בשנה האחרונה הולך ונוצר באז סביב ראשי התיבות המסתוריים SEO. יותר ויותר אתרים מקדישים לנושא כתבות עומק מורחבות, יותר ויותר בלוגים נדרשים לסוגיה, עסקים רבים המתמחים בתחום נפתחים כפטריות אחרי הגשם, וזו רק ההתחלה. הטקסט הבא מוקדש לגולש ההדיוט אשר לא מעורה בצורה כה יסודית ברזי האינטרנט, ואינו יודע מה זה בכלל SEO ולמה כולם פתאום מדברים על התופעה.
ובכן, SEO הן בסך הכול ראשי התיבות של המונח - Search Engine Optimization, כלומר אופטימיזציה וקידום אתרים במנועי החיפוש.
ב-5 השנים האחרונות התפתח גוגל וצמח לממדים מפלצתיים. כאשר רובנו רוצים לחפש מידע אודות מוצר, רעיון, שירות או נושא כלשהו - אנו פונים למנוע החיפוש של גוגל כדי לעשות זאת. כתוצאה מכך, הבינו רבים מהעסקים ואתרי האינטרנט שכדי לזכות לפופולאריות רבה ולהגדיל בצורה משמעותית את החשיפה לאתר האינטרנט שלהם - הם צריכים להיות מדורגים גבוה בעמודי תוצאות החיפוש של גוגל. אופטימיזציה נכונה וכן קידום אתרים במנועי החיפוש הן הדרכים העיקריות שדרכן ניתן להשיג דירוג גבוהה בגוגל ודומיו.
קיימות דרכים רבות שבעזרתן ניתן ליצור SEO לאתר אינטרנט. אלגוריתם החיפוש של גוגל, ברמה הבסיסית ביותר, מנסה להגיע למצב בו האתרים שידורגו גבוה יהיו האתרים הרלוונטיים ביותר למילת המפתח שהקיש האדם המחפש (לדוגמה: אם אדם יקיש את המילה "פסנתר" בגוגל, השאיפה היא שתוצאות החיפוש יהיו רלוונטיות למילה ככל הניתן). כדי להשיג מטרה זו, האלגוריתם של גוגל מחפש מספר פרמטרים מרכזיים: תוכן האתר (הטקסט שהוא מכיל), כמות הקישורים אל האתר, הוותק של האתר, איכות האתר, ועוד.
מה שאומר, בצורה פשוטה (כמובן שהדבר מורכב בהרבה, ומכיל המון תתי סעיפים ותתי פרמטרים נוספים), שהאתרים המופיעים בראש תוצאות החיפוש יהיו האתרים: בעלי התוכן הרלוונטי ביותר למילת החיפוש (לפי הדוגמה הזו, אתרים שהמילה "פסנתר" מופיעה בהם בתדירות גבוהה), בעלי כמות הקישורים הנכנסים הגבוהה ביותר (אתרים שמקשרים אליהם יהיו ברוב המקרים אתרים איכותיים, מבוקשים ומעניינים יותר), האתרים הותיקים ביותר, והאתרים שבנויים בצורה נכונה וידידותית לגולש.
לפיכך, אתרים שרוצים לזכות לפופולאריות גבוהה ודירוג גבוה במנועי החיפוש צריכים לעבור תהליך SEO, או במילים אחרות - אופטימיזציה, שבמהלכה יותאם האתר בצורה המיטבית למה שמבקשים מאיתנו מנועי החיפוש.
ובכן, SEO הן בסך הכול ראשי התיבות של המונח - Search Engine Optimization, כלומר אופטימיזציה וקידום אתרים במנועי החיפוש.
ב-5 השנים האחרונות התפתח גוגל וצמח לממדים מפלצתיים. כאשר רובנו רוצים לחפש מידע אודות מוצר, רעיון, שירות או נושא כלשהו - אנו פונים למנוע החיפוש של גוגל כדי לעשות זאת. כתוצאה מכך, הבינו רבים מהעסקים ואתרי האינטרנט שכדי לזכות לפופולאריות רבה ולהגדיל בצורה משמעותית את החשיפה לאתר האינטרנט שלהם - הם צריכים להיות מדורגים גבוה בעמודי תוצאות החיפוש של גוגל. אופטימיזציה נכונה וכן קידום אתרים במנועי החיפוש הן הדרכים העיקריות שדרכן ניתן להשיג דירוג גבוהה בגוגל ודומיו.
קיימות דרכים רבות שבעזרתן ניתן ליצור SEO לאתר אינטרנט. אלגוריתם החיפוש של גוגל, ברמה הבסיסית ביותר, מנסה להגיע למצב בו האתרים שידורגו גבוה יהיו האתרים הרלוונטיים ביותר למילת המפתח שהקיש האדם המחפש (לדוגמה: אם אדם יקיש את המילה "פסנתר" בגוגל, השאיפה היא שתוצאות החיפוש יהיו רלוונטיות למילה ככל הניתן). כדי להשיג מטרה זו, האלגוריתם של גוגל מחפש מספר פרמטרים מרכזיים: תוכן האתר (הטקסט שהוא מכיל), כמות הקישורים אל האתר, הוותק של האתר, איכות האתר, ועוד.
מה שאומר, בצורה פשוטה (כמובן שהדבר מורכב בהרבה, ומכיל המון תתי סעיפים ותתי פרמטרים נוספים), שהאתרים המופיעים בראש תוצאות החיפוש יהיו האתרים: בעלי התוכן הרלוונטי ביותר למילת החיפוש (לפי הדוגמה הזו, אתרים שהמילה "פסנתר" מופיעה בהם בתדירות גבוהה), בעלי כמות הקישורים הנכנסים הגבוהה ביותר (אתרים שמקשרים אליהם יהיו ברוב המקרים אתרים איכותיים, מבוקשים ומעניינים יותר), האתרים הותיקים ביותר, והאתרים שבנויים בצורה נכונה וידידותית לגולש.
לפיכך, אתרים שרוצים לזכות לפופולאריות גבוהה ודירוג גבוה במנועי החיפוש צריכים לעבור תהליך SEO, או במילים אחרות - אופטימיזציה, שבמהלכה יותאם האתר בצורה המיטבית למה שמבקשים מאיתנו מנועי החיפוש.