4 כללים כדי להגיע לדף התוצאות הראשון של גוגל
אם אתה נמצא במקום הראשון או בין המקומות הראשונים בדף התוצאות על פי מילות מפתח - אתה יכול לצפות לגולשים רבים באתר שלך אשר מתעניינים בשירותים או במוצרים שלך. התוצאה יכולה להתבטא בעלייה במכירות. זאת הסיבה לכך שרבים רוצים להיות במקום הראשון או בשלישייה הפותחת...
אנשים רבים אינם יודעים מה צריך לעשות כדי ל"שכנע" את גוגל שהאתר שלהם יותר רלוונטי לשאילתת החיפוש מבין מיליוני אתרים שנמצאים באינטרנט. יש ארבעה כללים פשוטים שיעזרו לך להביא את האתר שלך לעמוד התוצאות הראשון של גוגל:
כלל מספר 1: אל תנסה לרמות את גוגל
מנוע החיפוש גוגל, וגם כל מנוע חיפוש אחר, רוצה להציג את התוצאות הרלוונטיות ביותר לשאילתת החיפוש. מבחינת גוגל, אתר רלוונטי הוא האתר הטוב ביותר.
תוכל בקלות לבחון את הרלוונטיות של כל דף שבאתר שלך, אם תשאל את השאלה הבאה: "אם גולש שהציג שאילתת חיפוש (מילה אחת או כמה מילים) יגיע אל הדף הזה, האם הדף הזה יהיה רלוונטי עבורו?" אם הדף לא ממש רלוונטי, או לא בדיוק רלוונטי, גם גוגל יבין זאת במוקדם או במאוחר. אם אינך בטוח שווה להתייעץ עם מומחה באפיון אתרים על מנת לקבל את המידע המדויק עבור האתר שלך.
אם הדף כולל רק פרסומת וקישורים, אז קרוב להניח שלא יזכה בדירוג טוב.
בכל פעם שאני מציג בפני אנשים (במהלך ייעוץ או הדרכה) את דרך הפעולה של גוגל, קם מישהו עם "רעיון גאוני", כדבריו: לעבוד על גוגל!? בדרך כלל "רעיון" זה כבר כלול ברשימת "מה-לא-לעשות" שגוגל מפרסמת בגלוי. התשובה שלי במקרה כזה: "תפסיקו לחשוב איך לרמות את גוגל, ובמקום זאת תתרכזו בתוכן."
כלל מספר 2: הדפים שלך חייבים להראות לגוגל שהם אכן רלוונטים
אתר שעיסוקו "מכוניות משומשות" לא יקבל דירוג גבוה עבור הביטוי "עיסוי הוליסטי". עם זאת, בוודאי יתקבל דירוג טוב הרבה יותר עבור דף המכיל את הביטוי "חלקי חילוף", כי הוא שייך לנושא שבו עוסק האתר.
הבעיה היא שגוגל צריך למצוא שהדף הוא אכן בנושא "חלקי חילוף". מסיבה זאת, חייבים לבצע אופטימיזציה SEO על הדף. אופטימיזציה פרושה שיהיה יותר קל לגוגל למצוא מהו נושא הדף.
כאשר גוגל מבקר בדפים של האתר, הוא בוחן את המרכיבים הבאים:
• מבנה הכתובת (url),
• תוכן כותרת החלון,
• תגיות meta,
• תוכן הדף כפי שרואה אותו הגולש,
• כותרות,
• טקסט המתאר את התמונות,
• קישורים פנימיים,
• קישורים מדף זה אל אתרים אחרים,
גוגל גם "חוקר" מרכיבים רבים אחרים שנמצאים בקוד הדף.
כל רכיב המכיל את ביטוי המפתח שלך, ששייך לתוכן האתר וייעודו, מאותת לגוגל שהדף שלך רלוונטי לאותה מילת מפתח. אין זה אומר שאפשר לשים מילת מפתח בכל רכיב שהוזכר לעיל ולחשוב שבזאת הסתיימה העבודה.
הסכנה היא שמרוב התלהבות, תציף את הדף באותו ביטוי מפתח (מילה אחת או יותר). גוגל יראה בזה Spam ויעניש אותך בהרחקה. לכן, חשוב שתבצע תהליך SEO לרכיבים הנכונים, בתדירות ובצפיפות הנכונה. פעולה זו אמנם גוזלת זמן, אבל חייבת להעשות, והעיקר - שכרה בצידה..
כלל מספר 3: אתרים אחרים חייבים לאשר שהדפים שלך רלוונטים
בנוסף לפענוח תוכן הדפים באתר שלך, גוגל מאוד מחשיב קישורים של אתרים אחרים אל האתר שלך. באופן בסיסי, אתרים אחרים חייבים לאשר שאכן הדף שלך רלוונטי למילת מפתח מסוימת. אם לאתרים שונים חשוב להפנות אל האתר שלך, סביר להניח שגם הגולשים יתעניינו בו.
ככל שיש יותר אתרים עם קישור לאתר שלך, האתר שלך ייראה יותר "חשוב" לגוגל. ככל שיותר אתרים יקשרו אליו עם מילת המפתח, כך האתר יהיה בעל דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש לאותה מילה או ביטוי. דף שעבר תהליך SEO לביטוי "חלקי חילוף" יקבל דירוג גבוה יותר אם אתרים רבים יקושרו אליו עם הביטוי "חלקי חילוף".
הקישור עצמו חשוב, אבל חשוב גם מהיכן מגיע הקישור, כאשר הקריטריון הוא "רלוונטיות". לקישור מאתר בנושא מכוניות אל דף "חלקי חילוף" יש משקל גדול יותר מקישור שיהיה אל אותו דף מאתר של חנות פרחים. מכיוון שכך, יש להשקיע זמן במציאת אתרים רלוונטים שיהיו מוכנים לעשות אליך קישור.
כלל מספר 4: לאתר חייב להיות "גיליון נקי"
גיל האתר וההיסטוריה שלו גם הם נלקחים בחשבון על ידי גוגל. ככל שהאתר יותר "ותיק" הוא יקבל דירוג גבוה ביתר קלות.
במידה ורכשת שם דומיין, כדאי לוודא שלא נעשה בו שימוש קודם שגרר עונשים על ידי גוגל. זו יכולה להיות בעיה גם אם הוחלפו התכנים באתר.
סיכום
במאמר זה נסקרו 4 כללים פשוטים שיכולים להנחות את מפתח האתר ואת הבעלים שלו כיצד להשיג דירוג גבוה בדף התוצאות של גוגל. החלת הכללים האלה על האתר שלך יבטיחו לך שהוא יתמודד על המקום הראשון ברשימת התוצאות. אין זו פעילות חד-פעמית, וגם לא כדאי לבצע את הכל בפרק זמן קצר. זכור, גוגל רוצה לראות פעילות לאורך זמן ולא התפרצויות. מומלץ וראוי להתייעץ גם עם יועץ קידום אתרים על מנת להגדיל את הסיכויים להופיע גבוה בדרוג האורגני.
בהצלחה. יישמו את כל הכללים והגדילו את הסיכויים להיות ראשון בגוגל.
זהר עמיהוד, שיווק וקידום אתרים באינטרנט. מרצה במרכזי טיפוח יזמות ובג'ון ברייס הדרכה מקבוצת מטריקס בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט, מחבר הספר HTML & CSS למפתחי אתרים באינטרנט ושותף בכתיבה ועריכה של עשרות ספרים אחרים בנושאי מחשבים. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה" ומחבר הספר פרסום בגוגל.
זהר עמיהוד יועץ עסקי לנושאי שיווק באינטרנט כדי להיות ראשון בגוגל. מרצה במרכזים לטיפוח יזמות בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט, מחבר הספר פרסום בגוגל.