גולשים יקרים שלום רב לכם, עוד בטרם אפצח במילות הלל שיקדשו את התוכן ויכולות הקידום שלו, אני חייב להתוודות שדרכי ברשת האינטרנט אמנם החלה מזמן אך עדיין כל יום אני לומד דבר מה חדש. האמת, ואם באמת לומר את האמת, תמיד נחייה (אנחנו אנשי הרשת) בתחושה שמה שהרגשנו הוא הדבר הנכון עד שיוכח אחרת. אבל למען ההגינות ולמען הנפש שלנו כדאי שנספר את האמת לאשורה: כשמדובר בגוגל, אין אף פעם צודק או טועה, כל שיטה יכולה להצליח ואחרי יומיים ליפול.
אז מדוע ההקדמה המסובכת הזאת? מהסיבה הבאה, מזה מספר שנים שאני עוסק בין היתר בקידום אתרים בשיטות שאינן קונבנציונאליות, כלומר, את סידור קוד האתר אני משאיר לאחרים, אני אינני מייחס לכך חשיבות עליונה. אני עסוק בבחינה של מיקומי המילים בתוך התוכן, הקישורים היוצאים מהתוכן ומיקום התוכן ברשת. בחודשים האחרונים ניהלתי ויכוח פומבי עם מספר מקדמי אתרים בקשר לצפיפות המילים הנדרשת בכל מאמר בכדי לקדם אתר. הויכוח היה בעקבות שאלה שנשאלה באחד הפורומים, האם יש צורך להוסיף הדגשה על מילות מפתח אם כותבים אותם 10% מסך כל הטקסט, אני טענתי שלא זו השאלה אלא מה האחוז הנדרש. בתגובותיי הודעתי לקוראים כי הצפיפות הנדרשת במאמר (כלומר, אם המאמר בנושא קופירייטינג - כמה פעמים יש לחזור על המילה המדוייקת במהלך הטקסט) היא לא יותר מ2% וזאת מהסיבה הפשוטה שכל מטרתו של גוגל, זה לגרום לרשת להיות מקום מסודר ויפה יותר. שילוב מילת המפתח בצפיפות גבוהה יותר, תפגע ברצף המאמר ותכער אותו. מקדמי אתרים אחרים סתרו אותי כמובן, הריי יש לסמן לגוגל שזאת המילה הנבחרת ולכן יש להדגיש אותה כמה שיותר פעמים במאמר.
הוויכוח נגמר כשכל אחד ממשיך לאחוז בדעותיו, אני המשכתי לחקור את הנושא וגיליתי שלא רק שאף אחד מאיתנו לא צדק (טוב, צדק הוא דבר פואטי...) אלא שלגוגל היו תוכניות אחרות בקנה. אם תשימו לב טוב טוב לתמורות שחלות בחודשים האחרונים תבחינו שגוגל הוא לא רק אינטליגנט, אלא גם עקבי. הוא יודע לזהות בדיוק רב איזו מילה היא המיועדת לקידום מבלי שנאמר לו 30 פעם שזו המילה ואפילו מבלי שנדגיש אותה. גוגל פשוט מחפש קישור, מחפש טכנולוגיה הוא מחפש היגיון שיאפשר לו לאנדקס דברים בסדר הנכון.
שימו לב לפוסט הזה ותבינו על מה אני מדבר:
http://cafe.themarker.com/view.php?t=758744
האם במהלך הפוסט ראיתם שיש בלעדיות למילה קופירייטינג? האם היא הודגשה בBOLD ?
התשובה היא לא... ועכשיו, כיתבו בגוגל את המילה המדויקת "קופירייטינג" - האם מצאתם את הפוסט?
אז מדוע ההקדמה המסובכת הזאת? מהסיבה הבאה, מזה מספר שנים שאני עוסק בין היתר בקידום אתרים בשיטות שאינן קונבנציונאליות, כלומר, את סידור קוד האתר אני משאיר לאחרים, אני אינני מייחס לכך חשיבות עליונה. אני עסוק בבחינה של מיקומי המילים בתוך התוכן, הקישורים היוצאים מהתוכן ומיקום התוכן ברשת. בחודשים האחרונים ניהלתי ויכוח פומבי עם מספר מקדמי אתרים בקשר לצפיפות המילים הנדרשת בכל מאמר בכדי לקדם אתר. הויכוח היה בעקבות שאלה שנשאלה באחד הפורומים, האם יש צורך להוסיף הדגשה על מילות מפתח אם כותבים אותם 10% מסך כל הטקסט, אני טענתי שלא זו השאלה אלא מה האחוז הנדרש. בתגובותיי הודעתי לקוראים כי הצפיפות הנדרשת במאמר (כלומר, אם המאמר בנושא קופירייטינג - כמה פעמים יש לחזור על המילה המדוייקת במהלך הטקסט) היא לא יותר מ2% וזאת מהסיבה הפשוטה שכל מטרתו של גוגל, זה לגרום לרשת להיות מקום מסודר ויפה יותר. שילוב מילת המפתח בצפיפות גבוהה יותר, תפגע ברצף המאמר ותכער אותו. מקדמי אתרים אחרים סתרו אותי כמובן, הריי יש לסמן לגוגל שזאת המילה הנבחרת ולכן יש להדגיש אותה כמה שיותר פעמים במאמר.
הוויכוח נגמר כשכל אחד ממשיך לאחוז בדעותיו, אני המשכתי לחקור את הנושא וגיליתי שלא רק שאף אחד מאיתנו לא צדק (טוב, צדק הוא דבר פואטי...) אלא שלגוגל היו תוכניות אחרות בקנה. אם תשימו לב טוב טוב לתמורות שחלות בחודשים האחרונים תבחינו שגוגל הוא לא רק אינטליגנט, אלא גם עקבי. הוא יודע לזהות בדיוק רב איזו מילה היא המיועדת לקידום מבלי שנאמר לו 30 פעם שזו המילה ואפילו מבלי שנדגיש אותה. גוגל פשוט מחפש קישור, מחפש טכנולוגיה הוא מחפש היגיון שיאפשר לו לאנדקס דברים בסדר הנכון.
שימו לב לפוסט הזה ותבינו על מה אני מדבר:
http://cafe.themarker.com/view.php?t=758744
האם במהלך הפוסט ראיתם שיש בלעדיות למילה קופירייטינג? האם היא הודגשה בBOLD ?
התשובה היא לא... ועכשיו, כיתבו בגוגל את המילה המדויקת "קופירייטינג" - האם מצאתם את הפוסט?