דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סביבות השיווק 

מאת    [ 27/12/2008 ]

מילים במאמר: 353   [ נצפה 2714 פעמים ]

1. הסביבה הדמוגרפית.
2. הסביבה הכלכלית.
3. הסביבה הטבעית.

התכנון האסטרטגי של התאגיד מחולק ל-4 חלקים:
1. הגדרת המשימה.
2. חילוק לחלקים שונים- מחלקות.
3. מיפוי המשימות לפי המטריצות (למשל של בוסטון)
4. צמיחה ב-3 דרכים: א. צמחה אינטנסיבית (אם מה שיש לנו רק יותר טוב). ב. צמיחה אינטגרטיבית (קונים את המתחרים או מקימים עוד מחלקות כמו מה שיש לנו). ג. צמיחה של גיוון (פותחים מחלקות חדשות שעדיין אין לנו).

2. הסביבה הכלכלית
בסביבה הכלכלית יש הרבה משתנים, אך אנו נתמקד על שני משתנים בלבד.
1. שינויים בהכנסה- כוח הקניה (כולל את המשכורות, חסכונות והאשראי). למרות שנדמה שההכנסה הולכת וגדלה אם השנים, ההפך הוא הנכון ההכנסה הולכת וקטנה באופן הדרגתי (לפי מחקר בארה"ב). פעם בארה"ב פועל היה יכול לפרנס את המשפחה שלו לבד, כיום הוא לא יכול. ההכנסה הממוצעת- היא הדבר הקובע לאיש השיווק וכמו כן גם התפלגות ההכנסות בין התושבים.
2. שינויים בהרגלי הצריכה של הצרכן- (חוקי אנגל- ככל שההכנסה גדלה כך קטן החלק המוצא על מזון).

3. הסביבה הטבעית
בסביה הזו כמו כן יש בעיות שונות:
1. מחסור הולך וגדל בחומרי הגלם. יש לנו מספר סוגים של חומרי גלם: א. חומרי גלם מתכלים שאינם מתחדשים (נפט למשל). ב. חומרי גלם מתכלים ומתחדשים (עצים, פרחים וכו'). ג. חומרי גלם שאינם מתכלים (מים, אוויר וכו').
2. גידול בעלות האנרגיה (מדברים בעיקר על נפט).
3. עליה ברמת הזיהום- בגלל זה הופיעו הזדמנויות עסקיות כגון מזון אורגני.
4. התערבות הולכת וגדלה של הממשלה.


4. הסביבה הטכנולוגית
1. האצת הקצב השינוי הטכנולוגי- הטכנולוגיה מתקדמת ומשפיעה על החברה.
2. הזדמנויות בלתי מוגבלות לחדשנות.
3. שינויים בתקציבי מחקר ופיתוח (מו"פ), הרבה חברות עוסקות במו"פ בצורה משותפת אם חברות אחרות (אם התחום הוא יקר מאוד ואם הרבה סיכון).
4. התמקדות בשיפורים קטנים (הגנתיים) לעומת שיעורים גדולים שהם התקפיים.
5. הגברת הפיקוח על שינויים טכנולוגיים- המדינה הופכת להיות יותר ויותר מעורבת בשינויי הטכנולוגיים בגלל סיבות כאלו ואחרות.

5. סביבה פוליטית
1. בכל למדינה ישנם חוקים אשר מגנים על תאגידים וחברות (מלחמה במונופולים ושיתוף פעולה גדול בין עסקים).
2. בכל מדינה ישנם חוקים אשר מגנים על הצרכנים.
3. ישנם חוקים אשר מגנים על האוכלוסייה.

6. הסביבה התרבותית
1. ערכים המקובלים בחברה יכולים להגביל את השיווק של המוצר.
2. היחס לסביבה.
ivtextivtext חברת התוכן הגדולה בישראל, החברה מספקת שרותי תרגום, קופירייטינגקידום אתרים ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב