מוצרי קידום מכירות ידועים כבר בעולם כולו ובקרב הקהילה העסקית כ"טריגר" מעולה להנעת הלקוחות לכדי קניה. מעבר לכך כמובן של מוצרי קידום מכירות שכאלו ישנו ערך מיתוגי עצום. העובדה כי השימוש במוצרים הללו, ע"י הלקוחות המקבלים אותם, נעשה באופן קבוע ובמקרים רבים גם במהלך חייהם הפרטיים ולא בהקשר של מקום העבודה מעניק להם יתרון שיווקי יחודי.
מאמר זה יסכם כמה וכמה טיפים חשובים שיסייעו לכל בעל עסק, וגם לך, לבחור מוצרי קידום מכירות שיהיו לא רק יפים וזכירים אלא גם יעילים מבחינת הערך המוסף שהם מעניקים לעסק שלך והתרומה שלהם להעלאת מחזור המכירות.
1) בחר קהל יעד: מנהלים, עובדים, סטודנטים, אורחים, וכו'.. - באמצעות פילוח מדויק של קהל היעד שאמור לקבל את המתנה וגם להשתמש בה יסייע לך בבחירת מוצר הפרסום המתאים לך ביותר. כך למשל בקבוק מים ממותג לשימוש בחדר הכושר עלול אולי פחות להתאים לך אם אוכלוסיית היעד שלך מורכבת בעיקר מקשישים או תינוקות.
2) בחר אירוע / מקום מפגש: כנסים, תערוכות, מסיבות, בר-בת מצווה, וכד'.. - מעבר לכך שארועים כאלו מרכזים כמות גדולה של קהל, אותו קהל מגיע כאשר הוא לרוב מוכן לבצע קנייה ועם פחות חסמים.
3) בחר מוצר שיקדם את היעד העסקי / שיווקי שלך: יצירת קשר עם לקוחות פוטנציאלים, הנעת עובדים, וכד'..
4) רכוש תשורות ומתנות שיביאו תועלת עסקית - ויניעו את לקוחותיך לתגובה הרצויה: מוצר פרסומי עם הלוגו שלך הינו מתן חוקי ומקובל ומוכר לצורכי מס. - הרווח כאן הוא כפול גם מכיוון שסייעת לפרסום ומיתוג החברה וגם ניתן לקבל החזר מס עבור מתנות אלו.
5) בחר מוצר פרסום ייחודי, חדשני, שימושי ולא שגרתי - תגרום ללקוח שקיבל את המתנה לזכור אותך ולא את המתחרים שלך.
6) מוצר בעל נפח קטן מאפשר זמינות גבוהה יותר לחלוקה ספונטנית. - גם אם אתה נוהג לחלק ללקוחותיך מזוודת נסיעות ממותגת, השתדל להחזיק תמיד בהישג יד גם מתנות קטנות יותר שניתן יהיה להחזיק בתיק או אולי אפילו בארנק.
7) דרוש ניסוח ועיצוב גרפי 1:1 - בטרם ביצוע ההדפסה.
8) רכוש רק מספק מוכר, אמין, ומקצועי, בעל ניסיון רב והמלצות.
9) ודא מראש יכולתו של הספק לעמוד במועד האספקה.
10) זכור! "רגיל בה וקץ בה": חלוקה שלא בתקופת החגים זוכה להצלחה רבה יותר!
כי אנשים קונים מתנות - ומתנות קונות לקוחות