זהו תהליך רציף של תכנון, הקמה ובקרה של תשתיות ורשת פעולות תלויות הנלוות ותומכות בביצוע המשימה לפי התקנים והתקנות ובהתאם להסכם והמפרטים הנלווים.
מטרת האסטרטגיה הלוגיסטית
לאתר מקום על כדור הארץ בו כדאי כלכלית, טכנית ופוליטית לרכוש או לייצר חומר, פריט, מכלול או מוצר ולשנע אותו ביעילות והזמן הדרוש.
מטרת התפעול הלוגיסטי
הקמה ותפעול של תשתיות תעבורה ואחסון, רשתות של מרכזי שירות, תחזוקה, יעוץ והדרכה תוך הפעלת מערכות מידע, בקרה וחקר ביצועים על מנגנון מבוקר של עלות- תועלת, על מנת לאפשר למערכת להשיג את מטרותיה.
היסודות של מערכות הסמך הלוגיסטיות האינטגרטיביות
מסלול פעילות:
? לאורך שרשרת האספקה- פנימה לפירמה.
? לאורך מסלול המכירות- החוצה לפירמה.
? ליווי שרשרת הערך- ככל שפריט מתקדם ממקור עד היעד, כל הזמן נוסף לו ערך כיוון שנוספות לו עלויות.
? מתן שירות לקוחות- לאחר סיום מסלול המכירות מתחיל מסלול זה.
משך הפעילות:
? לאורך מחזור החיים של המערכת- מרגע לידתה אנו משפיעים על עיצוב המוצר (כיום אורך החיים הוא די קצר כיוון שכל הזמן יש חידושים).
תחום הפעילות:
? הגדרה ואפיון של השירותים הלוגיסטיים הדרושים- לאחר שאנו מגדירים ומאפיינים את השירות הלוגיסטי שלנו אנו מכופפים את השירות למערכת שלנו.
? תחזוקה ושינוע של מערכות פיסיות- מערכת פיסית זה לאו דווקא כלי תעבורה על גלגלים- צינור למשל.
? תכנון המערכות הלוגיסטיות ואפיון הציוד לקבלת RAM (אמינות הציוד- REALABILITY, זמינות- AVALUBILITY, שירותי התחזוקה הדרושים תחזוקה- MAINTAINABILITY) אופטימאלי.
? המלצות ל(outsourcing) של שירותים לוגיסטיים- אנו צריכים להחליט שכל דב שלא בתחום המומחיות שנו להעביר למומחים טובים מאיתנו לייעול התהליך.
? המלצות ותכנון המיקום של המערכות הלוגיסטיות- תכנון המיקום- אפיו אנו ממקמים את המפעל.
? ניהול תפעול ותחזוקה של מלאים.
? הקמה ותחזוקה של מערכות מידע ותקשורת ( electronic data information-ED).
? תיעוד והדרכה- אנו צריכים להשקיע המון בתיעוד, אך להשקיע נכון כדי לא לעשות עבודה כפולה (לא לחפש פתרון לבעיה שכבר פטרנו).
? זמני טיפול בנושאי בטיחות, איכות סביבה ו MMI (man mashine interfase- ממשק אדם נכונה) .
המערך הלוגיסטי האינטגרטיבי
? לוגיסטיקה פנימית- INBOUND. עוסקת בתהליך הכולל של שינוע ואספקה של חומרים וטובין לתוך הפירמה.
? לוגיסטיקה ניהול חומרים ושירותי ייצור- עוסקת בניהול כל מערכות שינוע, האחסון ושירותי התעשייה בתוך הפירמה.
? לוגיסטיקה חיצונית- OUTBOUND.
? עוסקת בכל מסלולי המכירה (Marketung Channels).
מסלול השיווק
? האלמנטים המשפיעים- כסף, שליטה, בעלות, זמן, מיקום, קשרים.
? מרכיבי המסלול:
o א. הבעלים- היצרן, הסיטונאי, הקמעונאי.
o ב. מנהלי מו"מ- זו מערכת שמנהלת את המשא ומתן לביצוע רכש ומכירות, חותמים על חוזים והסכמים אם ספקים, בעלי רשתות שיווק והסכמי JV (הסכם לפעילות משותפת) עם חברות.
o הממנים- אלו מוסדות פיננסיים, בנקים ומשקיעים.
o מקדמי המכירות- עוסקים בפרסום, תכנון רשתות שיווק ומערכות דווח.
o המסלול הלוגיסטי- עוסק בתכנון וביצוע של התנועה הפיסית של המוצרים ומערכות המידע.
מטרת האסטרטגיה הלוגיסטית
לאתר מקום על כדור הארץ בו כדאי כלכלית, טכנית ופוליטית לרכוש או לייצר חומר, פריט, מכלול או מוצר ולשנע אותו ביעילות והזמן הדרוש.
מטרת התפעול הלוגיסטי
הקמה ותפעול של תשתיות תעבורה ואחסון, רשתות של מרכזי שירות, תחזוקה, יעוץ והדרכה תוך הפעלת מערכות מידע, בקרה וחקר ביצועים על מנגנון מבוקר של עלות- תועלת, על מנת לאפשר למערכת להשיג את מטרותיה.
היסודות של מערכות הסמך הלוגיסטיות האינטגרטיביות
מסלול פעילות:
? לאורך שרשרת האספקה- פנימה לפירמה.
? לאורך מסלול המכירות- החוצה לפירמה.
? ליווי שרשרת הערך- ככל שפריט מתקדם ממקור עד היעד, כל הזמן נוסף לו ערך כיוון שנוספות לו עלויות.
? מתן שירות לקוחות- לאחר סיום מסלול המכירות מתחיל מסלול זה.
משך הפעילות:
? לאורך מחזור החיים של המערכת- מרגע לידתה אנו משפיעים על עיצוב המוצר (כיום אורך החיים הוא די קצר כיוון שכל הזמן יש חידושים).
תחום הפעילות:
? הגדרה ואפיון של השירותים הלוגיסטיים הדרושים- לאחר שאנו מגדירים ומאפיינים את השירות הלוגיסטי שלנו אנו מכופפים את השירות למערכת שלנו.
? תחזוקה ושינוע של מערכות פיסיות- מערכת פיסית זה לאו דווקא כלי תעבורה על גלגלים- צינור למשל.
? תכנון המערכות הלוגיסטיות ואפיון הציוד לקבלת RAM (אמינות הציוד- REALABILITY, זמינות- AVALUBILITY, שירותי התחזוקה הדרושים תחזוקה- MAINTAINABILITY) אופטימאלי.
? המלצות ל(outsourcing) של שירותים לוגיסטיים- אנו צריכים להחליט שכל דב שלא בתחום המומחיות שנו להעביר למומחים טובים מאיתנו לייעול התהליך.
? המלצות ותכנון המיקום של המערכות הלוגיסטיות- תכנון המיקום- אפיו אנו ממקמים את המפעל.
? ניהול תפעול ותחזוקה של מלאים.
? הקמה ותחזוקה של מערכות מידע ותקשורת ( electronic data information-ED).
? תיעוד והדרכה- אנו צריכים להשקיע המון בתיעוד, אך להשקיע נכון כדי לא לעשות עבודה כפולה (לא לחפש פתרון לבעיה שכבר פטרנו).
? זמני טיפול בנושאי בטיחות, איכות סביבה ו MMI (man mashine interfase- ממשק אדם נכונה) .
המערך הלוגיסטי האינטגרטיבי
? לוגיסטיקה פנימית- INBOUND. עוסקת בתהליך הכולל של שינוע ואספקה של חומרים וטובין לתוך הפירמה.
? לוגיסטיקה ניהול חומרים ושירותי ייצור- עוסקת בניהול כל מערכות שינוע, האחסון ושירותי התעשייה בתוך הפירמה.
? לוגיסטיקה חיצונית- OUTBOUND.
? עוסקת בכל מסלולי המכירה (Marketung Channels).
מסלול השיווק
? האלמנטים המשפיעים- כסף, שליטה, בעלות, זמן, מיקום, קשרים.
? מרכיבי המסלול:
o א. הבעלים- היצרן, הסיטונאי, הקמעונאי.
o ב. מנהלי מו"מ- זו מערכת שמנהלת את המשא ומתן לביצוע רכש ומכירות, חותמים על חוזים והסכמים אם ספקים, בעלי רשתות שיווק והסכמי JV (הסכם לפעילות משותפת) עם חברות.
o הממנים- אלו מוסדות פיננסיים, בנקים ומשקיעים.
o מקדמי המכירות- עוסקים בפרסום, תכנון רשתות שיווק ומערכות דווח.
o המסלול הלוגיסטי- עוסק בתכנון וביצוע של התנועה הפיסית של המוצרים ומערכות המידע.