רשת האינטרנט היא מבנה כאוטי חסר צורה וסדר, אך יחידת היסוד שלו היא אחת - אתרי האינטרנט. מאז קמה רשת האינטרנט, אי-שם באמצע שנות התשעים, הולך מספר האתרים וצומח בקצב שאין איש מסוגל למדדו. ככל שעולה מספר האתרים ברשת עולה גם מורכבותה של הרשת. מלבד האתרים מתפתח גם תוכן הגולשים ברשת בקצב מסחרר ומוסיף עוד יותר למורכבותה של הרשת ולכמויות התוכן שבה. עליית מספרם של האתרים ברשת שינתה גם את מעמדו של התחום של בניית אתרים. בניית אתרים מתבססת, כידוע, על השפה הנקראת HTML. שפת HTML אינה שפה מורכבת כמו שפות תכנות אחרות, אך היא דורשת בכל זאת לימוד ותרגול. כל מי שביקש בעבר לעסוק בתחום של בניית אתרים נדרש ללמוד את שפתHTML וליישמה לצורך בניית האתר המבוקש. עם התפתחות התחום של בניית אתרים עלתה גם הדרישה לכלים שיאפשרו לבנות אתרים ללא לימוד של שפת HTML. וכמו שקורה בדרך כלל, הופעתה של דרישה למוצר מביאה לכך שיש הטורחים לפתח מוצר מתאים בכדי לענות על הדרישה. בתוך זמן לא ארוך הופיעו עורכי HTML שאפשרו בניית אתרים ללא לימוד של HTML, באמצעות התבססות על ממשקים גראפיים לרוב, המאפשרים לכל ילד לבנות אתרים, ללא כל רקע טכני. עם זאת התפתח במקביל תהליך הפוך. במקביל לתהליך של בניית אתרים רבים ובסיסיים על-ידי אנשים חסרי כל הכשרה טכנית, הלכו האתרים והפכו למורכבים יותר, בשל התפתחויות שונות שאפשרו לאתרים הבסיסיים של העבר לאמץ כלים רבים ויעילים שהגדילו את היכולות שלהם, שיפרו את עיצובם ואפשרו להם אינטראקטיביות משופרת עם הגולשים. בין הכלים הללו ניתן למנות שמות אחדים כמו CSS, המאפשרת עיצוב קל ומשופר של אתרים באמצעות הפרדת התוכן מהעיצוב; JAVASCRIPT, המאפשרת דינאמיות משופרת של האתר בצד הלקוח וביצוע פעולות שונות באתר מבלי לשלוח בקשה מחודשת לשרת (הזנת פרטים לא נכונים לטופס, למשל, תגרום להופעת הודעת שגיאה. הודעת שגיאה זו מבוססת על שפת JAVASCRIPT); AJAX ועוד. שני התהליכים המקבילים הללו הביאו לכך שהיום קל מאוד לבנות אתר בסיסי ופשוט באמצעות תוכנות שונות המבצעות את כתיבת ה- HTML עבור הבונה. עם זאת, אתרי האינטרנט התפתחו והשתכללו עד שהמשימה של בניית אתרים שאינם אתרים בסיסיים בלבד שבה והפכה להיות נחלתם של מומחים לדבר, השולטים בכל המיומנויות הטכניות שדורשת בניית אתרים. משום שאתרים רבים נבנים כל הזמן והתחרות יוצרת מצב בו האתרים השונים הולכים ומשתכללים, בעלי עסקים המבקשים נוכחות מתאימה ברשת, שתאפשר להם להיות רלבנטיים ללקוחותיהם, נדרשים לתהליך של בניית אתרים מתוחכמים, המציעים לגולשיהם את הסטנדרטים שהתרגלו לקבל ברשת. אם פעם היה מספיק להעלות אתר פשוט הכולל כמה דפים, מידע על המוצרים ופרטי הקשר לבית העסק, המצב כיום שונה בתכלית. הגולשים של ימינו דורשים מספר תנאים בסיסיים מאתרים, שהעדרם יהפוך את האתר ל"שקוף" בעיני הגולשים וחסר כל השפעה על נוכחות הרשת של בית העסק. בואו נמנה מספר דרישות בסיסיות כאלה. דרישה ראשונה היא אתר העולה במהירות. אתר כבד, שאינו בנוי נכון, הדורש זמן טעינה העולה על מספר שניות יאבד את הגולשים קצרי הסבלנות. דרישה שנייה היא עיצוב נעים לעין וממשק משתמש נוח לשימוש. דרישה שלישית היא אינטראקטיביות עם הגולש. דרישה רביעית היא תכנים מתאימים שיתרמו לגולשים. דרישה חמישית היא התאמתו של האתר לקידום במנועי חיפוש בכדי שהגולשים יוכלו למצאו. כל הדרישות הללו הן דרישות סף בלבד. אתר המבקש להישאר רלבנטי ולא להעלם מעיני הגולשים, נדרש לטיפול מקיף לאורך זמן של אנשי מקצוע ולהישאר עם "אצבע על הדופק" בנוגע להתפתחויות החדשות של תחום בניית אתרים.