באחד הימים נכנס לו חמור אל תוך מטע ירקות והחל אוכל את הירק שבה.
האיכר המופתע, במהרה ובכעס החל לחשוב כיצד להוציא את החמור מאדמתו ולמנוע ממנו לאכול את כל יבולו.
בעיה רצינית מאוד !!! אינה סובלת דיחוי !!!
מיהר האיש לביתו והביא פטיש ומסמרים , קרטון ועץ. והכין לו שלט וכתב עליו:
חמור תצא מחלקת אדמתי
האיכר תלה את השלט ליד החמור וניצב לידו מהבוקר ועד שקיעת החמה, והחמור לא הניד עפעף ולא עזב את חלקת האדמה
האיכר נדהם : אולי לא הבין החמור את מה שכתוב בשלט - וחזר אל ביתו וישן עד הבוקר..
בוקר יום שני :
--------------
הכין האיכר מספר רב של שלטים וקרא לשכניו וקרובי משפחתו ותושבים. במילים אחרות ,
פגישת פיסגה .והעמיד את האנשים בשורות כשהם נושאים שלטים והחלו קוראים חמור צא מאדמתנו , מוות לחמורים , והחמור חמור... אוכל ולא שם לב לדבר .השמש שקעה , הקהל התעייף , וכשראו שהחמור לא מתייחס אליהם חזרו לבתיהם וכל הלילה חשבו מה עליהם לעשות
בוקר יום שלישי :
---------------
ישב האיכר בביתו והחל מתכנן תוכנית חדשה אשר תגרום לחמור לצאת מחלקת אדמתו , החמור עומד לאכול את כל היבול ואם לא ימהר ייגרם לו נזק רב.
לקראת הצהריים : יצר האיכר דמות חמור מקרטון, דמות שדומה מאוד לחמור שאוכל את
היבול, ניגש אל החמור ומולו ומול כל הקהל, שפך דלק על הדמות והעלה אותה באש.
הסתכל החמור על הקהל ועל החמור העולה באש והמשיך לאכול .
ראו המתקהלים שהחמור לא מתייחס והניסיון לא צלח.. שלחו אליו צוות משא ומתן , פנו אליו וביקשו ממנו בצורה מנומסת ודיפלומטיתואמרו : בעל החלקה מבקש שתצא מאדמתו , הוא בעל הזכות על חלקה זו ואתה צריך לצאת,.. הסתכל עליהם החמור.. המשיך לאכול.. לא מתייחס לדבריהם ולא מקשיב להם כלל..
לאחר שכל הניסיונות לא עזרו , שלח האיכר מתווך לניהול משא ומתן .
המתווך: בעל החלקה מוכן לוותר על חלק מהאדמה .
הביט בו החמור, והמשיך לאכול ..
המתווך : שליש מהחלקה
החמור : שותק ולא עונה
המתווך : חצי מהחלקה
החמור : לא עונה וממשיך לאכול
המתווך : טוב. תקבע את השטח שברצונך לקחת ורק תעמוד בהתחייבות
החמור: הרים את ראשו , לאחר שהיה כבר שבע והלך לצד של חלקת האדמה, מסתכל על ההמון וחושב..
הקהל שמח מאוד , החמור הסכים החמור הסכים.. צעקו כולם .. סוף סוף הסכים ..
הביא האיכר גדר וחצה את חלקת האדמה לשניים והשאיר לחמור את החלקה שעמד בה.. והלך לישון
בוקר יום רביעי :
---------------
הופתע האיכר כאשר ראה שהחמור עזב את חלקתו ונכנס לחלקת האיכר והחל אוכל ממנה.
שוב חזר התסריט של השלטים וההתקהלויותוההפגנות , אך ללא תוצאה.. החמור הזה לא מבין, כנראה שהוא לא מהחמורים של האיזור.. . והחל האיכר להתייאש ולחשוב בעזיבת החווה לחמור ולגור בישוב אחר שבו יקים חווה חדשה לו לבדו .
ופתאום : ולהפתעת כולם ולאחר הרבה ניסיונות , נכנס לו ילד קטן וניגש לחמור ונתן לו מכה קטנה , החמור החל לרוץ ויצא מחלקת האדמה.
החל הקהל צועק וצורח : אלוהים אדירים, הילד הזה עשה מאיתנו צחוק, התנהגותו תגרום לנו בושות בכל האיזור.
קמו כל מנהיגי הכפר ועשו מעשה : הרגו את הילד והחזירו את החמור לחלקת האדמה והפיצו ידיעה שהילד נפל חלל .
פרח שרוף : מנהל גף מחשוב ומערכות מידע, מורה ומרצה מחשבים ואבטחת מידע, תואר שני בניהול חינוך ומדעי התנהגות ומרצה בנושאי התמכרויות , אלימות ופשיעה.
http://www.bonjor.net
http://www.carmelcity.org.il
http://www.bonjor.net
http://www.carmelcity.org.il