האם להצליח בעסקים פירושו לאבד את השלווה, האיזון ואולי את האושר בחיינו? עבור רבים התשובה היא כן. אולם הצלחה בעסקים אינה מחייבת אבדן מוחלט של הזמן הפנוי, השלווה וההרמוניה. כיצד להצליח בעסקים ולהישאר מאושרים?
כדי להצליח בעסקים ולשמור על איזון נפשי, חשוב להבין מהי הצלחה עבורנו. האם הצלחה היא לקום בכל בוקר מחדש ולתת את המקסימום? האם הצלחה בעסקים נמדדת על פי סך התזרים החודשי או השנתי? האם הצלחה בעסקים תלויה ברמת המוניטין והמעמד שאנו רוכשים במהלך העבודה? כלומר, עבור אנשים שונים המשמעות של הצלחה בעסקים מקבלת ערך שונה. חלק מרגישים שההצלחה קשורה לכסף, חלק למימוש עצמי, חלק ליוקרה וחלק פשוט לעצם העשייה. האם יש תשובה אחת נכונה לשאלה מהי הצלחה בעסקים - כמובן שלא. כל תשובה הינה תשובה נכונה, בתנאי שהאדם מודע לה ומקבל אותה.
בעיני, כדי להצליח בעסקים יש להפנים אמת אחת בסיסית: כישלון או הצלחה, שניהם מצבים ארעיים שסופם להשתנות. למעשה, גם אם העסק שלך נמצא בתנופה קדימה, הלקוחות זורמים, העסקאות נחתמות והביקוש גובר, אין להיכנס לשאננות ולחשוב כי ההצלחה תימשך ועתה ועד עולם. באותה מידה, כאשר העסקים אינם טובים במיוחד, חשוב מאוד לא להתייאש מהמצב ולהבין כי גם שלב זה הינו זמני.
עצם הבנת עיקרון הארעיות של החיים אינו יכול להציל עסק כושל או לחזק עסק מצליח. אולם אדם שמודע למגבלות היום יום, שומר בערנות על הפעילות בעסק, במטרה לחזק את הנקודות החיוביות ולמגר את הנקודות השליליות, יכול בהחלט לשמור על האיזון הנפשי בחייו. כך, מתוך מודעות מלאה להגדרה האישית של הצלחה בעסקים, ניתן בהחלט להגדיל את ההצלחה בעסקים ולשמור על איזון נפשי.
כאשר אנו לא שומרים על איזון, אנו חשופים לסכנה של הכפלת הסבל שלנו. כלומר, כאשר אדם מנהל את העסק שלו ואינו זוכה להצלחה, סביר להניח כי מצב זה יתפרש אצלו ככישלון, והוא יתחיל להיכנס למתחים, מעגל סגור של לחץ אשר רק יגדיל את המשך ההידרדרות. לעומת זאת, הגדרה של הצלחה בעסקים כהשקעה בלתי נדלית בעסק, בין אם המצב טוב או לא, מתוך הבנה כי המציאות סופה להשתנות, יכול בהחלט להקל את התחושה הכללית וליצור אווירה של קלילות ואושר.
כיצד ניתן לשמור על איזון נפשי במבחן המציאות? כמובן שמול תקופות של מיתון כלכלי, כאשר השורה התחתונה נראית עגומה וקשה לסגור את החודש, לא פשוט לחייך ולהגיד "יהיה בסדר". תחושות של תסכול וכישלון שוטפות אותנו, ואנו מרגישים כי כל המאמץ היה לשווא. אולם דווקא ברגעים הקשים, זה הזמן לבחון את הגדרת ההצלחה שלנו, ואולי לתת לה הערכה מחדש. בדרך זו, תבטיחו לעצמכם שמירה על איזון נפשי ושלווה בחיי היום יום, ובהמשך כמובן- הצלחה בעסקים.
כדי להצליח בעסקים ולשמור על איזון נפשי, חשוב להבין מהי הצלחה עבורנו. האם הצלחה היא לקום בכל בוקר מחדש ולתת את המקסימום? האם הצלחה בעסקים נמדדת על פי סך התזרים החודשי או השנתי? האם הצלחה בעסקים תלויה ברמת המוניטין והמעמד שאנו רוכשים במהלך העבודה? כלומר, עבור אנשים שונים המשמעות של הצלחה בעסקים מקבלת ערך שונה. חלק מרגישים שההצלחה קשורה לכסף, חלק למימוש עצמי, חלק ליוקרה וחלק פשוט לעצם העשייה. האם יש תשובה אחת נכונה לשאלה מהי הצלחה בעסקים - כמובן שלא. כל תשובה הינה תשובה נכונה, בתנאי שהאדם מודע לה ומקבל אותה.
בעיני, כדי להצליח בעסקים יש להפנים אמת אחת בסיסית: כישלון או הצלחה, שניהם מצבים ארעיים שסופם להשתנות. למעשה, גם אם העסק שלך נמצא בתנופה קדימה, הלקוחות זורמים, העסקאות נחתמות והביקוש גובר, אין להיכנס לשאננות ולחשוב כי ההצלחה תימשך ועתה ועד עולם. באותה מידה, כאשר העסקים אינם טובים במיוחד, חשוב מאוד לא להתייאש מהמצב ולהבין כי גם שלב זה הינו זמני.
עצם הבנת עיקרון הארעיות של החיים אינו יכול להציל עסק כושל או לחזק עסק מצליח. אולם אדם שמודע למגבלות היום יום, שומר בערנות על הפעילות בעסק, במטרה לחזק את הנקודות החיוביות ולמגר את הנקודות השליליות, יכול בהחלט לשמור על האיזון הנפשי בחייו. כך, מתוך מודעות מלאה להגדרה האישית של הצלחה בעסקים, ניתן בהחלט להגדיל את ההצלחה בעסקים ולשמור על איזון נפשי.
כאשר אנו לא שומרים על איזון, אנו חשופים לסכנה של הכפלת הסבל שלנו. כלומר, כאשר אדם מנהל את העסק שלו ואינו זוכה להצלחה, סביר להניח כי מצב זה יתפרש אצלו ככישלון, והוא יתחיל להיכנס למתחים, מעגל סגור של לחץ אשר רק יגדיל את המשך ההידרדרות. לעומת זאת, הגדרה של הצלחה בעסקים כהשקעה בלתי נדלית בעסק, בין אם המצב טוב או לא, מתוך הבנה כי המציאות סופה להשתנות, יכול בהחלט להקל את התחושה הכללית וליצור אווירה של קלילות ואושר.
כיצד ניתן לשמור על איזון נפשי במבחן המציאות? כמובן שמול תקופות של מיתון כלכלי, כאשר השורה התחתונה נראית עגומה וקשה לסגור את החודש, לא פשוט לחייך ולהגיד "יהיה בסדר". תחושות של תסכול וכישלון שוטפות אותנו, ואנו מרגישים כי כל המאמץ היה לשווא. אולם דווקא ברגעים הקשים, זה הזמן לבחון את הגדרת ההצלחה שלנו, ואולי לתת לה הערכה מחדש. בדרך זו, תבטיחו לעצמכם שמירה על איזון נפשי ושלווה בחיי היום יום, ובהמשך כמובן- הצלחה בעסקים.
שרה פדידה, קופירייטרית ויועצת שיווק, בעלת כ-7 שנות ניסיון בעולם הפרסום, מתמחה בכתיבת תוכן שיווקי לאתרי אינטרנט, ניוזלטר, עלונים ודיוור ישיר, כתיבת מאמרים וכתיבה פרסומית.
לפרטים נוספים : http://www.2all.co.il/web/Sites/sarah_fe/
לפרטים נוספים : http://www.2all.co.il/web/Sites/sarah_fe/