רשת האינטרנט היא התשתית, לפרסום ובנית תדמית, המתפתחת והחשובה ביותר בעולם לחברות תכשיטים.
בשנים האחרונות ובעיקר בעקבות המשבר הכלכלי הפוקד את העולם, חל שינוי דרמאתי בהקצאת המשאבים של כל החברות המפרסמות ונכון להיום התקציב המופנה לפעילות ברשת האינטרנט כמעט שווה או זהה לתקציב המופנה לפרסום במגזינים ותערוכות.
מתוך ניתוח זירת האינטרנט והשינויים שחלו בה בשנים האחרונות, ניתן לראות בברור,
כי רוב חברות התכשיטים, אסתכן ואומר כי גם רוב מותגי התכשיטים, אינם מנצלים את הפוטנציאל הטמון בכלי שיווקי-תדמיתי זה.
סיבות רבות לאי הרצון של יצרני התכשיטים להיכנס לזירת האינטרנט, כשהעיקרי מבניהם הינו חוסר ההבנה בכלי טכנולוגי זה.
לפני מספר שנים שלט בענף התכשיטים הרצון להקים אתרי תדמית, כחלק ממגמה שצצה באותה תקופה. אך במהרה רוב חברות התכשיטים והיצרנים גילו שדין אתר ברשת האינטרנט הגלובלית כדין חנות נידחת בעירה שכוחת אל, משמע אין מבקרים, אין לקוחות, אין מכירות ולכן אין הצדקה.
כחלק ממסקנותיהם, מיהרו חלקם להקים אתרי מכירה בהם הוצג מגוון רחב מתוצרתם, אך אז התגלה כי קיים מחסום חדש, פסיכולוגי, הנובע מהצורך לגעת ולהרגיש את התכשיט ולהכיר את החברה או המותג העומדים מאחוריו.
סוגיה זו של פער טכנולוגי, בה לא קיימת דרך להעביר חוויה רב חושית (מוזיקה, תאורה, מראה יוקרתי ושרות) לצרכן, לא אפשרה למותגי התכשיטים להעביר את האווירה הנדרשת בכדי להביא את הלקוח הפוטנציאלי לידי קנייה.
היום למרות המורכבות הטכנולוגית ניתן ליצור אתרים רב חושיים שמתפקידם לגרות את הלקוח הפוטנציאלי. באתרים אלו ניתן להעביר את ערכי המותג ובכך ליצור עוד ערוץ שיווקי ומכירתי.
לא כל חברה המשווקת אתרים באינטרנט או מערכות ניהול לאתרים יודעת ומבינה את הצרכים הייחודיים של יצרני התכשיטים וחברות התכשיטים בפרט.
על מנת למקסם את יכולת שיווק התכשיטים באינטרנט יש לעשות שימוש מתוחכם בצילום תכשיטים, בעיצוב גראפי וסרטוני וידאו, צ'אטים, בלוגים וקטלוגים מתוחכמים.
יש לזכור, שבכדי שנוכל להעביר את כל אותם מסרים יש צורך בהבנה אמיתית של שוק התכשיטים.
כתב: גיא בוכהלטר מומחה במיתוג חברות תכשיטים ובעל סטודיו לצילום תכשיטים מקצועי
www.buchalter.co.il
.
בשנים האחרונות ובעיקר בעקבות המשבר הכלכלי הפוקד את העולם, חל שינוי דרמאתי בהקצאת המשאבים של כל החברות המפרסמות ונכון להיום התקציב המופנה לפעילות ברשת האינטרנט כמעט שווה או זהה לתקציב המופנה לפרסום במגזינים ותערוכות.
מתוך ניתוח זירת האינטרנט והשינויים שחלו בה בשנים האחרונות, ניתן לראות בברור,
כי רוב חברות התכשיטים, אסתכן ואומר כי גם רוב מותגי התכשיטים, אינם מנצלים את הפוטנציאל הטמון בכלי שיווקי-תדמיתי זה.
סיבות רבות לאי הרצון של יצרני התכשיטים להיכנס לזירת האינטרנט, כשהעיקרי מבניהם הינו חוסר ההבנה בכלי טכנולוגי זה.
לפני מספר שנים שלט בענף התכשיטים הרצון להקים אתרי תדמית, כחלק ממגמה שצצה באותה תקופה. אך במהרה רוב חברות התכשיטים והיצרנים גילו שדין אתר ברשת האינטרנט הגלובלית כדין חנות נידחת בעירה שכוחת אל, משמע אין מבקרים, אין לקוחות, אין מכירות ולכן אין הצדקה.
כחלק ממסקנותיהם, מיהרו חלקם להקים אתרי מכירה בהם הוצג מגוון רחב מתוצרתם, אך אז התגלה כי קיים מחסום חדש, פסיכולוגי, הנובע מהצורך לגעת ולהרגיש את התכשיט ולהכיר את החברה או המותג העומדים מאחוריו.
סוגיה זו של פער טכנולוגי, בה לא קיימת דרך להעביר חוויה רב חושית (מוזיקה, תאורה, מראה יוקרתי ושרות) לצרכן, לא אפשרה למותגי התכשיטים להעביר את האווירה הנדרשת בכדי להביא את הלקוח הפוטנציאלי לידי קנייה.
היום למרות המורכבות הטכנולוגית ניתן ליצור אתרים רב חושיים שמתפקידם לגרות את הלקוח הפוטנציאלי. באתרים אלו ניתן להעביר את ערכי המותג ובכך ליצור עוד ערוץ שיווקי ומכירתי.
לא כל חברה המשווקת אתרים באינטרנט או מערכות ניהול לאתרים יודעת ומבינה את הצרכים הייחודיים של יצרני התכשיטים וחברות התכשיטים בפרט.
על מנת למקסם את יכולת שיווק התכשיטים באינטרנט יש לעשות שימוש מתוחכם בצילום תכשיטים, בעיצוב גראפי וסרטוני וידאו, צ'אטים, בלוגים וקטלוגים מתוחכמים.
יש לזכור, שבכדי שנוכל להעביר את כל אותם מסרים יש צורך בהבנה אמיתית של שוק התכשיטים.
כתב: גיא בוכהלטר מומחה במיתוג חברות תכשיטים ובעל סטודיו לצילום תכשיטים מקצועי
www.buchalter.co.il
.