בעוד שכולנו מחליטים החלטות שנועדו להפוך את 2009 לשנה טובה יותר, זה ברור כי לספאמרים אין שום כוונה לנצל את השנה האזרחית החדשה כדי לפתוח דף חדש.
השנה רק החלה וכבר ספאמר מסויים שיחרר התקפה חדשה על העולם הווירטואלי. על-ידי התחזות לבנק ידוע, הוא שלח ברכות לשנה החדשה. על-ידי הקלקה על הברכה, הגולש התבקש להכניס את פרטיו האישיים על-מנת לקבל התראות על הונאות בנקאיות. בפועל, מי שהכניס את פרטיו האישיים הפך לקורבן הונאות בעצמו.
2009 תהיה שנה קשה עבור רבים, וספאמרים ממשיכים לנצל את המצב הכלכלי הקשה לטובתם. למשל, סימנטק חשפה שספאמרים משתמשים בשורות נושא לדואר הספאם שלהם כמו: "הינצל מהמיתון: הרווח 500 דולר ויותר בשבוע!" ו"מצאתי עבורך עבודה חדשה (500+ בשבוע)", כדי למשוך אנשים לקרוא את הצעותיהם הזדוניות.
לקראת סוף 2008, סימנטק הבחינה שכמויות הספאם פחתו לאחר סגירת חברת McCOLO, שאירחה את אחד משרתי הספאם הגדולים בעולם והייתה אחראית על כמחצית מכל דואר הזבל בעולם. עם זאת, כמו שדו"ח הספאם של סימנטק לחודש ינואר 2009 מדגים, כמות דואר הספאם שוב עולה בחזרה לרמה של 80% - כמו בזמן שלפני סגירת McCOLO - זה בגלל פתיחה של botnets (מחשבים הנשלטים מרחוק על-ידי האקרים) חדשים.
לבסוף, השבוע ראינו כי ספאמרים משתמשים בפופולאריות ובמוניטין של אתרי רשתות חברתיות כדי להפיץ ספאם. הודעות הספאם נוצרו בזהירות, כדי לחקות באופן כמעט מדויק את הודעות האי-מייל החוקיות המופצות לעתים על-ידי אתרים אלה. הגולש מתבקש ללחוץ על לינק בתוך האי-מייל שמוביל לקבוצה אמיתית ברשת חברתית כלשהיא, שנוצרה על-ידי נוכל. בקבוצה ישנם לינקים לאתרי בלוגים חינמיים, בהם משתמשים לכוון גולשים לאתר אינטרנט, בו מתבקשים הגולשים למלא טפסים עם פרטיהם האישיים.
להלן לינק ישיר לדו"ח הספאם: http://eval.symantec.com/mktginfo/enterprise/other_resources/b-state_of_spam_report_01-2009.en-us.pdf
השנה רק החלה וכבר ספאמר מסויים שיחרר התקפה חדשה על העולם הווירטואלי. על-ידי התחזות לבנק ידוע, הוא שלח ברכות לשנה החדשה. על-ידי הקלקה על הברכה, הגולש התבקש להכניס את פרטיו האישיים על-מנת לקבל התראות על הונאות בנקאיות. בפועל, מי שהכניס את פרטיו האישיים הפך לקורבן הונאות בעצמו.
2009 תהיה שנה קשה עבור רבים, וספאמרים ממשיכים לנצל את המצב הכלכלי הקשה לטובתם. למשל, סימנטק חשפה שספאמרים משתמשים בשורות נושא לדואר הספאם שלהם כמו: "הינצל מהמיתון: הרווח 500 דולר ויותר בשבוע!" ו"מצאתי עבורך עבודה חדשה (500+ בשבוע)", כדי למשוך אנשים לקרוא את הצעותיהם הזדוניות.
לקראת סוף 2008, סימנטק הבחינה שכמויות הספאם פחתו לאחר סגירת חברת McCOLO, שאירחה את אחד משרתי הספאם הגדולים בעולם והייתה אחראית על כמחצית מכל דואר הזבל בעולם. עם זאת, כמו שדו"ח הספאם של סימנטק לחודש ינואר 2009 מדגים, כמות דואר הספאם שוב עולה בחזרה לרמה של 80% - כמו בזמן שלפני סגירת McCOLO - זה בגלל פתיחה של botnets (מחשבים הנשלטים מרחוק על-ידי האקרים) חדשים.
לבסוף, השבוע ראינו כי ספאמרים משתמשים בפופולאריות ובמוניטין של אתרי רשתות חברתיות כדי להפיץ ספאם. הודעות הספאם נוצרו בזהירות, כדי לחקות באופן כמעט מדויק את הודעות האי-מייל החוקיות המופצות לעתים על-ידי אתרים אלה. הגולש מתבקש ללחוץ על לינק בתוך האי-מייל שמוביל לקבוצה אמיתית ברשת חברתית כלשהיא, שנוצרה על-ידי נוכל. בקבוצה ישנם לינקים לאתרי בלוגים חינמיים, בהם משתמשים לכוון גולשים לאתר אינטרנט, בו מתבקשים הגולשים למלא טפסים עם פרטיהם האישיים.
להלן לינק ישיר לדו"ח הספאם: http://eval.symantec.com/mktginfo/enterprise/other_resources/b-state_of_spam_report_01-2009.en-us.pdf