החניה באמצעות הטלפון הסלולרי היא אחד האמצעים שנוספו בשנים האחרונות על מנת לאפשר לנהג לשלם את דמי חניה בצורה נוחה
המערכת פועלת בצורה הבאה:
עם הגיעו למקום החניה הנהג יוצר קשר עם המחשב המפעיל את המערכת אם באמצעות שיחה רגילה או ב- SMS . הנהג מודיע על מקום החניה (עיר או אזור )ולפי הצורך גם על מספר הרכב.מערכות שונות פעולות בשיטות שונות יש כאלה המחייבות להודיע את זמן החניה מראש ויש כאלה המחיבות התקשרות נוספת על מנת להודיע על סיום החניה . הדיאלוג עם מחשב המערכת מתבצע ע"י הקשה על מקשי הטלפון או באמצעות מערכת זיהוי קולי (IVR )
עם חזרתו לרכב הנהג מתקשר בשנית ומודיע על סיום החניה . במידה ובעת יצירת ההתקשרות הראשונית הנהג קבע את זמן החניה הרצוי החניה תפסק באופן אוטמטי אבל הנהג יכול לשלוח SMS נוסף ולהאריך את זמן החניה באם טרם חזר לרכב
והעלויות : (מבנה עלויות אופיני )?
תשלום חודשי ( כ- 2-3 דולר לחודש )
תשלום ל אירוע חניה ( 10-20 סנט )
זמן אויר - בד"כ שתי שיחות של 20-30 שניות
זאת בנוסף לדמי החניה ההרגילים הנגבים במקום.אלה כאמור תעריפים אופייניים ויתכנו הבדלים גדולים בין מפעיל למפעיל . בארץ מבנה התעריפים שונה מעט , אחד משני מפעילי השירות גובה 7 ש"ח לחודש והשני אינו גובה תשלום חודשי כלל . שני המפעילים מקבלים עמלה מהרשות המקומית והנהג משלם רק את עלות התקשורת הסלולרית (כמה עשרות אגורות לחניה )
החניה הסלולרית מתאימה ביחוד לחונה המזדמן כזה המעונין במירב הנוחות ואינו מתנגד לשלם את העלויות הנלוות הגדולות . משתמשים "כבדים " יטיבו לעשות שימוש באמצעים כמו "מדי חניה אישיים ". (" איזי פארק " בארץ )
בסקר שנעשה לאחרונה ע"י Parking Network , עיתון המופץ באינרנט למומחים בתחום ועוסק בנושא החניה נשאלו הקוראים על דעתם לגבי עתיד החניה הסלולרית . להלן התשובות שניתנן:(כן =סבורים שלשיטה יש עתיד לא = סבורים שלשיטה אין סיכון להצליח )
כן - 40.3%
לא - 53.19%
לא יודע - 6.38%
החניה הסלולרית נחשבה לפני כמה שנים כהבטחה הגדולה בתחום תשלום דמי החניה ברחוב (ON STREET )
למרות הפתיחה המבטיחה לא זכתה הטכנלוגיה בהצלחה הצפויה בעיקר בגלל עלותה הגבוהה
הסקר משקף את חילוקי הדעות ואי הבהירות לגבי עתידה
בארץ עוסקות בנושא החניה הסלולרית שתי חברות : סלופארק ומובידום (בשיתוף עם מילגם )
המערכת פועלת בצורה הבאה:
עם הגיעו למקום החניה הנהג יוצר קשר עם המחשב המפעיל את המערכת אם באמצעות שיחה רגילה או ב- SMS . הנהג מודיע על מקום החניה (עיר או אזור )ולפי הצורך גם על מספר הרכב.מערכות שונות פעולות בשיטות שונות יש כאלה המחייבות להודיע את זמן החניה מראש ויש כאלה המחיבות התקשרות נוספת על מנת להודיע על סיום החניה . הדיאלוג עם מחשב המערכת מתבצע ע"י הקשה על מקשי הטלפון או באמצעות מערכת זיהוי קולי (IVR )
עם חזרתו לרכב הנהג מתקשר בשנית ומודיע על סיום החניה . במידה ובעת יצירת ההתקשרות הראשונית הנהג קבע את זמן החניה הרצוי החניה תפסק באופן אוטמטי אבל הנהג יכול לשלוח SMS נוסף ולהאריך את זמן החניה באם טרם חזר לרכב
והעלויות : (מבנה עלויות אופיני )?
תשלום חודשי ( כ- 2-3 דולר לחודש )
תשלום ל אירוע חניה ( 10-20 סנט )
זמן אויר - בד"כ שתי שיחות של 20-30 שניות
זאת בנוסף לדמי החניה ההרגילים הנגבים במקום.אלה כאמור תעריפים אופייניים ויתכנו הבדלים גדולים בין מפעיל למפעיל . בארץ מבנה התעריפים שונה מעט , אחד משני מפעילי השירות גובה 7 ש"ח לחודש והשני אינו גובה תשלום חודשי כלל . שני המפעילים מקבלים עמלה מהרשות המקומית והנהג משלם רק את עלות התקשורת הסלולרית (כמה עשרות אגורות לחניה )
החניה הסלולרית מתאימה ביחוד לחונה המזדמן כזה המעונין במירב הנוחות ואינו מתנגד לשלם את העלויות הנלוות הגדולות . משתמשים "כבדים " יטיבו לעשות שימוש באמצעים כמו "מדי חניה אישיים ". (" איזי פארק " בארץ )
בסקר שנעשה לאחרונה ע"י Parking Network , עיתון המופץ באינרנט למומחים בתחום ועוסק בנושא החניה נשאלו הקוראים על דעתם לגבי עתיד החניה הסלולרית . להלן התשובות שניתנן:(כן =סבורים שלשיטה יש עתיד לא = סבורים שלשיטה אין סיכון להצליח )
כן - 40.3%
לא - 53.19%
לא יודע - 6.38%
החניה הסלולרית נחשבה לפני כמה שנים כהבטחה הגדולה בתחום תשלום דמי החניה ברחוב (ON STREET )
למרות הפתיחה המבטיחה לא זכתה הטכנלוגיה בהצלחה הצפויה בעיקר בגלל עלותה הגבוהה
הסקר משקף את חילוקי הדעות ואי הבהירות לגבי עתידה
בארץ עוסקות בנושא החניה הסלולרית שתי חברות : סלופארק ומובידום (בשיתוף עם מילגם )
ארנון אפרתי הוא נשיא חברת Parx החברה המובילה בעולם בתחום פתרונות מתקדמים לחניה ( www.parxglobal.com)