימוש במדיה. הפופולאריות שלהם נובעת, במידה רבה, מן ההכרה בצרכיהם של הגולשים ומן המאמצים הגדולים שהם עושים לענות על צרכים אלה. בשל המשוואה הזו, הפכו מנועי החיפוש את התוכן המופיע באתרים לאחת מאמות המידה העיקריות על פיהן הם מדרגים את האתרים השונים במדרג תוצאות החיפוש ואתר חפץ חיים, כאמור, נדרש להקדיש את מירב משאביו לתוכן בכדי לבצע קידום אתרים יעיל.
תוכן הוא מילה כללית, המתייחסת למרכיבים שונים. קיימים סוגים שונים של תוכן ולא כולם זוכים להתייחסות שווה ממנועי החיפוש ומשום כך משקלם עבור קידום אתרים אינו אחיד. תוכן יכול להיות תוכן טקסטואלי, תוכן גרפי (גם אייקון למשל הוא תוכן), תוכן צלילי ועוד. הטכנולוגיה של מנועי החיפוש עדיין אינה בשלב שהיא מסוגלת לעמוד על מלוא המאפיינים של כל סוגי התכנים הללו. זו למשל הסיבה שהומלץ עד לאחרונה שלא לבנות אתרים העושים שימוש נרחב בטכנולוגיית פלאש של אדובי, שכן גוגל אינו מסוגל לקרוא אותה. בזמן האחרון ניכר שינוי בתחום ויכולותיהם של מנועי החיפוש השתפרו גם בתחומים אלה. סטארט-אפים רבים מנסים לפתח יישומים וטכנולוגיות שונות, שירחיבו את יכולותיהם של מנועי החיפוש לתחומי תוכן נוספים. אך עוד חזון למועד.
נכון לימינו אנו, סוג התוכן העיקרי הזוכה להתייחסות ולמקום ראשון במדרג החשיבות של מנועי החיפוש הוא תוכן טקסטואלי. משום כך זהו התוכן החשוב ביותר לצורך קידום אתרים. הטקסט פנים רבות לו ותחומי ידע רבים מפרנסים מלומדים אינספור בניסיון לפענח את צפונותיו של הטקסט, של השפה הבונה אותו ושל הקשר בינם לבין העולם שהם מתארים. כאן כמובן לא נתייחס לכך. די לנו אם נצביע על מספר אמות מידה המשמשות את מנועי החיפוש לצורך קטלוג הטקסטים השונים בהם הם נתקלים במסגרת האתרים שבוחן ה CRAWLER או הרובוט הסורק את מרחבי האינטרנט.
כפי שציינו קודם, מנועי החיפוש מנסים להבין את האופן בו מתייחס הגולש לתוכן של האתר ולדרג את התוכן בכל אתר אליו הם מגיעים על פי אמות המידה הללו. משום כך יש חשיבות גדולה לתוכן המופיע באתר, ותוכן העשוי לשמש טוב יותר את הגולשים יזכה ממנועי החיפוש לציון העולה לאין שיעור על תוכן שאינו משרת כהלכה את הגולשים.