מלבד המוצר עצמו והמחיר, העיצוב הינו אחד הגורמים המשפיעים ביותר, והתופש את תשומת לב הגולשים.
הנה מספר נקודות למחשבה בתחום זה, וכיצד העיצוב יכול לעזור לנו לשפר את התוצאות באתר והשיווק באינטרנט בכלל:
1. תספקו הרבה תמונות. אנשים רוצים לדעת מהם קונים, ואיך אומרים- תמונה אחת שווה...
אם באתרכם או בחנות אין מספיק תמונות ואין מספיק מידע ויזואלי, הגולשים ינטשו ויחפשו את המידע במקום אחר, קרוב לודאי אצל המתחרה.
2. אל תוותרו על הטקסט. גם אם שמתם תמונות, תשלבו טקסט מסביר. אנשים אוהבים שיסבירו להם מה הם רואים, ורוצים מידע, הרבה מידע. התמונות מספקות את המראה והטקסט את ההסבר והמידע.
חוץ מזה, אנחנו הרי צריכים את הטקסט בשביל הקידום במנועי החיפוש
3. תבחינו בין מאפיינים משמעותיים ללא משמעותיים: תבליטו את הכפתורים כגון ?Buy Now? לכפתורים פחות חשובים, ובוודאי כמה שפחות כפתורים או לינקים המוציאים אותם החוצה מהאתר או החנות שלכם.
4. הימנעו ממשפטים כמו ?לחצו כאן?: אנשים לא רוצים ללחוץ כאן, לעומת זאת הם מעדיפים לקנות נעלים, להירשם לדיוור, או לשאול שאלות. תתייגו את הלינקים שלכם בהתאם.
5. מיקום הפריטים בדף. היום כבר יודעים פחות או יותר את מסלול הסריקה של העין כאשר אנחנו נוחתים בדף אינטרנט כלשהו בפעם הראשונה. תמקמו את הכפתורים או המוצרים או ההנעה לפעולה במקומות החמים. תזכרו שהתמונה מתהפכת בין עברית לאנגלית
6. לא להעמיס את הדפדפנים. יכול להיות ולך יש את המחשב הכי משוכלל והכי חדש שיש, אך להרבה גולשים, אין מחשבי על שיכולים להכיל כמות גדולה של אינפורמציה, תמונות, דפים... לכן אל תזניח את המחשבה של בניית אתר שיעלה מהר לרוב הגולשים.
7. הימנעו מבאנרים. אם יש לכם דיל שאסור לפספס ואתם רוצים להבליט אותו באופן ייחודי באתר שלכם, אל תשתמשו בבאנרים. גולשי האינטרנט רגילים להתעלם מהבאנרים האלה מכיוון שהם רגילים לפרסומות.
8. תבדקו לינקים מתים: לינקים מתים מעידים על חוסר אמינות והפסדים במכירות. אם הקונה שלכם לא יכול להגיע לדף של פירוט החזר מוצר, דמי משלוח, או כל פירוט שהוא צריך, רוב הסיכויים שהוא ינטוש מייד את האתר.
9. תבליטו רק דבר אחד: אל תבלבלו אורחים ותשלחו אותם לכל מיני כיוונים. בדף הבית שלכם, ובדף הנחיתה שלכם תהיו מפוקסים על הדבר האחד שהם חיפשו, ושאותו אתם רוצים לקדם.
10. לאמץ את השטח הלבן. אל תציפו את הגולשים שלכם באינסוף מידע בכל חלק קטן באתר. אתרים כאלה מאד מבלבלים ומאבדים גולשים במהירות רבה.
11. תבדילו את האתר שלכם משל אחרים: תעשו מודיעין, תבחנו אתרים אחרים, ותמצאו דרך לבלוט משאר האתרים, או שתישארו תלויים בהשוואת הגולשים מאתרים אחרים.
הנה מספר נקודות למחשבה בתחום זה, וכיצד העיצוב יכול לעזור לנו לשפר את התוצאות באתר והשיווק באינטרנט בכלל:
1. תספקו הרבה תמונות. אנשים רוצים לדעת מהם קונים, ואיך אומרים- תמונה אחת שווה...
אם באתרכם או בחנות אין מספיק תמונות ואין מספיק מידע ויזואלי, הגולשים ינטשו ויחפשו את המידע במקום אחר, קרוב לודאי אצל המתחרה.
2. אל תוותרו על הטקסט. גם אם שמתם תמונות, תשלבו טקסט מסביר. אנשים אוהבים שיסבירו להם מה הם רואים, ורוצים מידע, הרבה מידע. התמונות מספקות את המראה והטקסט את ההסבר והמידע.
חוץ מזה, אנחנו הרי צריכים את הטקסט בשביל הקידום במנועי החיפוש
3. תבחינו בין מאפיינים משמעותיים ללא משמעותיים: תבליטו את הכפתורים כגון ?Buy Now? לכפתורים פחות חשובים, ובוודאי כמה שפחות כפתורים או לינקים המוציאים אותם החוצה מהאתר או החנות שלכם.
4. הימנעו ממשפטים כמו ?לחצו כאן?: אנשים לא רוצים ללחוץ כאן, לעומת זאת הם מעדיפים לקנות נעלים, להירשם לדיוור, או לשאול שאלות. תתייגו את הלינקים שלכם בהתאם.
5. מיקום הפריטים בדף. היום כבר יודעים פחות או יותר את מסלול הסריקה של העין כאשר אנחנו נוחתים בדף אינטרנט כלשהו בפעם הראשונה. תמקמו את הכפתורים או המוצרים או ההנעה לפעולה במקומות החמים. תזכרו שהתמונה מתהפכת בין עברית לאנגלית
6. לא להעמיס את הדפדפנים. יכול להיות ולך יש את המחשב הכי משוכלל והכי חדש שיש, אך להרבה גולשים, אין מחשבי על שיכולים להכיל כמות גדולה של אינפורמציה, תמונות, דפים... לכן אל תזניח את המחשבה של בניית אתר שיעלה מהר לרוב הגולשים.
7. הימנעו מבאנרים. אם יש לכם דיל שאסור לפספס ואתם רוצים להבליט אותו באופן ייחודי באתר שלכם, אל תשתמשו בבאנרים. גולשי האינטרנט רגילים להתעלם מהבאנרים האלה מכיוון שהם רגילים לפרסומות.
8. תבדקו לינקים מתים: לינקים מתים מעידים על חוסר אמינות והפסדים במכירות. אם הקונה שלכם לא יכול להגיע לדף של פירוט החזר מוצר, דמי משלוח, או כל פירוט שהוא צריך, רוב הסיכויים שהוא ינטוש מייד את האתר.
9. תבליטו רק דבר אחד: אל תבלבלו אורחים ותשלחו אותם לכל מיני כיוונים. בדף הבית שלכם, ובדף הנחיתה שלכם תהיו מפוקסים על הדבר האחד שהם חיפשו, ושאותו אתם רוצים לקדם.
10. לאמץ את השטח הלבן. אל תציפו את הגולשים שלכם באינסוף מידע בכל חלק קטן באתר. אתרים כאלה מאד מבלבלים ומאבדים גולשים במהירות רבה.
11. תבדילו את האתר שלכם משל אחרים: תעשו מודיעין, תבחנו אתרים אחרים, ותמצאו דרך לבלוט משאר האתרים, או שתישארו תלויים בהשוואת הגולשים מאתרים אחרים.