התמריץ המועיל ביותר לקידום מכירות במיתון ובצמיחה
אנשי עסקים למדו לקדם מכירות גם בתקופות של מיתון, ומיישמים את "כללי המשחק" כיאות:
א) שיפור איכות המוצר
ב) שרות מקסימלי
ג) הנחות מסחריות
ד) פרסומת טוטאלית עכשיו.
ע"מ להצליח, אנחנו חייבים להיות ייחודיים, שהרי אם כולם יינהגו כך, הרי שוב אנו ניצבים באותו מרחק ממתחרינו, קרי - בידיהם אותו נתח שוק כמקודם. עלינו לאתר את הכלל הגמיש ביותר מבין ארבעת הנ"ל ולנצל מתוכו את המרכיב בעל הערך המוסף הכי גבוה ושעלותו לעסק שלנו נמוכה בהרבה מתדמיתו בעיני הלקוח / הצרכן.
רכיב זה איננו מצוי בשלושת הכללים הראשונים , הנחשבים לקשוחים בגלל "הגבוליות" שלהם. לכן ניתן לבודד אותו רק מהגמיש ביותר שהוא הפרסומת. מאחר שאנו דנים בקידום מכירות, נתרכז בנגזר מקידום מכירות, שהוא התמריץ לקנות יותר - ממך, מאשר מהמתחרה שלך. הפרסומת כתמריץ מועיל · אין צל של ספק שהפרסומת טובה לעסקים - היא בונה תדמית חיובית, שומרת על קשר מסחרי קבוע, מהווה תזכורת כי "אני קיים, פועל ושורד", מזרימה מידע על היצע השיפורים, החידושים וההנחות. באיזה אמצעי פרסום נבחר, אפוא, כדי לקדם מכירות בקרב לקוחותינו וכדי להגדיל את נתח השוק שלנו? מהו התמהיל האופטימלי ביניהם? האם הוא עונתי, משתנה, קבוע, רב-תקשורתי? המושג רב-תקשורתי היינו טעון מאוד - דיוור ישיר, אתר באינטרנט, תשדיר טלוויזיה / רדיו ארצי או אזורי, מודעת פרסומת בעיתון/ במקומון / במוסף המיוחד, סרטון פרסומת בקולנוע, פליירים וסטיקרים, לוח מודעות, שלט פרסומת.
התמריץ המועיל ביותר
מהו, אם כן, מבין אלה - התמריץ העונה על ההגדרה דלעיל, כתמריץ המועיל ביותר? התמריץ המועיל ביותר בין מגוון מוצרי הפרסום הם מוצרים שימושיים ומעוצבים שהספק (נותן שרות/ יצרן / סוחר) קונה במחיר תחרותי ונותן אותם בחינם ללקוחותיו כמתנה / שי לרגל אירוע מסחרי ו/או חג. הם לא המוצרים שהוא מוכר ללקוחותיו אלא מוצרים המזכירים ללקוח את השרות או את המוצר של הספק, מעניק השי. העלות לפריט אחד או למסע פרסום אחד נמוכה מעלותו של כל אמצעי פרסום אחר (בלי להמעיט מערכו). והתוצאות - תשומת לב יומיומית ! להבדיל מיתר אמצעי הפרסום, למוצר פרסום "אריכות ימים" הכי ארוכה. הוא לא מתכלה מיד כמו המודעה, התשדיר, הסרטון והסטיקר. הוא לא נעלם בהרף עין כמו שלטים ועמודי פרסומת.
במוצר פרסום משתמשים זמן רב ולכן הוא תמריץ עסקי מועיל - בצורת תזכורת עסקית קבועה ללקוח וכעין קשר ומגע יומיומי עם הספק שלו. אפילו את ההנחה נוטים לשכוח, אבל לא את השי שבו משתמשים מדי יום. הוא-הוא התמריץ המועיל ביותר לקידום מכירות והוא המעניק לעסק יתרון על פני מתחריו ומביא להגדלת נתח השוק, הן בעתות האטה והן בעתות צמיחה כלכלית.
צבי סתוי, מנהל - 30 שנות ניסיון במוצרי פרסום.סתיו מוצרי פרסום ,קידום מכירות, מתנות